Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 12:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
OnT så är det märkligt att Özz-vurmarna inte ens klarar av att förstå att hyckleriet och dubbelmoralen är det som skaver i det här. Det är exakt på samma sätt som med Virtanen. Att göra sig talesperson för god moral och att använda sitt mediainflytande till att pådyvla andra detta är högst frivilligt. Men då får man banne mig också vara beredd på att bli synad, och om det spricker i sömmarna så borde man också ha förstått att fallet blir flera gånger högre än om exempelvis random person betalar sin byggare svarta pengar.

Väl talat. Jag ser faktiskt också vissa paralleller med Virtanen, även om de står anklagade för helt olika saker. Det båda haft gemensamt är att de hatat och hånat det svenska folket och satt sig högt uppe på moraliska hästar där de trott att de varit oåtkomliga med sitt nedlåtande fingerpekande. Båda har gått på myten om sig själva trots att bådas karriärer vilat på en bräcklig och artificiell grund skapad av media.

Även om svensken är snudd på dumsnäll i många fall så finns det fortfarande vissa saker som inte faller i god jord. Uppenbart hyckleri är en av de sakerna, och det har både Våldtäkts-Virre och Özz gjort sig skyldiga till. Det Virtanen och Özz också har gemensamt är att de vägrat erkänna sin skuld och göra en kungspudel. Virtanen har vägrat på grund av att han är en uppblåst nolla som ännu inte kommit till insikt om hur körd han är. Özz har vägrat på grund av att han fortfarande är en bergs- och klanman efter mer än 30 år i Sverige.

Både Özz och Virre får räkna med större fallhöjd än andra som gjort samma brott men inte framställt sig som helgon och moraliskt överlägsna och trumpetat ut sina åsikter i media och inför publik.
Citera
2018-05-01, 12:49
Medlem
[quote=Efterdradd|63931304]Det låter väldigt billigt, men bara till Akilov betalade man 84000, han var endast allmän hantlangarhjälp hos "firman som renoverade. Av bilder från från 2015 0ch 11 ser det ut som om en ommålning av taket bara är att skjuta fram den oundvikliga omläggningen ett antal år. Av bilden att döma behövs det en omfattande rengöring och stålborstning av taket för att det ska vara lönt att lägga färg på det. Liknande med fasaden som ser ut att vara tegel som är målat. Min bedömning är att 85k för det jobbet är i så fall att smeta färg på skiten. Med eller utan illegala, inte en chans att det skulle kunna göras för det priset av en seriös firma. Bara färgen till detta går på en hel del.

http://img1.ntm.eu/hg/public/img/10815336/0313161325/4694155?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222&s cale=both
https://goo.gl/maps/X6FuueVoeAL2

Jag har svårt att se skicket på bilderna. Det syns att det är mycket algbeväxning på bild men just det är inte så farligt.

85.000 räcker knappast för både ytterväggar och taket?

Jag undrar om det här med tidigare grundmålning med blymönja som det kanske kan ha varit här kan göra att kostnader för en seriös firma rusar i höjden och det kan vara därför man anlitat papperslösa för att göra skitjobbet?

Det absolut troligaste i mina ögon är att Debbie Nujjen som asyladvokat har bra kontakter med papperslösa och arbetsvilliga. Om det kommer fram så får hon nog riktiga problem som asyladvokat.

Det är huset till vänster som så att säga är huvudbyggnad, även om det nu är uppdelat i två fastigheter, den gamla skolan är i praktiken mest som ett förfallet anex till Gazeligården som är den större byggnaden.
Citera
2018-05-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia

2) Ert mjöl i påsen är förmodligen inte 100% rent och sedan sitter ni förmodligen inte och sticker under stol under lunchtid på ert underbetalda jobb och skryter om hur ni undkom dyr skatt genom att fiffla. Fan vad jag älskar ordet fiffla.

Jag har aldrig fuskat med skatt. Du resonerar väldigt konstigt, att det skulle vara förmildrande om svenskar har fifflat. Özz är ett rövhål som byggt sin karriär på att spotta på svenskar och svikit sitt eget folk genom att fly.
Nu visar det sig att han fuskar med svartjobb och är terrorfinansiär pga detta. Hade han inte fifflat så hade Akilov haft 85000:- mindre att röra sig med. Det kan ha gjort stor skillnad.

Özz är nu en förrädare som förått både kurder och svenskar. Ett avskum.
Citat:
Och det är därför ni svenska män, och kvinnor för den delen är så bittra, arg och falska, för att ni är inte ärliga mot er själva

Du har missförstått. Özz är oärlig och ett hot mot Sverige, eftersom han fifflar och det leder till terrorfinansiering. Han måste fråntas alla ekonomiska resurser för att undvika framtida missöden, och detta tror jag att Skatteverket kommer att se till.

