Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 11:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
[...]

Jag baserar det på att någon skrev det i tråden och Akilov har väl själv sagt att han jobbade med andra i Nujens hus om jag minns rätt.
[...]

Visst, men hur "de andra" fick betalt är höljt i dunkel. Du kan inte veta om 85 000:- enbart var till Akilov, och inte heller om han fick mer pengar i handen.
Citera
2018-04-26, 11:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Ni judar saknar verkligen empati! Ingen normal människa skulle nämligen håna att en oskyldig elvaårig flicka fullständigt trasades sönder under ett lastbilshjul i en terrorattack.

Jävla kräk!

Det är Özz jag hånar min älskade vän. Jag backar aldrig för ett bra skämt.

Och nej, är fortfarande inte jude. Vad nu det har med saken att göra din gamle västgöte eller klyktattare? Bättre att du tar det i en tråd som handlar om det.
Citera
2018-04-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fan vad bottenlöst korkad Özz är. Trodde han tänkt ut ett genidrag att nita Janne J med 10-åringen i telefon. Hur dum kan man bli? Absolut alla tittare fattar ju att farsan stod som ägare / abonnent för barnets telefon. Dumkurden trodde han kunde slå i någon att 10-åringen blev trakasserad

Antagligen det pinsammaste jag sett på TV sen Stefan Löfvén hänvisade till den kände historikern Henrik Arnstad.

Arnstads sista offentliga framträdande, dvs debatten mellan Sverige och Danmark är nog för egen del det mest pinsamma jag som svensk genomlidit. Det tyckte nog många PK också eftersom galningen fått noll TV-tid seden dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kanske skulle läsa mitt inlägg igen innan du börjar fantisera. Jag skriver ju att det inte krävs att man medvetet stöder terrorism. Man kan ändå bli dömd enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering. Det räcker att man inte har koll på vem man betalar ut pengar till.

I stort sett ingen i tråden, och definitivt inte jag, har påstått att han medvetet stöder terrorism.

Du får helt enkelt jobba lite mer på din läsförståelse. Alternativt få nya argument från dina chefer.

Det är ny lagstiftning på gång inom EU, där pengar intjänade från brottslig varsamhet, typ finansiering av terrorism, kommer förverkas. Som du skriver är poängen att betala skatt, och till skillnad från Özz, veta vem som har tillträde till fastigheten, vem som jobbar där och vem som får betalt.

Det handlar om konsekvensen av att anlita illegal arbetskraft och av att betala ut pengar till någon person, utan att sköta redovisning, avgifter och skatter. Värsta scenariot är finansiering av terror, men det kunde lika gärna skett en allvarlig olycka där Akilov hade skadats eller invalidiserats. Hade de grävt ner honom på fastigheten eller ringt ambulans och försörjt hans 4 barn för all framtid?

Efter kemiska attacken i Salisbury, diskuteras nu frysning av ryssars pengar i England, om det rör sig om personer som har med Putins regim att göra. Alla utom några dumma svenskar har tröttat på allt skit Europa drabbats av!

Inom EU är det allvarligt att främja terrorism, genom att ge potentiella terrorister pengar.

http://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20180116IPR91821/cutting-off-terrorist-financing-parliament-ready-to-negotiate

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52005PC0426
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är Özz jag hånar min älskade vän. Jag backar aldrig för ett bra skämt.

Och nej, är fortfarande inte jude. Vad nu det har med saken att göra din gamle västgöte eller klyktattare? Bättre att du tar det i en tråd som handlar om det.
Lars Ohly ska hålla käft! Multisvinet Özz är en lögnhals! Dessa kräk får mer plats varje dag. Unionen använder Özz flitigt. Med all rätt - Äckliga håriga svin. Özz är vidrig. Systern kommer uteslutas från Advokatsamfundet.
Citera
2018-04-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-gato
Det faktum att familjen Nujen utnyttjar sina barn i sin strategi för att försvara sig- antyder hur samvetslösa och obehagliga de är.
Özz använder ”barnen” som slagträ mot Janne upprepade gånger. Samtidigt har familjen på ett väldigt utstuderat sätt planerat för detta som en del av sin försvarsstrategi- genom att låta barnen svara i telefon när Janne ringer.
Korkat. Obehagligt. Enkelt att genomskåda. Stackars barn.

Går alldeles utmärkt att låta barnen stå på sina egna abonnemang. Det gör mina barn. Däremot är det ju skattemässigt effektivare att låta firman betala för barnens telefoner och telefoni. Avdragsgillt och fint. Nä just ja, det är skattebrott det med.
Citera
2018-04-26, 11:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Visst, men hur "de andra" fick betalt är höljt i dunkel. Du kan inte veta om 85 000:- enbart var till Akilov, och inte heller om han fick mer pengar i handen.

Har jag sagt att jag vet det? Ingen aning om pengarna bara var till Akilov. Men jag har svårt att tro att han ensam kunnat utföra arbete värt 85 papp...men vem vet? Özz svåger?
Citera
2018-04-26, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Står ingenting om omedvetenhet.

Kära pro-svenska skåning.
Vad är det du tycker det skall stå i lagen avseende "omedvetenhet"?

Att man slipper straff om man påstår att man inte kände till att det var olagligt?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Borde väl gå fortare då man visste om detta sedan lång tid tillbaka. I alla fall borde de ha delgetts misstanke.

Har de inte delgivits misstanke? Vad är källan på det? Sa Özz det i intervjun när han försvarade sig? Jag hörde bara att han sa att han inte hade med det att göra.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payeport
Lars Ohly ska hålla käft! Multisvinet Özz är en lögnhals! Dessa kräk får mer plats varje dag. Unionen använder Özz flitigt. Med all rätt - Äckliga håriga svin. Özz är vidrig. Systern kommer uteslutas från Advokatsamfundet.

Nu hänger jag inte med. Citerade du fel person?
Citera
2018-04-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izze
Går alldeles utmärkt att låta barnen stå på sina egna abonnemang. Det gör mina barn. Däremot är det ju skattemässigt effektivare att låta firman betala för barnens telefoner och telefoni. Avdragsgillt och fint. Nä just ja, det är skattebrott det med.
Özz avlagrar ruttna ord om kvinnorna på SVT och försöker få en jämställdhets debatt. Bojkotta honom tillsammans med Soran. Vilken Soran? Vidriga lögnare. Han är obildad och ohygienisk. Bespotta honom snälla. Fälla Özz i Jannes sista gig! Vilket skämt!
Citera
2018-04-26, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är det du tycker det skall stå i lagen avseende "omedvetenhet"?

Att man slipper straff om man påstår att man inte kände till att det var olagligt?
Nej, inte explicit. Däremot är inte lagen skrivet på det sätt som du försöker applicera den i hänseende till Özz situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in