Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag har en viss inblick i skattemål som gått till domstol där Skatteverket har beslutat om att påföra beställare arbetsgivaransvar när de anlitat svart arbetskraft.

Dessa beställare gör då alltid som Nujen när han hänvisar till svågern, dvs. skyller på s.k. målvakter som de menar bär ansvaret för att arbetena inte blivit redovisade.

Förmodligen är det syrran advokaten som instruerat honom att skylla på målvakts-svågern.

Det är nog så. Svågern har lägst status, som ingift i denna klan. Men folk är inte så dumma som den dumme Özz tror.

I det fall det blir ett skattebrottmål så funkar inte det där med en svåger som syndabock.

Janne Josefsson var rätt ute, när han frågade Özz som ägare till fastigheten. Fastighetsägaren har det yttersta ansvaret om vem som anlitas för olika jobb på fastigheten. Svågern var inte den personen som satte in 85.000 på Akilovs konto.

Det intressanta är, hur kriminell en advokat får vara, utan rättsliga konsekvenser, när det är ett allvarligt brott att finansiera terroristers vistelse i Europa. Det är den debila advokaten Debbie som betalat ut pengarna till Akilov och sen inte skött redovisning och skatteinbetalningar.

Jag tror hon skäms över att hon åkte dit. Fy va klantigt att betala pengar över nätet och inte kontant, direkt till Akilov. Relationen till Akilov började inte med löning via bank. Min slutsats är att han jobbat mer och kanske i Nacka, i början av bekantskapen.
Citera
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är Özz jag hånar min älskade vän. Jag backar aldrig för ett bra skämt.

Ärligt så var ditt såkallade skämt fan sämre än Özz humor.

Skämmes förfan.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Är Özzens farsa inblandad nu oxå?
Han har också gjort en mindre överföring till Akilovs konto.
Citera
2018-04-26, 12:48
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Vilket skevt leende han har Özz.

https://i.imgur.com/OLFgbbc.jpg

Han ser exakt ut som gamla karikatyrbilder på "giriga judar"

https://theuglytruth.files.wordpress.com/2014/09/a273.jpg

https://en.rightpedia.info/w/images/thumb/4/48/Zsido_looking_to_the_left.jpg/300px-Zsido_looking_to_the_left.jpg
Citera
2018-04-26, 12:48
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Det är du som är haveristen, vad vill du ska diskuteras?
Vill bara ni ska fatta att Özz inte är för terrorism.
Citera
2018-04-26, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Finns det något belägg för det?
Är inte övertygad att det kommer att vara några konsekvenser alls för Özz, systern eller svågern.

Några dagars obehag på sin höjd.
Systern lär med stor sannolikhet bli utesluten ur advokatsamfundet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Hur mår Måns?
Måste vara jättejobbigt att se hela biljettintäkten haverera.

Vem är Måns?

Biljettintäkter?

Förklara gärna.

Det här måste väl ändå polis och berörda myndigheter gå till botten med?

Özz är en medial känd person som tar sig rätten att på stora plattformar utrycka sona åsikter.

Om inte det här belyses ordentligt efter Özz sinnesjuka uppträdande, då brakar mitt sista förtroende för allt vad myndigheter innebär.

En galen komedi i skuggan av ett brutalt terrorbrott.
Citera
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Det förstår vi med. Men sakfrågan kvarstår att han är en hycklande gycklare. Han publicerar debattinlägg om att alla ska betala skatt etc. men själv väljer han att undvika det.
Citera
2018-04-26, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Varför vill du så gärna att vi skall "fatta" just det?

Väldigt få har påstått att han skulle vara för terrorism.

Inte heller många rattfyllon är för att köra på barn. Men dom kan ändå dömas för det.
Citera
2018-04-26, 12:52
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför vill du så gärna att vi skall "fatta" just det?

Väldigt få har påstått att han skulle vara för terrorism.

Inte heller många rattfyllon är för att köra på barn. Men dom kan ändå dömas för det.
Jag tycker det är otäckt med alla fördomar på Flashback. Det fattar ju vem som helst att ni inte hade gnällt på honom om han var en vit moderat.
Citera
2018-04-26, 12:52
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Frågan som infinner sig är om Özz är sinnesjuk på något vis?
Möjligt att han inte har en aning om att svågern kör med svart arbetskraft när helyllekillens kåkar fixas.
Även om nu svågern kör fulspel blir det givetvis ett fasligt liv när en av svartjobbarna visar sig vara en vidrig terrorist som kan ha fått svarta pengar. Stort intresse för media och allmänhet. (...)

Har någon tänkt på att om det inte varit en "kändis" involverad hade detta aldrig hamnat i TV. Uzbeken lär ju ha jobbat svart hos massor med folk. Skall deras byk oxå tvättas offentligt.. ? Ser fram mot det
Citera
2018-04-26, 12:53
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Hur vet du det?

I dagsläget finns väldigt många frågetecken som bör redas ut.

Å ena sidan så vet Özz inget om något och all kriminellt beteende har skett av andra.

Å andra sidan är Özz en ljugande terroriststödjande jävla idiot som finansierade Akilov för att han ska åka till Stockholm för att mörda så många (helst Svenskar) han kan.

Sanningen ligger självklart någonstans i mitten men den moraliska kompassen pekar mer och mer neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in