2018-04-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Syftade på att vännerna släpper honom ur sikte. Rimligt att försöka en gång till vilket borde leda till 24/7 bevakning. Därav tror jag inte på att han misslyckats en gång för att sen lyckas senare, med samma personer runt sig.

Att hans brorsa verkar ha slängt sig på första, bästa flyg till Oman redan innan han hittades död skulle väl iof kunna indikera att så var fallet.
Citera
2018-04-26, 18:00
Medlem
För mycket navelskådande gör så här med människor. Jag har själv varit där och nosat flera gånger. De senaste 400 åren har varit de värsta i mänsklighetens historia. Vi tror inte längre på tomtar och troll och det har sina nedsidor. Vi är utelämnade till att bara tro på icke-existens efter detta jordelivet. Den insikten kan bryta ner vem som helst. Vi människor är ensamma med vår ångest, vi är dömda.

Vila i frid.
Citera
2018-04-26, 18:01
Medlem
BetweenTheBarss avatar
Malik Bendjelloul, som vann en Oscar för Searching for Sugarman, begick också självmord. Jag blev lika djupt chockad av hans bortgång som av Tims nu- Dels för att jag kan associera till bägge som kreativa själar. Men framförallt för att det rubbar min världsåskådning. I min värld så blir kan man luta sig tillbaka och bara må bra när man har åstadkommit någonting stort. Lycka och glädje är avhängigt prestationer, trodde jag. Sen händer något sånt här, och jag blir livrädd. Livrädd. Har jag helt fel? Är det kanske djupare än så? Vad är lycka då? Vad fan är det??
Citera
2018-04-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Syftade på att vännerna släpper honom ur sikte. Rimligt att försöka en gång till vilket borde leda till 24/7 bevakning. Därav tror jag inte på att han misslyckats en gång för att sen lyckas senare, med samma personer runt sig.

Det går inte att bevaka en person 100% mot dennes vilja om den inte vill om du inte spärras in. Tror knappast de följde med honom överallt varenda sekund i duschen , toaletten etc. Dessutom kanske han bedyrade att det inte skulle hända igen och verkar som familjen var förvarnad och på väg men kom för sent. Kanske vännerna kontaktat dem för att hjälpa Tim.
Citera
2018-04-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Man ska inte bära på existentiella frågor alltså.

Citat:
Det är via presskontakten Ebba Lindqvist som Aviciis familj skriver ett öppet brev efter Aviciis bortgång i förra helgen.
”Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.
Källa: https://www.svt.se/kultur/aviciis-familj-i-oppet-brev-han-orkade-inte-langre
Tydligen bör man inte bära den bördan med sig ...
Citera
2018-04-26, 18:03
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Att hans brorsa verkar ha slängt sig på första, bästa flyg till Oman redan innan han hittades död skulle väl iof kunna indikera att så var fallet.

Inte helt övertygad. Lär ha tagit många timmar från det att han hittades till att hans död läckte till media. Mao, hans bror hade ganska många timmars försprång.
Citera
2018-04-26, 18:04
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Det går inte att bevaka en person 100% mot dennes vilja om den inte vill om du inte spärras in. Tror knappast de följde med honom överallt varenda sekund i duschen , toaletten etc. Dessutom kanske han bedyrade att det inte skulle hända igen och verkar som familjen var förvarnad och på väg men kom för sent. Kanske vännerna kontaktat dem för att hjälpa Tim.

Självklart går det, hur tror du man kidnappar personer?
Citera
2018-04-26, 18:05
Medlem
lagerhyllans avatar
Måste vara jävligt jobbigt att redan som 16 åring skriva att man har festnojor, för att sen några år senare just det FESTA mest hela tiden. Inte konstigt han börja med alkohol och skit för att palla om han mådde så kass inombords.
Citera
2018-04-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars
Malik Bendjelloul, som vann en Oscar för Searching for Sugarman, begick också självmord. Jag blev lika djupt chockad av hans bortgång som av Tims nu- Dels för att jag kan associera till bägge som kreativa själar. Men framförallt för att det rubbar min världsåskådning. I min värld så blir kan man luta sig tillbaka och bara må bra när man har åstadkommit någonting stort. Lycka och glädje är avhängigt prestationer, trodde jag. Sen händer något sånt här, och jag blir livrädd. Livrädd. Har jag helt fel? Är det kanske djupare än så? Vad är lycka då? Vad fan är det??

Olika för alla. För Tim var det ju inte att stå i rampljuset iaf.
Citera
2018-04-26, 18:06
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars

Det är mycket djupare än så om du har psykiska problem och en fet prestationsångest som nästan alltid uppstår för dom som är som mest framgångsrika.
Citera
2018-04-26, 18:07
Medlem
Hans föräldrar har nu gått ut offentligt och sagt att han inte orkade längre. Självmord alltså. Miljontals lyssnade på Avicii. Synd att ingen lyssnade på Tim.
Citera
2018-04-26, 18:08
Medlem
Tim nämner vetskapen om självmordstankar som en bieffekt av sin overklighetskänsla och existentiella ångest redan 2006, i samma tråd som han även pratar om ”festnojja”. RIP Avicii!

(FB) Kan ej tänka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in