2018-04-26, 17:33
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JippoKungeN
Något är galet när man som 28 år, framgångsrik och allt väljer att avsluta sitt liv, må du vila i frid Tim!

Psykisk ohälsa heter det. Finns oberoende pengar och framgång. Om folk fattade det hade många situationer likt denna inte behövt ske. Hela ”du har ju allt - varför mår du dåligt” sätter en sjuk press, skam och skuld på den drabbade.
Citera
2018-04-26, 17:34
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Fick höra dagen efter dödsbeskedet att han skulle ha skurit sig i handlederna och blivit stoppad.
Ska senare skurit sig i halsen,detta är andrahandsinformation från folk som varit i hans närhet i Oman.

BS, då hade man satt övervakning på honom 24/7 om han nu hade blivit stoppad en gång redan.
Citera
2018-04-26, 17:35
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLOPPITE
Har suttit och följt tråden varje dag sedan nyheten nådde mig i fredags.
Jag har alltid gillat musiken han gjorde, lyssnat mycket på Trance/Techno och dylikt under tonåren så Avicii's musik föll mig i smaken mycket väl.

Har dock aldrig fattat hur han mådde, inte förrän nu då man fått en hyfsad inblick i hans tidiga år i karriären i och med dokumentären på SVTPlay.

Att han gick bort ung och att vi fans världen över inte längre kommer få ta del av ny musik från honom är såklart ett hemskt faktum, men det som VERKLIGEN gör ont är att han mådde så jävlar dåligt och hade ingen runtomkring sig som ville hjälpa honom eller såg efter hans hälsa mer än vad han drog in i pengar.

Jag har varit genuint deprimerad senaste dagarna, något jag väldigt sällan är.
Detta är något helt nytt och mycket läskigt jag känner, mycket svårt att förklara men jag är verkligen ledsen på ett sätt som skiljer sig från när tidigare ikoner, kändisar och dylikt gått bort.

Jag hoppas nu innerligt att Tim har det bra på andra sidan, vad det nu innebär.
Nu slipper han iallafall stress, ångest och pengakåta "vänner".

Vila i Frid Avicii! ◢◤

Känner exakt samma. Lyssnade inte ens på hans musik men senast igår fick jag gråt och ångestattack när jag tänkte på det. Detta gör så jävla ont av nån anledning. Det är något som skiljer sig. Förmodligen känslan av att det hade kunnat stoppats så många gr på vägen.
Citera
2018-04-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Tvivlar på att han hade blivit igenkänd på gatorna i nån medelstor amerikanskt stad, t.ex.
Han vart iallafall igenkänd nere i Oman där fans tog kort med honom
Citera
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Fick höra dagen efter dödsbeskedet att han skulle ha skurit sig i handlederna och blivit stoppad.
Ska senare skurit sig i halsen,detta är andrahandsinformation från folk som varit i hans närhet i Oman.

Läste även här på flashback att någon hade en print på en konversation ang. skurit sig i halsen med en glasflaska?
Citera
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
När fan ska folk lära sig att psykisk ohälsa inte har med pengar, framgång etc att göra. Det är inte så att allt försvinner när man ”lutar sig tillbaka”. Denna bilden bidrar och försvårar det så jävla mkt. Psykisk ohälsa är inget man kan bestämma över på det sättet.

Dessutom var han fortfarande pressad. Backade nyligen från tre spelningar i Tyskland i sommar pga rädsla att inte palla trycker. Dessa förfrågningar måste han fått dagligen.

Vila i frid Tim. Din händelse kommer bidra till att fler uppmärksammar psykisk ohälsa. Tack för det och allt du givit och fortfarande ger så många.
Jag menade inte att pengar skulle gjort nån lycklig. Vad jag menade var att eftersom han hade ekonomin säkrad, så kunde han bara lagt hela karriären på hyllan, och aldrig mer behövt oroa sig över att tacka ja eller nej till saker. Han kunde ju suttit hemma och gjort musik ändå om han så ville.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Cobain var ju tung heroinpundare med kroniska magsmärtor samt hög på en rejäl överdos heroin när han sköt sig (överdosen hade dödat honom om han hade ångrat sig med vapnet)
Klart det går att hitta många olikheter också...samtidigt var de båda musiker (även om jag såklart håller Cobain mycket högre) som valde att självmedicinera för att komma till rätta med sin ångest, men även Avicii hade ju en del fysiska problem

Så han missade att joina 27-års klubben med ett år...
Citera
2018-04-26, 17:38
Medlem
De säger inte rakt ut att det är självmord, det de säger är vagt, att han inte orkade längre kan innebära att kroppen helt enkelt inte orkade längre.
Citera
2018-04-26, 17:38
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Han vart iallafall igenkänd nere i Oman där fans tog kort med honom
Jo, men ett par år till borta från rampluset och han hade inte blivit igenkänd nånstans.
Citera
2018-04-26, 17:39
Medlem
Mosbulles avatar
Fy vad tragiskt.
Jag hoppas att media lämnar honom och släktingarna ifred nu.
Sleep well Tim.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
BS, då hade man satt övervakning på honom 24/7 om han nu hade blivit stoppad en gång redan.

Inte alls säkert om det var vännerna som stoppade honom. Svårt att bevaka en person 100% mot dennes vilja. Han var ju på en semesterort inte på sjukhus eller psyket.
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Jag menade inte att pengar skulle gjort nån lycklig. Vad jag menade var att eftersom han hade ekonomin säkrad, så kunde han bara lagt hela karriären på hyllan, och aldrig mer behövt oroa sig över att tacka ja eller nej till saker. Han kunde ju suttit hemma och gjort musik ändå om han så ville.

Jag menar bara att den psykiska ohälsan inte automatiskt försvinner pga det. Redan innan kändisskapet hade han ångest. Kändisskapet förvärrade något som redan fanns. Önskar det var så lätt att ta bort men tyvärr. Att det blir bättre endast pga yttre omständigheter. Men tyvärr inte.

Precis som festande etc kan förvärra t ex cancer försvinner det inte bara för att man slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in