2018-04-26, 12:35
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
drick sjukt mycket vatten, kissa litegrann i muggen, fyll resten med bara vatten, ta en snus lr nått för att färga det gult?
Jag löste det!
Citera
2018-04-26, 17:50
Medlem
Om man tar ca 0.02 -0.03 mg kokain och sedan tar blodprov 2-3 timmar efteråt. Syns kokainet då på provet?
Citera
2018-04-26, 20:23
Medlem
TarmTomtes avatar
[quote=Snospaaren|63875716]Där handlar de om blod om de står rätt, men min Beroendecentrum person måste ha ljugit för mig och visat någon annans prov

De skickade både blod och piss till Karolinska och det hittades inget. Detta var för några veckor sen.
Citera
2018-04-26, 21:13
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastertwain
Om man tar ca 0.02 -0.03 mg kokain och sedan tar blodprov 2-3 timmar efteråt. Syns kokainet då på provet?
Ja, absolut när det gäller polisens blodprover. Nästan så man blir full i beundran.

När det gäller urin (labbanalys) är spårningstiden samma dygn och dygnet efter. Pissar du på sticka kommer det bli mycket svagt streck vid (T).
Senast redigerad av Hysteria90 2018-04-26 kl. 21:19.
Citera
2018-04-26, 21:15
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Vet någon ifall de testar konsulter på Tetra Pak? Jag vet att de gör det med anställda innan anställning men konsulter. Speciellt om man ska jobba på kontoret och inte i fabriken.
Rätt nischad fråga. Men tumregeln är att företaget inte drogtester inhyrd personal från ett externt företag. Ansvaret ligger på din arbetsgivare.
Citera
2018-04-26, 21:17
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskjanne
Hur ser det ut med tianeptine? Har vi kommit fram till om den ger utslag eller inte?
Nej, den kommer inte ge utslag på sticka (BZO) iaf. Finns möjlighet att den triggar ACL-reagensen då gränsvärdet där är 10ng/ml och reagerar på allt i benso-väg, samt ger många felaktigt positiva resultat. Men oavsett är det bara att neka positiva resultat och kräva analys i såna lägen.

När det gäller analys är svaret givet att det inte kommer testas efter denna nischade medicin.
Senast redigerad av Hysteria90 2018-04-26 kl. 21:22.
Citera
2018-04-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja, absolut när det gäller polisens blodprover. Nästan så man blir full i beundran.

När det gäller urin (labbanalys) är spårningstiden samma dygn och dygnet efter. Pissar du på sticka kommer det bli mycket svagt streck vid (T).
Mängden är bara vad jag tror på ett ungefär. Doppade nämligen fingret och vet inte hur mycket det kan vara som egentligen fastnade på fingret. Men om vi säger mindre än 0,02? Eller det kanske är så att oavsett hur lite man har tagit så syns det alltid på poliserna blodprover?
Citera
2018-04-26, 21:44
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastertwain
Mängden är bara vad jag tror på ett ungefär. Doppade nämligen fingret och vet inte hur mycket det kan vara som egentligen fastnade på fingret. Men om vi säger mindre än 0,02? Eller det kanske är så att oavsett hur lite man har tagit så syns det alltid på poliserna blodprover?
Utan att tramsa fram och tillbaka, kan vi säga att en en liten lina kommer synas.
Citera
2018-04-26, 21:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Sålänge du känner dig påverkad kommer det synas. Om du inte känner dig påverkad och jämför med en klunk lättöl (i mäng COC) - då klarar du dig.
Citera
2018-04-26, 21:51
Medlem
Citat:
Sålänge du känner dig påverkad kommer det synas. Om du inte känner dig påverkad och jämför med en klunk lättöl (i mäng COC) - då klarar du dig.
Högst ovanlig fråga kan jag tänka mig. Men tack för svar!
Citera
2018-04-26, 22:31
Medlem
TarmTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Det syns exakt vad som använts på analys, så funkar inte

Fel

FluAlprazolam syns som benso på snabbtest men både blodprov och piss som skickas till labb syns inte på analys. De ser säkert att det finns något men inte exakt vad. Har själv varit utsatt för detta.
Citera
2018-04-26, 23:45
Medlem
Citat:
Rätt nischad fråga. Men tumregeln är att företaget inte drogtester inhyrd personal från ett externt företag. Ansvaret ligger på din arbetsgivare.

Absolut, försökte posta i tråden som fanns om TP men då stängde mod den och hänvisade hit.

Tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in