2018-04-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
Som hette?

Gliderrox, heter det.
Citera
2018-04-26, 17:43
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Inte alls säkert om det var vännerna som stoppade honom. Svårt att bevaka en person 100% mot dennes vilja. Han var ju på en semesterort inte på sjukhus eller psyket.

Hur svårt? Bind fast snubben, eller vad som helst. Tro mig hotellet hade kunnat fixa några säkerhetsvakter som hade kunnat lösa biffen. Inte så svårt med lite kraft och beslutsamhet att lösa situationen på. Luktar mer som att han lyckades på första försöket.
Citera
2018-04-26, 17:44
Medlem
Citat:
Hur vet man att han hade ångest redan innan kändisskapet? Något som tidningen gått ut med eller han själv i någon intervju?

Hans egen tråd här på Flashback.
Citera
2018-04-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Vid fara för sig själv spelar det ej roll om du vill läggas in eller ej så det är förmodligen och förhoppningsvis fel.

I Sverige ja men han var i Oman.
Citera
2018-04-26, 17:45
Medlem
Citat:
Hur vet man att han hade ångest redan innan kändisskapet? Något som tidningen gått ut med eller han själv i någon intervju?

Jag läste här på fb att han fick en snedtändning av cannabis redan som 16-åring och det ska ha varit den utlösande faktorn till hans ångest. Tror även han har tagit upp det i en av trådarna han har skrivit i här.
Citera
2018-04-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Känner liknande känslor.

Jag misstänker att det handlar om att Tim var enkel att relatera till.
Han kändes som en riktigt människa. Alltså en vanlig kille.

Andra kändisar, t.ex Michael Jackson känns som om de kom från en annan planet och är svåra att relatera till.

Samma här.

Har varit djupt berörd, känns väldigt märkligt då jag inte kände han men det greppar tag i en något ordentligt, mer än vad det brukar göra när någon kändis går bort. Och så den där dokumentären på allt. Så sorgligt.

Jag undrar verkligen hur hans kompisar hanterat detta, han hade ju så många vänner som to m bodde med han.
Citera
Medlem
Usch, vilken tragisk nyhet att få om dödsorsaken, dock hade väl de flesta listat ut det. Vet inte om denna fråga är besvarad redan, vet att någon pratat om det tidigare i tråden. Men tror ni att det hela var impulsivt eller tror ni att han tog denna resa som en slags "avskedsresa"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
De säger inte rakt ut att det är självmord, det de säger är vagt, att han inte orkade längre kan innebära att kroppen helt enkelt inte orkade längre.

"Nu orkade han inte längre, han ville få frid" är väl ett annat sätt att säga "han tog sitt liv"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag läste här på fb att han fick en snedtändning av cannabis redan som 16-åring och det ska ha varit den utlösande faktorn till hans ångest. Tror även han har tagit upp det i en av trådarna han har skrivit i här.

Nästan alla hans trådar även innan den om snedtändningen handlar om ångest.
Citera
2018-04-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster

Vänta nu, har Avicii skrivit här på Flashback eller är det någon som utger sig för att ha gjort det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
De säger inte rakt ut att det är självmord, det de säger är vagt, att han inte orkade längre kan innebära att kroppen helt enkelt inte orkade längre.

Spekulerades tidigare i tråden om överdos eller självmord, då man var så förtegen om dödsorsaken.
Kunde knappast rört sig om överdos eller självmord med något kemiskt ämne, för kräver analyser som tar minst 3-4 dagar.
Man sade direkt att man misstänkte inget brott, så självmordet var tydligen lätt att konstatera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
"Nu orkade han inte längre, han ville få frid" är väl ett annat sätt att säga "han tog sitt liv"?

Ja det är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in