2018-04-26, 15:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag menar på fullaste allvar att jag finner det besynnerligt att du gör så många slutfel, både beträffande mig och beträffande den här historien. Att du kan få mina inlägg till att jag skyller morden på pianolärarinnan och att jag hatar kvinnor, är lika barockt som att fantisera ihop att möbelaffärsaffischer blöder.

Kort sagt, det är bara något som händer innanför människors egna huvuden.

Och beträffande ditt nesliga försök att göra detta till en genusfråga – skit är skit, oavsett vilket kön det än kommer ifrån!

Men nu var det ju inte mig det handlade om, utan dina kommentarer om pianolärarinnan, som du dessutom trodde tjänade pengar på att uttala sig om familjen. Vad har du för belägg för det?
Jag har då inte sett något i några tidningar.
Kom ihåg att det är dina snaskiga slutkommentarer jag kan dra slutsatser av, dem du försöker projicera på mig när jag ifrågasätter.
Citera
2018-04-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi vet att flickorna hade läkarintyg på en fysisk sjukdomsbild som var ofattbar och att familjen var i en svår kris. Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.

Man skulle nästan kunna påstå att vi vet det man behöver veta. Det som saknas är egentligen bara en detalj, dödsorsakerna.

Visste man dom så skulle resten falla på plats.

Nja, inte allt. Frågan om motiv tycker jag ändå hänger i luften.
Citera
2018-04-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi vet att flickorna hade läkarintyg på en fysisk sjukdomsbild som var ofattbar och att familjen var i en svår kris. Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.

Man skulle nästan kunna påstå att vi vet det man behöver veta. Det som saknas är egentligen bara en detalj, dödsorsakerna.

Visste man dom så skulle resten falla på plats.

Problemet är att skolan gick ut med denna utsaga, vilket gör det svårt att matcha med den i tråden hävdade diagnosen ME, som inte är en ofattbart mördarinbjudande sjukdom.

Tror att rektorn var drabbad av ett "ofattbart mord" och därmed joxade in detta märkliga ord i samma sväng som "sjukdom". Det blev "ofattbart" då.
Citera
2018-04-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

För Armstark skulle det vara skönt om allt kunde stanna vid att mördarföräldrarna fick behålla initiativet från de dödande initiativen till graven. Så kommer det inte att bli och så har det inte blivit. Det kan vara bra att känna till för fler potentiella mördarpar därute, om det är så illa att fler barn kan drabbas av en slö skola som tillåter utmätning av barns liv.

Jag får för mig att det är Armstark som fört in både borrelia och Tyskland i tråden.
Citera
2018-04-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
För Armstark skulle det vara skönt om allt kunde stanna vid att mördarföräldrarna fick behålla initiativet från de dödande initiativen till graven. Så kommer det inte att bli och så har det inte blivit. Det kan vara bra att känna till för fler potentiella mördarpar därute, om det är så illa att fler barn kan drabbas av en slö skola som tillåter utmätning av barns liv.

Jag får för mig att det är Armstark som fört in både borrelia och Tyskland i tråden.

Alltså att deras motiv inte kommer i dagen?
Tror Elli09 nämnt både borrelia (skrev dock ej kronisk) och Tyskland.
Citera
2018-04-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ett (till) PM:

Hej, jag jobbar inom myndighet och kan se via Skype att Hanna vart offline sedan 9 dagar. Posta om du vill

Det här inlägget skrevs den 15/1, om det är någon sanning i det kan jag inte avgöra, ifall det skulle
påvisa att Hanna var vid liv den 6/1.

