2018-04-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Inte helt övertygad. Lär ha tagit många timmar från det att han hittades till att hans död läckte till media. Mao, hans bror hade ganska många timmars försprång.

Så är det absolut, är inte heller helt övertygad - men ville bara lyfta teorin.
Kanske får vi mer klarhet angående tidslinjen framöver.
Citera
2018-04-26, 18:09
Medlem
Citat:
Inte helt övertygad. Lär ha tagit många timmar från det att han hittades till att hans död läckte till media. Mao, hans bror hade ganska många timmars försprång.
Jag hörde om att det var självmord innan pressen rapporterade om hans död.
Har svårt att tro att det förvrängs så snabbt.
Citera
2018-04-26, 18:10
Medlem
Polisen sa ju tidigt att de inte misstänkte brott. Kan det betyda att han typ sköt sig själv? Måste ju ha varit betydligt svårare att fastställa samma sak om han överdoserade.
Citera
Medlem
Citat:
Självklart går det, hur tror du man kidnappar personer?

Du har ingen i din omgivning som verkligen tagit livet av sig va? Det har jag... Det behövs bara en obevakad sekund. Vad skulle vännerna gjort? Tejpat fast honom i en pinnstol under pistolhot med munkavel så han inte kan skrika? Livet är ingen actionfilm.
Citera
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Jag hörde om att det var självmord innan pressen rapporterade om hans död.
Har svårt att tro att det förvrängs så snabbt.

Motsätter inte självmordet, utan att det skulle ha skett två försök. Inget annat.
Citera
2018-04-26, 18:11
Medlem
lagerhyllans avatar
Självmord genom hängning eller coctail?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag läste här på fb att han fick en snedtändning av cannabis redan som 16-åring och det ska ha varit den utlösande faktorn till hans ångest. Tror även han har tagit upp det i en av trådarna han har skrivit i här.

Det knöt sig i magen när jag läste ovanstående kommentar, därför att jag själv fick en snedtändning på cannabis när jag var 16 år, sedan 20 år av starka ångestperioder med depressioner ovanpå det, ingen vill leva i en mardröm för det är precis vad det är. (dock fri ifrån det sedan flera år tack vare HÅRT inre arbete) Om man är en introvert person som Tim verkade vara så var det dödsdömt för honom att leva det livet han gjorde med spelningar och pressade scheman. Helt enkelt hans själ var för stark för att han skulle klara av att lura sig själv, han skulle ha satt ner foten och fått rätt hjälp i tid. Han hade inte ens vänner eller "arbetskollegor" som supportade honom att gå rätt väg utifrån den person han var.

Fruktansvärt tragiskt att det blev som det blev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Du har ingen i din omgivning som verkligen tagit livet av sig va? Det har jag... Det behövs bara en obevakad sekund. Vad skulle vännerna gjort? Tejpat fast honom i en pinnstol under pistolhot med munkavel så han inte kan skrika? Livet är ingen actionfilm.
Pistolhot är nog inte speciellt effektivt mot någon som vill dö... Bara en tanke.
Citera
2018-04-26, 18:12
Medlem
jesuskristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolaree
Hans föräldrar har nu gått ut offentligt och sagt att han inte orkade längre. Självmord alltså. Miljontals lyssnade på Avicii. Synd att ingen lyssnade på Tim.

Helt otroligt tragiskt. Jag blev väldigt tagen av allt detta, precis som flera andra beskrivit i tråden.
Hur kunde detta gå så långt? Killen verkade ju vara med polare 24/7 och ha en familj som älskade honom. Varför kunde han inte bli hjälpt ur detta?
Citera
Medlem
Jävligt sjukt av en människa i så fall att hitta på att Tim tagigt livet av sig på just det sättet.
Det hela är oerhört tragiskt.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
De säger inte rakt ut att det är självmord, det de säger är vagt, att han inte orkade längre kan innebära att kroppen helt enkelt inte orkade längre.

Jo de skriver han tog sitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Polisen sa ju tidigt att de inte misstänkte brott. Kan det betyda att han typ sköt sig själv? Måste ju ha varit betydligt svårare att fastställa samma sak om han överdoserade.

Och varifrån skulle han fått ett vapen i Oman? Låter långsökt. Finns många sätt att ta livet av sig utan vapen som är betydligt enklare i så fall och uppenbara för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in