Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 10:55
Medlem
Frågan som infinner sig är om Özz är sinnesjuk på något vis?

Möjligt att han inte har en aning om att svågern kör med svart arbetskraft när helyllekillens kåkar fixas.

Även om nu svågern kör fulspel blir det givetvis ett fasligt liv när en av svartjobbarna visar sig vara en vidrig terrorist som kan ha fått svarta pengar. Stort intresse för media och allmänhet.

Enkelt att reda ut för Ekobrottsmyndigheten då konton med mera finns.

Det borde vara längst fram i Özz agenda att köra med öppna kort och reda ut detta.

Den teaterföreställning han visar upp framför Janne J är obehagligt.

Vad försöker Özz dölja?

Eller är han sjuk?

Den gunbben hoppas man slipper bli anlitad av företag som därmed skulle svärtas ner
Senast redigerad av Spritsson 2018-04-26 kl. 10:59.
Citera
2018-04-26, 10:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Folk säger att Özz upprepar sig, men vad fan gör inte Janne? Janne är ju värre när han själv inte kan ge övertygande svar och argument samt bevisning mot Özz.

Han svarar att han försökt nå de andra familjemedlemmarna. Özz medger det när han säger att de låtit ett barn i familjen svara på svågerns telefon när Janne ringer.

Han har bevis: Özz är ägare till huset.

Hur som helst uppvisar Özz en sådan typisk attityd för män från MENA: Oresonabel, aggressiv, hetsig, arrogant. Endast de mest fanatiska "antirasister" ser inte vilket svin Özz är. Egentligen ser nog du det också men liksom Göbbels försvarade Hitler till slutet är din fanatism för stor för att du skall erkänna det.
Citera
2018-04-26, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/byggprocessen/byggherrens-ansvar/
Härligt, bra jobbat. Men kan man verkligen fastställa att Özz är byggherre? Blir det inte komplext när det finns flera inblandade?
Citera
2018-04-26, 10:57
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Mycket som är märkligt här. Uppenbarligen kan Özz och hans familj inte bevisa att de har goda skäl till att tro att de gjort rätt här, annars hade han lagt fram de bevis han har. Så om man då in absurdum vill komma undan med att ha anlitat svartarbetare, varför ställa upp på en intervju? Gör som systern och totalvägra, säg att du tagit det med Skatteverket och att det stannar där och inte har intresse av att tala i media om det. Det hade blåst över snabbt då.

Men ändå görs en intervju, där Özz inte bara framstår som ja, den förlorande parten, utan han lägger dessutom upp en egen inspelning som verkligen inte gynnar hans sak. Obegripligt.

Han hade så lätt kommit undan det här, säga något i still med att "Jag visste att min svåger gjort jobb på huset, men har inte koll på hur det gått till - jag har jobbat så mycket. Det ser onekligen inte bra ut det du lyfter fram här, jag tar på mig ansvaret att jag inte varit tillräckligt insatt, det är trots allt mitt hus också, men detaljerna får du ta med min svåger".
Citera
2018-04-26, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han svarar att han försökt nå de andra familjemedlemmarna. Özz medger det när han säger att de låtit ett barn i familjen svara på svågerns telefon när Janne ringer.

Han har bevis: Özz är ägare till huset.

Hur som helst uppvisar Özz en sådan typisk attityd för män från MENA: Oresonabel, aggressiv, hetsig, arrogant. Endast de mest fanatiska "antirasister" ser inte vilket svin Özz är. Egentligen ser nog du det också men liksom Göbbels försvarade Hitler till slutet är din fanatism för stor för att du skall erkänna det.
Är själv säker på att Özz har något att dölja och att han bara spelar dum. Detta ser man av hans kroppsspråk. Det jag söker efter är lagar som på allvar gör Özz skyldig. Nu är vi snart där, men FB:arna ska bara övertyga mig lite mer.
Citera
2018-04-26, 10:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Att hänvisa det till att det skulle vara hans hus räcker inte. Det finns flera inblandade och då är det Jannes uppgift att hänvisa till relevant lagrum som ställer Özz till ansvar. Seriöst, om det nu var så, så hade åklagare väckt åtal för längesedan. Vem tror du vet mer, åklagare eller du?

Så skattemyndigheten och EKO-brottsmyndigheten och SÄPO har sagt till dig att de har utrett saken och lagt ned alla förundersökningar? Vad är din källa på det?

Advokatsamfundet utreder ju i alla fall systern, det har de gått ut med.
Citera
2018-04-26, 10:59
Avstängd
Kan Familjen Nujens pengar till Akilov från början varit svarta och man tvättar dom genom att renovera de olika fastigheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Att hänvisa det till att det skulle vara hans hus räcker inte. Det finns flera inblandade och då är det Jannes uppgift att hänvisa till relevant lagrum som ställer Özz till ansvar. Seriöst, om det nu var så, så hade åklagare väckt åtal för längesedan. Vem tror du vet mer, åklagare eller du?

Men lägg ner är det Janne som är åklagare? Om åklagare tittar på detta fall vet ju varken du eller jag.

Jag har hänvisat till lagrum.

Kan du på något sätt visa att Özz INTE är byggherre i detta fall. Sluta tramsa runt och svara på denna fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Alla förutom den mest blåögda idioten inser att Özz sitter och konfabulerar. Ja... Evolutionen har gett (somliga av) oss självbedrägeriet eftersom den som kan lura sig själv lättare också lurar andra. No tells. Jag är övertygad att Nujen i någon bemärkelse tror på sina egna lögner.

En oskyldig person beter sig kort och gott inte på det här sättet. En oskyldig person har intresse av att saken reds ut på ett korrekt sätt eftersom de är... oskyldiga. En skyldig person beter sig som Nujen och hans kära syster.

Antagligen rör det sig totalt om betydligt större belopp svart än 80.000. Det är min gissning.

Det är min gissning också. Man har kollat Akilovs konto men har man plöjt igenom Nujens utbetalningar samt alla människor som varit involverade i byggets ekonomi? Det kan ju röra sig om hundratusentals eller miljoner kronor i svartjobb eller felaktigt betalda av deras företag, allt för att hålla skatterna nere. Handlar det om miljoner så är ju fängelse på straffskalan.

Kanske är pengarna i sig inte det värsta. Kanske utnyttjar Nujens människor med svagt eller inget rättsskydd i Sverige. Det man i numera kallar modern slavhandel. Talas mycket om det i Storbritannien.
Citera
2018-04-26, 11:00
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Kan Familjen Nujens pengar till Akilov från början varit svarta och man tvättar dom genom att renovera de olika fastigheterna.

Tvätta svarta pengar genom att betala ut dem svart? Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Att Özz blir försvarad och påhejad av vänsterextremister som t.ex. Loan Sundman på sociala medier säger allt om att han är skyldig till tusen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så skattemyndigheten och EKO-brottsmyndigheten och SÄPO har sagt till dig att de har utrett saken och lagt ned alla förundersökningar? Vad är din källa på det?

Advokatsamfundet utreder ju i alla fall systern, det har de gått ut med.
Borde väl gå fortare då man visste om detta sedan lång tid tillbaka. I alla fall borde de ha delgetts misstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in