Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-24, 16:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Debbie Nujen verkar varit verksam i Nacka Kommun.
2009 konstaterar hon att utlänningarna inte kommer i arbete som förväntat.
Listig och girig som hon är ser hon naturligtvis en stor möjlighet till billig arbetskraft i den gruppen. Allt medan brorsan tjänar storkovan på att häckla svenska skattebetalare.
Generalvidrigt, pinsamt uppenbart.

Eller tänker jag fel nu?

Hur länge har Nujens egentligen anlitat asylanter och andra utlänningar?
Tycker Nujens att det är rätt handlat att trippelblåsa samhället på arbetstillfällen, skatteintäkter och bidragen som deras svartjobbare uppbär som arbetslösa, sjukpensionerade, studerande eller what so ever blattar?

Frågorna hopar sig, får väl se om någon vågar nysta i detta
Googlade lite, Debbie har haft ett stort inflytande och insyn i kommunen och flyktingar med osvenskt stoet penningbehov har hon kunnat nå under lång tid, finns många protokoll. Här är ett.

http://infobank.nacka.se/handlingar/social_och_aldrenamnden/2009/20091020/00_protokoll_san_20091020.pdf
Intressant att man där kan läsa att Debbie Nujen tidigare varit "kommunens samordnare i flyktingfrågor" i Nacka. Det blir allt tydligare att talet om "Det flyktingindustriella komplexet" mer & mer besannas & att klanen Nujen är en viktig kugge i detta maskineri.
Citera
2018-02-24, 17:05
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Härvan växer, kan CIA vara inblandade?
Snart sitter Özz som statzminizter i Zverige.

Han definitivt skulle få många röster som det ser ut här i år.
Då blir valet lätt, svartjobb all in
Citera
2018-02-24, 17:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant att man där kan läsa att Debbie Nujen tidigare varit "kommunens samordnare i flyktingfrågor" i Nacka. Det blir allt tydligare att talet om "Det flyktingindustriella komplexet" mer & mer besannas & att klanen Nujen är en viktig kugge i detta maskineri.

Det ser ut som om Akilov kanske inte var en så enskild och olycklig händelse, ja.
Citera
2018-02-24, 17:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det ser ut som om Akilov kanske inte var en så enskild och olycklig händelse, ja.
Om man nystar i deras fastigheter i Nacka så hittar man säkert en hel del skumt avseende renoveringar med svarta pengar.
Citera
2018-02-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ja, då jäklar hade det blivit focus på Özzet. Borde nog tänkas över av de där. För media hade gnällt på NMR direjt men folk hade undrat vad de demonstrerade mot.

Exakt!
Det var från den utgångspunkten jag förde min idé. För OM inte GP skulle skriva en enda rad om att NMR ansökt om att få demonstrera utanför Göteborgs Stadsteater, så skulle det visa oss det vi redan vet: att det inte går att lita på MSM.

Så jag vill testa detta. Drar mig inte för att kontakta NMR och sälja dem mitt koncept, för jag vet en sak: min fiendes fiende är min vän.. -eller nåja, kanske mer av bundsförvant i ett elakt men nödvändigt spel. För hur skall vi (1) på annat sätt ev kunna stoppa Özz Nujen från att begå ett flagrant kulturmord (läs: spela allan i ett verk av Strindberg) och hur skall vi (2) på annat vis kunna exponera MSM:s ovilja att berätta om varifrån Akilov fick pengar och vilka som var hans mecenater?

Så kom till vår undsättning -höll på att skriva 'kära'- NMR!
Citera
2018-02-24, 17:22
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man nystar i deras fastigheter i Nacka så hittar man säkert en hel del skumt avseende renoveringar med svarta pengar.

Inte helt lätt att hitta info om värdehöjande åtgärder eller underhåll, trädgårdsskötsel, städ och tvätt i hemmet.
Vad man skulle kunna hitta är om Nujens betalat någon av de 16 fd Fritz jurister som nu plötsligt orkar träda fram.
Om de haft F-skatt och debiterat Nujens om än via flera omvägar.
Långskott.

