2018-04-26, 17:39
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Känner exakt samma. Lyssnade inte ens på hans musik men senast igår fick jag gråt och ångestattack när jag tänkte på det. Detta gör så jävla ont av nån anledning. Det är något som skiljer sig. Förmodligen känslan av att det hade kunnat stoppats så många gr på vägen.

Känner liknande känslor.

Jag misstänker att det handlar om att Tim var enkel att relatera till.
Han kändes som en riktigt människa. Alltså en vanlig kille.

Andra kändisar, t.ex Michael Jackson känns som om de kom från en annan planet och är svåra att relatera till.
Citera
2018-04-26, 17:40
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Känner exakt samma. Lyssnade inte ens på hans musik men senast igår fick jag gråt och ångestattack när jag tänkte på det. Detta gör så jävla ont av nån anledning. Det är något som skiljer sig. Förmodligen känslan av att det hade kunnat stoppats så många gr på vägen.

Jag känner likadant, vilket förvånar mig. Kan bero på att han kändes som en genuint snäll och go person. En person man hade velat ha som kompis och ha långa, djupa samtal med.

Hade han varit en douchebag eller poser, som Justin Bieber eller valfri rap-neger, hade man nog inte brytt sig ett skit.

Självklart spelar även det faktum att han var svensk in, blir mycket lättare att relatera till honom än tex i fallet George Michael.
Citera
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Han vart iallafall igenkänd nere i Oman där fans tog kort med honom

På ett hotell med västerlänningar, ja. Ute på gatan hade han knappast blivit igenkänd. Och inte i USA heller för den delen (exklusive de stora metropolerna), speciellt efter 2 år i radioskugga.
Citera
Medlem
Polisen sa ju tidigt att de inte misstänkte brott. Kan det betyda att han typ sköt sig själv? Måste ju ha varit betydligt svårare att fastställa samma sak om han överdoserade.
Citera
Medlem
bullpadels avatar
Hur vet man att han hade ångest redan innan kändisskapet? Något som tidningen gått ut med eller han själv i någon intervju?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Känner liknande känslor.

Jag misstänker att det handlar om att Tim var enkel att relatera till.
Han kändes som en riktigt människa. Alltså en vanlig kille.

Andra kändisar, t.ex Michael Jackson känns som om de kommer från andra planeter och är svåra att relatera till.
Samma här fick panik när jag fick det som notis att han var död
Citera
2018-04-26, 17:41
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Inte alls säkert om det var vännerna som stoppade honom. Svårt att bevaka en person 100% mot dennes vilja. Han var ju på en semesterort inte på sjukhus eller psyket.

Vid fara för sig själv spelar det ej roll om du vill läggas in eller ej så det är förmodligen och förhoppningsvis fel.
Citera
2018-04-26, 17:42
Medlem
Tragiskt. Man får en helt annan bild av hans låtar nu.
Undrar vilken låt som var den sista han lyssnade på.
Citera
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
Hur vet man att han hade ångest redan innan kändisskapet? Något som tidningen gått ut med eller han själv i någon intervju?

Hans gamla profil här på flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
De säger inte rakt ut att det är självmord, det de säger är vagt, att han inte orkade längre kan innebära att kroppen helt enkelt inte orkade längre.

Nej det är klart och tydligt vad de menar. Annars skulle det stått att hans kropp inte klarade mer och inte skrivit det de gjorde innan om att han var en sökare osv. "Orkade inte mer" är en vanlig fras som används vid just självmord.
Citera
2018-04-26, 17:43
Medlem
bullpadels avatar
Citat:
Hans gamla profil här på flashback.
Som hette?
Citera
2018-04-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Motsatserna dras ofta till varandra. Är dock inte bekräftat att de ens var ihop. Verkar i så fall bara varit på dejtingnivå om man får ta en kommentar till hennes bild.

Om man kollar hennes ig, så verkar hon varit med på hans resa i (var det) Peru? Hon håller i en sengångare (vilket är helt idiotiskt) på en av bilderna och det gör även han på sitt ig. Jag tror de var tillsammans. Några bilder på hennes ig är taget i hans hem dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in