2018-04-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Kan det vara någon annan som loggat ut?

Det sammanfallet nog med att den som städade alla konton loggade ut. Det verkar vara så pass kontrollerat, det som skedde på slutet.

Här fanns pool, pengar, bilar, jobb, fru, barn, bra jobb, chans till professur, en omgivning som anpassade sig, barn som var trötta men inte dödligt sjuka. Men inte nöjd!
Citera
2018-04-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det här inlägget skrevs den 15/1, om det är någon sanning i det kan jag inte avgöra, ifall det skulle
påvisa att Hanna var vid liv den 6/1.

Om det datumet kan jag säga att någon reporter vid någon tidning(minns inte nu, men har skrivit ett inlägg om det) hade skrivit fel datum för sin artikel.
Den hade skrivit att familjen hittades den 6 januari och inte den 9 januari och jag tog det som en insdeinfo, ett bevis, på att den 6 januari kan ha varit dödsdagen, den inofficiella, den de inblandade och berörda känner till, men då inte allmänheten.
Alltså att reportern hade ett datum som var rätt, men hade råkat blanda ihop det för sin artikel.

Så varför inte? Och samma datum, den 6 januari, kommer också upp i fråga om den plötsligt sjunkande elförbrukningen.
Citera
2018-04-26, 15:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det här inlägget skrevs den 15/1, om det är någon sanning i det kan jag inte avgöra, ifall det skulle
påvisa att Hanna var vid liv den 6/1.

Det betyder att O inte snubblade runt bland döda kroppar som legat ruttna i flera veckor.
Citera
2018-04-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
För Armstark skulle det vara skönt om allt kunde stanna vid att mördarföräldrarna fick behålla initiativet från de dödande initiativen till graven. Så kommer det inte att bli och så har det inte blivit. Det kan vara bra att känna till för fler potentiella mördarpar därute, om det är så illa att fler barn kan drabbas av en slö skola som tillåter utmätning av barns liv.

Jag får för mig att det är Armstark som fört in både borrelia och Tyskland i tråden.

Det finns ingenting i tragedin som kan beskrivas som skönt. Jag har inte infört vare sig borrelia eller Tyskland i tråden, det finns en utmärkt sökfunktion på Flashback som man med fördel kan lära sig att använda för att se var olika idéer kommer ifrån.

Däremot har jag läst och värderat dom inlägg som har publicerats dom senaste månaderna och skapat mig en uppfattning om vad som har hänt.

Om det finns några fel begångna eller några lärdomar att dra så får det bli andras uppgift. Men det vore väldigt fel på alla sätt att utgå ifrån att man måste tillrättalägga och förvanska fakta för att skapa någon preventiv effekt. Händelsen är historiskt unik och kommer inte att leda till en mordvåg.
Citera
2018-04-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det betyder att O inte snubblade runt bland döda kroppar som legat ruttna i flera veckor.

För inte fram trådsanningar vänligast! Ingen vet vem som loggade ut eller loggade in.
Citera
2018-04-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej personen som PM:ade mig sa att han jobbade på myndighet och VIA Skype kunde se att Hanna inte varit online på 9 dagar. Det blir då lördag 6/1 som hon senast var online.

diva59 skrev även det här inlägget gällande PM:et om att Hanna skulle den 15/1 ha varit offline
sedan 9 dagar tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Kan det vara någon annan som loggat ut?
Citera
2018-04-26, 15:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, tänk att bli beskylld för att ha mördat sina barn och hustru för att man inte var nöjd med livet. Vi kan nöja oss där... allt annat är mildare än detta. Mörda för att man är besviken på sin livskvalitet...

Föräldrarna är mördare, helt riktigt, men det betyder inte att dom är pedofiler o dyl.
Citera
2018-04-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns ingenting i tragedin som kan beskrivas som skönt. Jag har inte infört vare sig borrelia eller Tyskland i tråden, det finns en utmärkt sökfunktion på Flashback som man med fördel kan lära sig att använda för att se var olika idéer kommer ifrån.

Däremot har jag läst och värderat dom inlägg som har publicerats dom senaste månaderna och skapat mig en uppfattning om vad som har hänt.