Men händelserna sammanföll ganska passande. Att advikatsamfundet hetsat att lägga alla resurser på Fritz och intw på Nujens solklara koppling till Akilov och geäva vidare där.
Debbie är ful som en åsna, Fritz ser snyggare ut, är rikare och hästansiktet Debbie kan vanligtvis ha gått igång enbart på det, men nu gäller det mer än vanlig konkurrens.
Citera
2018-02-24, 18:21
Medlem
Mr.Swedens avatar
Bra gräv. Leta vidare efter koppling och pengaflöden kring detta suspekta sällskap.

Under tiden kan vi erinra oss vad Carlsson i Strindbergs Hemsöborna var för figur.

Carlsson var en stroppig invandrare (från Småland) som kom till ön Hemsö i Stockholms skärgård. PING!

På Hemsö mötte han motstånd, bl a från gårdens unge starke man Gusten. PING!

Carlsson var nämligen helt okunnig om livet på ön med jordbruk och fiske. PING!

Men jäkligt mallig och skrytsam var han. PING!

Han lyckades dock tjäna pengar på att hyra ut bostäder till sommargäster. DUBBELPING! MINST!

Men han förstod sig aldrig på folket på ön och blev aldrig en av dem. PING!

Carlsson gifte sig med Gustens mor Madam Flod (Moder Svea?) PING!

Men ganska snart började Carlsson jaga gårdens unga pigor. PING!

Madam Flod avlider. Vid likfärden över isen till kyrkan går kistan till botten. ÄR DET VAD SOM VÄNTAR?

VÄNNER, ÖZZ NUIJEN MÅSTE SPELA CARLSSON. ALLT ANNAT ÄR OMÖJLIGT.
Citera
2018-02-24, 18:25
Medlem
Separatistens avatar
Ikväll på TV4:

20:00 Özz Nujen - Dålig stämning

Från Özz Nûjens föreställning på Rival i Stockholm. Det blir betraktelser över varför det är så viktigt för svenskar att ständigt försöka vara alla till lags och göra allt för att undvika dålig stämning.
Citera
2018-02-24, 18:31
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ikväll på TV4:

20:00 Özz Nujen - Dålig stämning

Från Özz Nûjens föreställning på Rival i Stockholm. Det blir betraktelser över varför det är så viktigt för svenskar att ständigt försöka vara alla till lags och göra allt för att undvika dålig stämning.

Jag förstår inte inlägget, men försöker.

Özzens show kl 20.00 är spikad.
Trots terroristkopplingen?

Han behöver inte anstränga sig, bara kränker och hånar oss genom att agera ut som statsminister i Sverige? Kräks att han får hållas.

https://www.tv4play.se/program/özz-nujen-statsminister
Senast redigerad av FruStormufti 2018-02-24 kl. 18:38.
Citera
2018-02-24, 18:47
Medlem
astro220s avatar
Jag har just skickat ett mail till tv4 o protesterat.
Gör det ni också!
tittarservice@tv4.se
Citera
2018-02-24, 18:52
Medlem
Özz retweetade denna idag https://twitter.com/ExpressenDebatt/status/967266125124919296

Svenska skattebetalare påstås förlora på ROT, som var till för att minska svartjobben i byggbranschen. Özz är alltså emot ROT, men anlitar som byggherre svartarbetare i form av asylsökande som redan kostat skattebetalarna pengar, och räknar man bort terrordådet som inte Özz inte visste om så kostade Akilov ännu mer i form av att han fick tandvård för 50 kr, samtidigt som han kunde uppehålla sig illegalt efter betalningen från familjen Nujen. Mindre skatteintäkter, högre konkurrens för hederliga byggfirmor, och en större svart sektor är något som Özz varit delaktig i att skapa i praktiken, sen klagar han på de som betalar sin skatt.
Citera
2018-02-24, 20:14
Medlem
Soterns avatar
Skäms inte TV4 och sända hans skit nu? Jag kommer bojkotta den jävla kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in