2018-04-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Alltså att deras motiv inte kommer i dagen?
Tror Elli09 nämnt både borrelia (skrev dock ej kronisk) och Tyskland.
Det stämmer bra det, A drabbades av borrelia och fick beh.i Tyskland.
Citera
2018-04-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Föräldrarna är mördare, helt riktigt, men det betyder inte att dom är pedofiler o dyl.

Exakt. Förbjuder du spekulationer? Jag måste säga att du är väldigt märklig, ramlar tillbaka i den låda du kom ifrån. Denna dialogtråd påbjuder diskussioner där pedofili mycket väl kan ligga bakom allt kaos i den nu döda familjen. Det vet varken du eller jag någonting om.
Citera
2018-04-26, 15:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Snaskiga slutkommentarer gör vi ju alla så det får vi nog stå ut med. Tänk all skit som O har blivit beskylld för, finns väl ingen negativ egenskap som missats där.

Nu är jag inte helt säker på att aktiva kommenterande medlemmar här på FB och Oskar kan likställas, däremot medlemmarna gentemot varandra. Att alltid avsluta en kommentar med tillmälen är ju inte OK, men berättar mest om att vissa har väldigt långa ömma tår.
Citera
2018-04-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tack för dina vänliga ord, men det står hur tydligt som helst i ditt inlägg att du vill tala om nåt för fler potentiella mördarpar därute. Det är anledningen till att du inte vill se det motiv som föräldrarna har uppgett. Men det är det motiv dom har beskrivit och det kan du inte förändra.

Jag håller öppet för fler möjligheter, till skillnad från dig som är en enkelspårig person, kanske med samma problematik som O, vilket ledde fram till en lösning som var så fyrkantig på ett problem där det fanns många möjliga, bättre lösningar. Vill uppmana dig att tänka mer brett kring olika frågeställningar.
Citera
2018-04-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det stämmer bra det, A drabbades av borrelia och fick beh.i Tyskland.

Hur skulle du vilja beskriva O och H, som individer och som föräldrar?
Citera
2018-04-26, 15:57
Medlem
[quote=Solglittret|63883944]Tja, kanske kan hänvisa till tidigare inlägg från 13/4 och 15/4. Stora antibiotikadoser under längre tid för något man tror är någon icke verifierbar kronisk Borrelia sjukdom, är inte en tillåten behandling i Sverige. Läkaren nedan blev av med sin legitimation.
Som sagt - att akademikerna Oskar och Hanna skulle hoppa på det ovetenskapliga, i Sverige inte tillåtna tåget som dessutom kan vara livsfarligt är förvånade.[/QUOTE]

Tror O var mer påläst en dig på Borrelia.
Att du inte vet att även läkare här i Sverige numer erkänt att det finna något som heter Kronisk borrelia är förvånande däremot !!
Titta gärna på förra veckans Malou efter 10.
Flera läkare där som pratar Borrelia och om ME och dess samband !
Citera
2018-04-26, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men nu var det ju inte mig det handlade om, utan dina kommentarer om pianolärarinnan, som du dessutom trodde tjänade pengar på att uttala sig om familjen. Vad har du för belägg för det?
Jag har då inte sett något i några tidningar.
Kom ihåg att det är dina snaskiga slutkommentarer jag kan dra slutsatser av, dem du försöker projicera på mig när jag ifrågasätter.

Pianolärarinnan verkar vara en synnerligen obehaglig människa som inte låter utredningen ha sin gång och istället springer till journalister för att försöka övertrumfa polisens samlade bild av det inträffade.

En bild skapad av 10 dyngs brottsplatsundersökning, 50 förhör (där pianolärarinnan står för 1/50-del eller 2% av dessa) och genom att ha tagit del av avskedsbrevet.

Pianolärarinnan låter alltså denna minimala skärva av historien få tolkningsföreträde och genom att göra sanslöst vilda tolkningar utifrån den lilla skärvan, uppröra och förvirra sörjande familj och vänner – till ingen annan nytta än att tillfredsställa hennes egen uppmärksamhetskåthet.

För informationen har ju redan delgetts polisen i hennes förhör med dem, så det kan inte vara av detta skäl som pianolärarinnan jagar journalister. Och hade hon velat få fallet granskat av någon tillsynsmyndighet, vänder man sig naturligtvis till dessa direkt och inte till en skandaljournalist.

En attention junkie som är beredd att få sitt uppmärksamhetsbehov tillgodosett genom att profitera på två döda flickor, håller jag inte för orimligt att hon inte också är beredd att vaska guld i dammen på kyrkogården.

För övrigt bör du nog uppdatera din uppfattning om vad som är att beteckna som medier idag, tidningar är väldigt mycket 1900-talet...