Om det finns några fel begångna eller några lärdomar att dra så får det bli andras uppgift. Men det vore väldigt fel på alla sätt att utgå ifrån att man måste tillrättalägga och förvanska fakta för att skapa någon preventiv effekt. Händelsen är historiskt unik och kommer inte att leda till en mordvåg.

Du drar egna slutsatser nu. Finns ingen som vill förvanska fakta för att skapa mordprevention. Du skapar en trådsanning i detta nu. Bra jobbat klant! Det är du som vill tillrättalägga. Om en brottsling, säg mördare, vill påstå att något är på ett visst sätt, skulle du då köpa det i en rättsprocess? Blir det skillnad för att mördaren dött? Nej, ett felaktigt antagande. Polisen stänger inte dörren, nöjda med brevet. Även om du önskat det.
Senast redigerad av rappytt 2018-04-26 kl. 15:44.
Citera
2018-04-26, 15:45
Medlem
Citat:
För inte fram trådsanningar vänligast! Ingen vet vem som loggade ut eller loggade in.

Ber om ursäkt, var inte medveten om att det var konstaterat att det var en trådsanning.
Citera
2018-04-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tja, kanske kan hänvisa till tidigare inlägg från 13/4 och 15/4. Stora antibiotikadoser under längre tid för något man tror är någon icke verifierbar kronisk Borrelia sjukdom, är inte en tillåten behandling i Sverige. Läkaren nedan blev av med sin legitimation.
Som sagt - att akademikerna Oskar och Hanna skulle hoppa på det ovetenskapliga, i Sverige inte tillåtna tåget som dessutom kan vara livsfarligt är förvånade.

Åter igen hänvisar du till Wikipedia...förkastligt oavsett om du är här som läkare el privatperson.Det är väl tur inte borreliapatienter blir hänvisade till dig då ! Och vad då livsfarlig beh.? Har en syster som går på Antibiotika hela tiden på grund av immunologisk sjukdom så livsfarligt är väl att ta i ?!
Citera
2018-04-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Om det datumet kan jag säga att någon reporter vid någon tidning(minns inte nu, men har skrivit ett inlägg om det) hade skrivit fel datum för sin artikel.
Den hade skrivit att familjen hittades den 6 januari och inte den 9 januari och jag tog det som en insdeinfo, ett bevis, på att den 6 januari kan ha varit dödsdagen, den inofficiella, den de inblandade och berörda känner till, men då inte allmänheten.
Alltså att reportern hade ett datum som var rätt, men hade råkat blanda ihop det för sin artikel.

Så varför inte? Och samma datum, den 6 januari, kommer också upp i fråga om den plötsligt sjunkande elförbrukningen.

Eller då loggades allt ut, undanstädat, och termostaten vreds ned för att minimera fortsatt lukt.
Citera
2018-04-26, 15:50
Medlem
Citat:
För Armstark skulle det vara skönt om allt kunde stanna vid att mördarföräldrarna fick behålla initiativet från de dödande initiativen till graven. Så kommer det inte att bli och så har det inte blivit. Det kan vara bra att känna till för fler potentiella mördarpar därute, om det är så illa att fler barn kan drabbas av en slö skola som tillåter utmätning av barns liv.

Jag får för mig att det är Armstark som fört in både borrelia och Tyskland i tråden.

Citat:
Du drar egna slutsatser nu. Finns ingen som vill förvanska fakta för att skapa mordprevention. Du skapar en trådsanning i detta nu. Bra jobbat klant! Det är du som vill tillrättalägga. Om en brottsling, säg mördare, vill påstå att något är på ett visst sätt, skulle du då köpa det i en rättsprocess? Blir det skillnad för att mördaren dött? Nej, ett felaktigt antagande. Polisen stänger inte dörren, nöjda med brevet. Även om du önskat det.

Tack för dina vänliga ord, men det står hur tydligt som helst i ditt inlägg att du vill tala om nåt för fler potentiella mördarpar därute. Det är anledningen till att du inte vill se det motiv som föräldrarna har uppgett. Men det är det motiv dom har beskrivit och det kan du inte förändra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in