Citat:
Ursprungligen postat av manot
Bra fråga. Polisen anser sig kunna slå fast= det låter inte som om någon pratat med familjen det året och kan intyga att de levde då, utan som att polisen har behövt räkna ut och kommit fram till en rimlig/ logisk slutsats.
Det enda som polisen anser sig med säkerhet kunna slå fast är att dödsfallen inträffade i januari i år.
Hade det inte skrivits och uttryckts på ett annat sätt om familjen haft kontakt med någon?
Man vet att familjen, och så vidare?
Citera
2018-04-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Jag har landat i min slutsats att föräldrarna har meddelat sitt motiv, dom såg ingen framtid eller livskvalitet. Sen kan man diskutera deras motiv och handlingar i evigheters evigheter utifrån sina egna känslor och värderingar. Men det förändrar ingenting i sak. Oavsett hur orimligt jag tycker att deras motiv var så kan jag inte i efterhand tillskriva dom nåt annat, som jag har hittat på, som känns bättre för mig.

Naturligtvis kan jag säga att deras motiv inte är godtagbart för mig, men det förändrar ingenting i sak.
Citera
2018-04-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet man det? Jag tror att "januari" loggats för att de hittades då. De kan ha legat döda sedan i mellandagarna, endast O var vaken i januari då han ringde sin syster? Trådsanning?

Tror att det är så att dödsbeviset är tidpunkten när rättsläkaren konstaterar att de är döda. Dvs i januari. Däremot så har nog kropparna legat länge. Om kroppar är förruttnade så, kan obduktionen inte fastställa dödsorsak. Utlåtandet blir bara att döden är ”oklar”. Sen blir det alltid upp till den eventuella polisutredningen att undersöka om de kan hitta vad personerna avlidit av och när. Därför har polisen haft så knapphändiga uppgifter och därför måste NFC jobba mera. Kanske därför också att första 112-personalen gick ut och kräktes och kanske huset har sanerats från lukter.
Citera
2018-04-26, 15:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men nu var det ju inte mig det handlade om, utan dina kommentarer om pianolärarinnan, som du dessutom trodde tjänade pengar på att uttala sig om familjen. Vad har du för belägg för det?
Jag har då inte sett något i några tidningar.
Kom ihåg att det är dina snaskiga slutkommentarer jag kan dra slutsatser av, dem du försöker projicera på mig när jag ifrågasätter.

Snaskiga slutkommentarer gör vi ju alla så det får vi nog stå ut med. Tänk all skit som O har blivit beskylld för, finns väl ingen negativ egenskap som missats där.
Citera
2018-04-26, 15:26
Medlem
Så här har jag fattat det som vad gäller när massmedierna rapporterat om vissa saker(någon får rätta om det är fel):
9 januari rapporterar media om en familj som hittats död i en villa.
11 januari rapporterar media om "fynd i villan"(avskedsbrevet).
19 januari rapporterar media om att det i brevfyndet framgår att båda föräldrarna varit överens om att döda sina barn och ta sina egna liv.

Och detta med avskedsbrevet, men det står så här: Polisen har tidigare uppgett att det gjorts fynd i huset som kan bidra till att lösa den fasanfulla gåtan. Nu står det alltså klart att ett avskedsbrev fanns bland föremålen som hittats.
https://www.aftonbladet.se/a/3j6za0
2 dagar(inte 10 och som jag skrev tidigare) efter händelsen hittar polisen ett avskedsbrev och det bland andra föremål?
Ett gömt, eller i vart fall väl dolt, avskedsbrev och det bland "andra föremål"?
Här sägs det då samtidigt att föräldrarna varit överens om att döda sina barn och att båda föräldrarna signerat avskedsbrevet, men varför låg då inte det brevet fullt synligt framme?
Citera
2018-04-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det här inlägget skrevs den 15/1, om det är någon sanning i det kan jag inte avgöra, ifall det skulle
påvisa att Hanna var vid liv den 6/1.

Kan det vara någon annan som loggat ut?
Citera
2018-04-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Snaskiga slutkommentarer gör vi ju alla så det får vi nog stå ut med. Tänk all skit som O har blivit beskylld för, finns väl ingen negativ egenskap som missats där.

Ja, tänk att bli beskylld för att ha mördat sina barn och hustru för att man inte var nöjd med livet. Vi kan nöja oss där... allt annat är mildare än detta. Mörda för att man är besviken på sin livskvalitet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in