Özz visade hur oärlig han är mot sig själv i intervjun, och han var uppenbart bitter och hysterisk.

Citat:
Jag ber vänligen folk att inte citera mitt inlägg för att sedan dumförklara mig eller kalla mig rasist,har inte tid för skitsnack.

Du är dum och du är rasist.
Senast redigerad av hbphys 2018-05-01 kl. 14:01.
Citera
2018-05-01, 13:24
Medlem
[quote=Sizz67|63932819]
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det låter väldigt billigt, men bara till Akilov betalade man 84000, han var endast allmän hantlangarhjälp hos "firman som renoverade. Av bilder från från 2015 0ch 11 ser det ut som om en ommålning av taket bara är att skjuta fram den oundvikliga omläggningen ett antal år. Av bilden att döma behövs det en omfattande rengöring och stålborstning av taket för att det ska vara lönt att lägga färg på det. Liknande med fasaden som ser ut att vara tegel som är målat. Min bedömning är att 85k för det jobbet är i så fall att smeta färg på skiten. Med eller utan illegala, inte en chans att det skulle kunna göras för det priset av en seriös firma. Bara färgen till detta går på en hel del.

http://img1.ntm.eu/hg/public/img/10815336/0313161325/4694155?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222&s cale=both
https://goo.gl/maps/X6FuueVoeAL2

Jag har svårt att se skicket på bilderna. Det syns att det är mycket algbeväxning på bild men just det är inte så farligt.

85.000 räcker knappast för både ytterväggar och taket?

Jag undrar om det här med tidigare grundmålning med blymönja som det kanske kan ha varit här kan göra att kostnader för en seriös firma rusar i höjden och det kan vara därför man anlitat papperslösa för att göra skitjobbet?

Det absolut troligaste i mina ögon är att Debbie Nujjen som asyladvokat har bra kontakter med papperslösa och arbetsvilliga. Om det kommer fram så får hon nog riktiga problem som asyladvokat.

Det är huset till vänster som så att säga är huvudbyggnad, även om det nu är uppdelat i två fastigheter, den gamla skolan är i praktiken mest som ett förfallet anex till Gazeligården som är den större byggnaden.

Det här ser ut att vara en kostnadsberäkning från 2008 för vad det skulle kosta att renovera bara skolan och bygga om denna till en förskola:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5sp_BvfbmSwJ:https://gotland.se/39179+&cd=6&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Totalt 4,3 miljoner + moms. Blev väl inget av med någon renovering, utan det såldes flera år senare till klanen Nujen.

Nu är inte alla kostnader relevanta om man istället för en förskola gör om skolan till något annat, men exempelvis yttertak och fasader beräknades då kosta 710.000:- exkl moms.

Det är alltså mycket stora och kostsamma renoveringar som krävdes för att få ordning på skolan. Att svågern på egen hand fixat nästan allt låter inte rimligt.

Beskrivning av fastigheten:
Citat:
Tingstäde: Nystugu 1:125 Skola och sockenmagasin
Skolan ligger söder om kyrkan i korsningen av vägarna mellan Visby och Fårösund och vägen till Hejnum. På fastigheten finns tre byggnader.

Gazeliegården 1824
I nordost ligger Gazeliegården, en kalkstensbyggnad med putsad fasad och tegeltäckt tak, uppförd på privat initiativ 1824 och tillhör de äldsta skolbyggnaderna i regionen. Den är exteriört relativt orörd men är förmodligen tillbyggd på längden vid något tillfälle under 1800-talet.

Skolan 1910
Sydväst om Gazeligården ligger en skolbyggnad uppförd 1910. Det är en silikattegelbyggnad som uppförts med traditionella regionala proportioner och ett brant sadeltak klätt med röd plåt.

Vid nedläggningen av skolverksamheten på hösten 2009 fungerade Gazeligården som skolmatsal.

Efter nedläggningen har byggnaderna stått tomma och utan verksamhet i väntan på försäljning.

Sockenmagasinet
Sockenmagasinet är en enkel rektangulär byggnad med ventilationsöppningar för att säden skulle torka.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TD3__tBPbe0J:https://www.gotland.se/79488+&cd=5&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Citera
2018-05-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Sinnessvagt resonemang. Men om du verkligen är av den åsikten så skriv ett mail till forumägaren att lägga ner så gott som samtliga trådar i samtliga forumdelar då fåtalet i ärlighetens namn inte avhandlar något som egentligen spelar roll för vår överlevnad. Lycka till!