Du bör också själv ta ansvar för dina egna kortslutningar och felslut som uppstår i din hjärna när du tar in information, och inte lägga över dem på andra.

Och därmed är den här meningslösa konversationen mellan dig och mig – över.

Styrkekramar!
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-04-26 kl. 16:16.
Citera
2018-04-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Eller då loggades allt ut, undanstädat, och termostaten vreds ned för att minimera fortsatt lukt.

Satt Hanna och pratade med någon det sista hon gjorde? Och blev abrupt avbruten?

Senast inloggning, sedan Grovt våld med personskador, sedan raderar Oskar sina sociala medier dem det går att kommentera på, sedan nervriden temperatur(uppgivet i tråden), och sedan ett avskedsbrev som hittas först efter två dagar.
Så ser det alltså ut?

Och överens om att döda sina barn, men inte överens om raderande på sociala medier?
Men det här brevet som inte hittades det första, noga med att skruva ned temperaturen, men brevet fick de söka efter?
Kan man ana en viss skam och skuld i att lägga ett avskedsbrev dolt? Som att man, som skyldig, på något vis vill dra ut på den egna skammen(omgivningens reaktion, den givna!) det innebär att det hittas? Bara som en känsla, då?
Det var ju väldigt noga här att tänka på sitt eftermäle.
Senast redigerad av manot 2018-04-26 kl. 16:11.
Citera
2018-04-26, 16:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Åter igen hänvisar du till Wikipedia...förkastligt oavsett om du är här som läkare el privatperson.Det är väl tur inte borreliapatienter blir hänvisade till dig då ! Och vad då livsfarlig beh.? Har en syster som går på Antibiotika hela tiden på grund av immunologisk sjukdom så livsfarligt är väl att ta i ?!

Jag håller med dej Elli!
Hur kan man kritisera andra som försöker hitta behandling som fungerar.
Man gör väl allt för att hitta någon hjälp.
Citera
2018-04-26, 16:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Pianolärarinnan verkar vara en synnerligen obehaglig människa som inte låter utredningen ha sin gång och istället springer till journalister för att försöka övertrumfa polisens samlade bild av det inträffade.

En bild skapad av 10 dyngs brottsplatsundersökning, 50 förhör (där pianolärarinnan står för 1/50-del eller 2% av dessa) och genom att ha tagit del av avskedsbrevet.

Pianolärarinnan låter alltså denna minimala skärva av historien få tolkningsföreträde och genom att göra sanslöst vilda tolkningar utifrån den lilla skärvan, uppröra och förvirra sörjande familj och vänner – till ingen annan nytta än att tillfredsställa hennes egen uppmärksamhetskåthet.

För informationen har ju redan delgetts polisen i hennes förhör med dem, så det kan inte vara av detta skäl som pianolärarinnan jagar journalister. Och hade hon velat få fallet granskat av någon tillsynsmyndighet, vänder man sig naturligtvis till dessa direkt till dessa och inte en skandaljournalist.

En attention junkie som är beredd att få sitt uppmärksamhetsbehov tillgodosett genom att profitera på två döda flickor, håller jag inte för orimligt att hon inte också är beredd att vaska guld i dammen på kyrkogården.

För övrigt bör du nog uppdatera din uppfattning om vad som är att beteckna som medier idag, tidningar är väldigt mycket 1900-talet...

Du bör också själv ta ansvar för dina egna kortslutningar och felslut som uppstår i din hjärna när du tar in information, och inte lägga över dem på andra.

Och därmed är den här meningslösa konversationen mellan dig och mig – över.

Styrkekramar!

På vilket sätt hindrar pianolärarinnan utredningen?
I vilka sociala medier "profiterar" pianolärarinnan på M och A?
Citera
2018-04-26, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Exakt. Förbjuder du spekulationer? Jag måste säga att du är väldigt märklig, ramlar tillbaka i den låda du kom ifrån. Denna dialogtråd påbjuder diskussioner där pedofili mycket väl kan ligga bakom allt kaos i den nu döda familjen. Det vet varken du eller jag någonting om.

Visst, men du inser att det där studsar tillbaks på dig själv, eftersom du hugger som en orm på alla dom har något försonande att säga om Os personlighet.
Citera
2018-04-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är övertygad om att OH pratade med syrran när familjen levde. De tog inte livet av sig förrän kvällen den 7:e eller den 8:e jan. Men kan inte redogöra närmare.

Ovanstående inlägg av (den numera avstängda) skribenten Picasso2 från den 23/2.

Det har sagts i tråden att Oskar pratade med sin syster den 6/1. Men det kanske också är en
trådsanning.

Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Eller då loggades allt ut, undanstädat, och termostaten vreds ned för att minimera fortsatt lukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in