Citat:
Jag har en viss inblick i skattemål som gått till domstol där Skatteverket har beslutat om att påföra beställare arbetsgivaransvar när de anlitat svart arbetskraft.
Dessa beställare gör då alltid som Nujen när han hänvisar till svågern, dvs. skyller på s.k. målvakter som de menar bär ansvaret för att arbetena inte blivit redovisade.
Förmodligen är det syrran advokaten som instruerat honom att skylla på målvakts-svågern.
Dessa beställare gör då alltid som Nujen när han hänvisar till svågern, dvs. skyller på s.k. målvakter som de menar bär ansvaret för att arbetena inte blivit redovisade.
Förmodligen är det syrran advokaten som instruerat honom att skylla på målvakts-svågern.
Det är nog så. Svågern har lägst status, som ingift i denna klan. Men folk är inte så dumma som den dumme Özz tror.
I det fall det blir ett skattebrottmål så funkar inte det där med en svåger som syndabock.
Janne Josefsson var rätt ute, när han frågade Özz som ägare till fastigheten. Fastighetsägaren har det yttersta ansvaret om vem som anlitas för olika jobb på fastigheten. Svågern var inte den personen som satte in 85.000 på Akilovs konto.
Det intressanta är, hur kriminell en advokat får vara, utan rättsliga konsekvenser, när det är ett allvarligt brott att finansiera terroristers vistelse i Europa. Det är den debila advokaten Debbie som betalat ut pengarna till Akilov och sen inte skött redovisning och skatteinbetalningar.
Jag tror hon skäms över att hon åkte dit. Fy va klantigt att betala pengar över nätet och inte kontant, direkt till Akilov. Relationen till Akilov började inte med löning via bank. Min slutsats är att han jobbat mer och kanske i Nacka, i början av bekantskapen.