OnT så är det märkligt att Özz-vurmarna inte ens klarar av att förstå att hyckleriet och dubbelmoralen är det som skaver i det här. Det är exakt på samma sätt som med Virtanen. Att göra sig talesperson för god moral och att använda sitt mediainflytande till att pådyvla andra detta är högst frivilligt. Men då får man banne mig också vara beredd på att bli synad, och om det spricker i sömmarna så borde man också ha förstått att fallet blir flera gånger högre än om exempelvis random person betalar sin byggare svarta pengar.

Du argumenterar som Özz. Okvädningsord, motangrepp och alla kanoner fram trots att det räcker med ett par. För mig är Özz en pinsam mindre talangfull B-kändis som fått för mycket rampljus som i värsta fall gjort sig skyldig till ett skattebrott. Det är det förmodade skattefifflet som ska åtgärdas med en ursäkt och inte så mycket mer. Sedan kan man som jag välja att inte se karln där han dyker upp.
Citera
2018-05-01, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Du argumenterar som Özz. Okvädningsord, motangrepp och alla kanoner fram trots att det räcker med ett par. För mig är Özz en pinsam mindre talangfull B-kändis som fått för mycket rampljus som i värsta fall gjort sig skyldig till ett skattebrott. Det är det förmodade skattefifflet som ska åtgärdas med en ursäkt och inte så mycket mer. Sedan kan man som jag välja att inte se karln där han dyker upp.
Varför försöker du sopa kurden under mattan? Han ska lida för sitt beteende, det handlar om så jävla mycket mer än skattefiffel. Kurden har placerat Sverige i en återvändsgränd där vi nu måste vara ytterst bestämda mot alla svartskallar eftersom Özz visat att de inte går att lita på, oavsett alla lena ord om ”mänskliga rättigheter” som rinner ur ormens mun. Tacka Özz och resten av etablissemangsblattarna om det har blivit svårare att vara svartskalle i Sverige.
Citera
2018-05-01, 13:50
Medlem
Citat:

Stor humor att du kallar Özz kaosblatte-attack för resonemang.

Jag tycker att jag på ett väldigt sakligt sätt förklarade orsaken till folks engagemang och indignation.

Men tyvärr så verkar du ha stängt av läsförståelsen efter ordet sinnessvag. Om du läser en gång till så är det resonemanget som jag kallar sinnessvagt och inte dig personligen. Om jag hade skrivit att resonemanget var idiotiskt, hade du då känt dig påhoppad och upplevt det som att jag kallat dig idiot? Det är i och för sig troligt då det verkar som att du likt Özz är lättkränkta typer.

Ps. Om du tycker att det är obehagligt att folk går till ”motangrepp” så bör du nog avstå från att posta mer på Flashback. Ds.
Citera
2018-05-01, 13:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vilka okvädningsord då? Han säger "Sinnessvagt resonemang" vilket det också är. Sen kommer du med en massa halmgubbar.

Tror du att skattefusk "åtgärdas" genom att man ber om ursäkt?

Ditt försök till Damage Control funkar inte här. Ni får nog slänga in några skickligare Shills om det ens skall vara lönt ansträngningen.
Citera
2018-05-01, 14:06
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Allting Özz har är honom givet, av ett givmilt gästfritt folk. Varje biljett såld bygger på att en svensk tycker att han är värd att betala för. Snart finns ingen sådan svensk kvar. Ingen svensk vill höra Özz spotta på oss längre. Nu vill vi spotta på Özz.
Vi ser dig bakom svågern Özz. Vi vill spotta på dig Özz. Böj din rygg och ta vår vrede Özz. Gläds över att du har väckt vikingen. Det är en ära för en människa som du. Vikingen har sovit länge, men nu är han vaken igen.

Det lilla pälsverket gillar att raljera över Svenkens förmåga att bli arg.https://www.youtube.com/watch?v=Cd5pIr3ZuxU
Citera
2018-05-01, 14:16
Medlem
Hur långt gånget är rusten av skolan? Finns några uppgifter från gotländsk media om detta?

Vem är den mystiske "entreprenören"? Att Damm skulle utföra lejonparten av upprustningen själv kan vi glömma. Även om Akilov och hans kompisar svartjobbat som grovisar måste det finnas någon byggare bakom med åtminstone en laglig fasad som döljer en grå verksamhet.

Logiskt sett borde det vara en gotländsk byggare som har tagit sig an uppgiften.
Citera
2018-05-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Sant, de betalar inte ett öre mer än vad som krävs. Alltså betalar de för något mer, något annat. Kanske Akilov fixat stöldgods åt dom? Mördat någon på beställning? Kanske han utpressade dom, kanske hade tagit någon släkting gisslan som han hotade skära halsen av? Kanske är den släktingen i så fall fortfarande i fara, vilket förklarar Nujens ovilja att prata om det. Spekulerar vilt, men hela affären visar att ALLT är möjligt i det nya spännande Sverige.

