Citat:
Ursprungligen postat av
Sektmedlem
Exakt vad jag menade! 100% cured, never again autism. Nej det menade jag inte. Till att börja med menade jag att det vore väldigt intressant om någon med autism ville prova, hoppas det inte är kränkande att prova.
Jo, jag fann det kränkande. Det är dock inte dig, som jag blev mest arg på, utan dem, som kom på den här teorin till att börja med. Man har ju äntligen konstaterat att autistiska tillstånd är medfödda, livslånga och ofta dessutom ärftliga. Vi har kommit en bra bit på vägen att bli bättre förstådda av andra. Och då kommer någon och säger att autism bara beror på aluminium i hjärnan, och att vi ska driva ut det med ett visst mineralvatten! Man häpnar...
För visst, en och annan aspie skulle kanske vilja försöka bli normal med vilka medel som helst. Så man borde kunna hitta
några försökskaniner. Men det är knappast troligt att man kan förändra deras personligheter så lätt. Frågan är också om det ens är önskvärt att ingen ska få vara lite annorlunda? Visst, jag skulle nog vilja bli av med vissa av mina svårigheter. Men jag vill ändå vara jag!