Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 23:54
Medlem
Mufffs avatar
Herregud vad körd Özz är nu. Att nervsynapserna i hans sirapsskalle inte fungerar som de ska har många av oss förstått sedan länge, men att han dessutom tycks göra allt han kan för att framstå i dålig dager i denna intervju är ju bara för underbart. Hoppas detta når så många som möjligt och att Özz karriär inom en snar framtid är lika bränd som hans gamla kollega Sorans.

https://www.svtplay.se/video/17810519/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-16-2

https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo

https://twitter.com/ozznujen/status/989195191054725120

#sistagiget
Senast redigerad av Mufff 2018-04-26 kl. 00:05.
Citera
2018-04-25, 23:54
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
85.000 kr under 1,5 månad för svartjobb med pensel? Och varför skulle Özz pappa vara med och betala? Nujens enda chans till upprättelse vore en grundlig polis- och skatteutredning.

Ja man kan fråga sig vad diskussionen kring fikaborden på Skatteverket i Sthlm, Gotland, Nacka är imorgon.

(Ö)zzmoked.
Citera
2018-04-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
"Nu är din tid slut" och en klapp på axeln. Känns en smula obehagligt. Men jag förstår inte hur Özz tänker. Är inte insatt i historien bakom, men om det bara handlar om svartjobb så kan jag inte förstå att han raserar sin karriär för att försvara det. Hade han haft något vett i skallen borde han erkänna att jag gjorde fel. Vi är människor. Det blir fel ibland men då rättar man till. Det förstår vi människor men vi gillar inte folk som medvetet knullar oss.

Det talar för att han är oskyldig, som sagt hans reaktion visar på att han känner sig felaktigt utpekad.
Citera
2018-04-25, 23:55
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Detta är det roligaste Den håriga kurden någonsin gjort... haha.

Faktiskt ganska underhållande! När den första ilskan har lagt sig!! När man inser att Özz stod framåtböjd med kalsongerna vid knäna och inte ens förstod det ;-)
Citera
2018-04-25, 23:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Såvitt bekant är det inte från Özz konto pengar betalats utan från Özz fars och systers. Totalt 85.000 kr under 1,5 månad, tvivelaktigt om det verkligen handlar om bygg/städjobb på Gotland.
Anlitar man ett gäng papperslösa för ett sådant jobb ger man antingen deras "ledare" pengarna eller också ger man kontanter direkt till alla. En tredje metod är att betala alla pengar till den som har bankkonto och sedan kan denne ge till sina arbetskamrater. Det senare tror jag att det är fråga om här.
Citera
2018-04-25, 23:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ett fantastiskt rimligt inlägg som alla bör läsa. I love you!
Antingen har det betalats vitt eller svart. Om det är svart är det ingen större grej ändå, folk gör så hela tiden med sina sommarhus. Att det sen är Akilov som penslat huset är bara otur så här i efterhand.

Så enkelt kunde det ha varit.
Men så enkelt är det troligen inte.

Vi lär få se. Det är långt från över.
Citera
2018-04-25, 23:57
Medlem
Det märks tydligt i intervjun med JJ hur FEG och RÄDD Özz är för att stå till svars. Likt ett litet barn försöker han undkomma ansvar, så desperat och patetisk man bara kan bli.

Frågan är då varför han ens ställde upp på att göra intervjun om det där var allt han hade att komma med. Lågt IQ eller/och storhetsvansinne är väl knappast en högoddsare, men vad vet jag

Stor humor i att han dessutom tror att det är han själv som gör något slags avslöjande om JJ arbetsmetod i och med intervjun. Vad i helvete tänker han med egentligen? Herregud...

Kanske inget nytt i mitt inlägg men jag kan inte låta bli att förundras lite över intervjun med denna Özz. Något för Flashback Awards kanske?
Citera
2018-04-25, 23:58
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen
Hur kan man bränna sin svåger så mycket som Özz Nujen gör?
Finns det ingen familjeband?

Vem är svågern?

Vad jag har förstått så är svågern en ingift svensk... så honom kan man nog göra vad man vill med..
Citera
2018-04-25, 23:59
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Mycket möjligt. Det jag ville peka på är att Özz rimligtvis kunnat sköta intervjun bättre genom att pudla lite istället för att bete sig som en idiot. Lite svartjobb är inte hela världen.
I normala fall nej, och jag håller med.
Men Özz har ju gått ut med att han har en moral kompass i Expressen, då blir det
helt plötsligt en jävligt pinsam historia.
Citera
2018-04-26, 00:00
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
<sarkasm>Usch vilken usling. Han vill ha sina hus renoverade men vill inte att staten ska vara med och dela på kakan. Sånt borde vara ännu mer förbjudet!</sarkasm>

Efter en lång karriär som "folkets journalist" hemfaller så Janne Josefsson åt metoder som "har du rent mjöl i påsen så har du inget att dölja". Uppdrag granskning blev i samma stund lika kvalitativt som det forna Granskning Sverige. Kanske var "stängningen" (snarare anmälningen) av den kanalen något annat än det påstådda. Staten hatar som bekant konkurrens.

Usch Nujens karriär som komiker är förhoppningsvis slut.
Citera
2018-04-26, 00:01
Medlem
En efter en faller dessa "komiker".
Betner väljer vilka han syns med nu, måste göra ont i alla vänsterhjärtan.

Ismail- Kaffe på torsdag?
Betner- Njanäekanske ..upptagen.

Özz- Något gig ihop?
Glans- Vi har bara ett företag ihop.

Måste erkänna att jag skrattat som fan åt dessa komiker. Tack.
Men ni skulle inte försöka läxa upp Sveriges medborgare för deras åsikter varje gång ni fick lite airtime.
Citera
2018-04-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Anlitar man ett gäng papperslösa för ett sådant jobb ger man antingen deras "ledare" pengarna eller också ger man kontanter direkt till alla. En tredje metod är att betala alla pengar till den som har bankkonto och sedan kan denne ge till sina arbetskamrater. Det senare tror jag att det är fråga om här.
I den ekonomiska utredningen om Akilov i FUP nämns att denne även antas mottagit betydande belopp i kontanter, kom även dessa pengar från Nujens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in