Tycker mest att det är märkligt att de överför så mycket pengar till hans konto helt öppet istället för cash i handen (som han ju dessutom också verkar ha fått).

Det har påpekats av mig, och många andra personer i tråden, att brottslighet börjar med planering och ångest, kanske hjärtklappning. Sen när man gått över tröskeln flera gångar och det gått bra, kommer högmodet. Slarv och vårdslöshet är ÖZZ och hans klans kännetecken. Det Özz är chockad över, är att bli avslöjad, då han sett sig själv som en person med immunitet. I hans fall gick gränsen vid terorism och Akilov.

När barn, hundar, eller kriminella ser att ingen reagerar, gör de allt som de kommer undan med. Klanen Nujen har dåliga beteenden som belönas av svenska idioter som tagit skamgrepp på skattekistan. Hur korkat är inte det?

Varför Sverige belönar, folk som Nujens är intressantare, än att Nujens tar för sig, och det faktum att de föraktar oss alla. Kan det vara så att förakt och hat underlättar deras vardag, då de slipper ta asvar för sig brottslighet?

Janne Josefsson är den första personen inom media och det offentliga livet, som ifrågasätter en kurd och dennes kriminalitet, och därav förklaringen till Özz mentala härdsmälta.

Det jag noterar är att med klanmentalitet, är det är omöjligt att ha koll på rätt och fel, Sveriges lagar, om alla lojaliteter är inom klanen. Detta till trots att Debbie Nujen läst en juristutbildning!

Det är vikit att påtala att vanliga svenskar inte längre är ett skattefifflande folk. Automatiseringen har gjort det omöjligt att fiffla med skatter och avgifter, för vanligt folk. Som det gjordes förr, när folk kunde göra olika avdrag i deklarationen. Det är inte nu som när all redovisning skedde manuellt, och folk gjorde avdrag som skulle kontrolleras med frågor och brev i bruna kuvert från skattemyndigheten. Nu är den tiden förbi, alla uppgifter är förryckta och det finns inga avdrag för vanligt folk.

Med Rut och Rot blir det inte ens lönsamt, att betala folk svart för småjobb. De flesta svenskar med hus gör många jobb själva. Det är bara att gå in på en byggmarknad så ser man att det aldrig är kurder eller invandrare där för att köpa byggmaterial. Svenskar snickrar, målar och gjuter på semestern, och sen så anlitar man fackmän för de komplicerade jobben som rörmokeri och el.

Jag personligen skulle inte komma på tanken att anlita ett gäng karlar från Uzbekistan eller någon annan håla! Jag vet inte ens var man hittar sådant folk som Akilov. Det är inte normalt att ha ett gäng som Akilov och hans vänner, på sin fastighet.
Citera
2018-05-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Har nu sett JJs intervju med ÖN ett par gånger till. Några saker förefaller uppenbara.

1. ÖN tog denna intervju för att reducera skadorna. Som flera redan påpekat var det skademinimering på infantil nivå, att förneka, utan att bry sig om att det är uppenbart var skulden ligger. Ett barns nivå.

2. ÖN tog intervjun själv i första hand för att hålla Richard Damm borta från mikrofonerna. Richard Damm är inte påfallande begåvad (säg vem du umgås med och jag ska säga vem du är) och har redan skadskjutit ÖN genom att berätta att huset ska användas som sommarbostad och inte i kommersiell verksamhet. Något bl a skatteverket kommer att intressera sig för.

Här gäller det också att granska klanens övriga byggnader på Gotland som iordningställts för att enligt uppgift fungera som asylboenden mm men kanske fyller en annan funktion.

3. ÖN hade tydligt instruerat Richard Damm att göra sig oåtkomlig för media - men att också lämna över sin telefon till den 10 årige sonen. På det sättet kunde ÖN himla med ögonbrynen (!) och spela upprörd över att JJ inte talat med Richard Damm och istället attackerade ÖN (som frivilligt infunnit sig i studion), samt spela upprörd över att JJ talat med den 10 årige sonen.

Manus värdigt en ståuppare i b-klass.

I ÖNs egen intervjufilm ser man JJ framifrån. Han sitter bekvämt tillbakalutad, leende. Den som sett JJ i aktion inser att han den här gången medvetet lämnade scenen fri för ÖNs sista föreställning. Ridå.

Özz Nujen anno 2018. Grand Exit.

Det jag finner mest intressant var att Özz hade rakat av sig IS-skägget. Ett skägg Soran också gömmer sitt fula tryne bakom. Hur sjukt är inte det att någon kommer på tanken att ha denna äckliga hårväxt i ansiktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in