2018-04-25, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hahhahahha som om det vimlar av nekrofiler och typer som Madsen. Nej, sällsynt och definitionen gäller fortfarande så som defensiv eller offensiv styckning. Domstolen har också sagt sitt varför han styckade KW.

Sidan 422 fattas där texten fortsätter så du kanske kan länka till den sidan?
Tror inte ett dugg på några nekrofila inslag oavsett om det finns både Dahmer, Ed Gain och Kemper som groteska styckningsstollar.
Han har inte uppvisat nåt via hårddisken, snarare tortyr, övervåld och mord.
Den ryggradslösa amöban har dumpat likdelar för att klara sitt eget arsle anser jag - oavsett vad det kallas.
Citera
2018-04-25, 22:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
De menade på att det motsade hans påstående om att han var i ett icke-normalt "sindstilstand" efter att KW dött. PM menade på att han valde att stycka KW p.g.a. tillståndet som han befann sig i efter att hon dött. Rätten tog upp ett par saker, bl.a. SMS'et till frugan, som ett tecken på att den förklaringen inte var trovärdig. Mer vikt än så har jag inte sett att de har lagt vid det.

Ok, ja det känns ju återigen som en genomtänkt bedömning av rätten, de har gjort ett gott arbete.
Citera
2018-04-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Klart han gillar djur, ubåtar, raketer m.m, dom säger inte emot på samma mätt som en människa kan göra.
Precis. Madsen har svårt att bygga djupare relationer med människor. Det är många människor som har de problemen. Relationsproblem. Och oftast betyder då en hund eller katt väldigt mkt. för dem.
Ett djur ställer ju inga krav på sin människa, mer än att få sina primära behov uppfyllda.
Citera
2018-04-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag vet. Jag läser nämligen kriminologi, profilering, seriemördare och sexualsadister sen åratal tillbaka.
Min hårdisk gråter av alla avhandlingar, diss, nedladdade böcker.

Det finns givetvis flera olika orsaker till styckning men jag anser lika fan att han delat Kim i mindre delar för att undgå polis på ren svenska.

Han säger det själv "har man ett stort problem (en kropp), då delar man det i mindre delar (styckdelar) så det blir hanterbart."

Vilket är exakt vad han gör.
Citera
2018-04-25, 22:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Tror inte ett dugg på några nekrofila inslag oavsett om det finns både Dahmer, Ed Gain och Kemper som groteska styckningsstollar.
Han har inte uppvisat nåt via hårddisken, snarare tortyr, övervåld och mord.
Den ryggradslösa amöban har dumpat likdelar för att klara sitt eget arsle anser jag - oavsett vad det kallas.

Nej, fan heller det är alltid samma visa så fort en kropp är delad (styckmord) och man går bananas i trådarna. Det är standard, men det krävs betydligt mer om det skulle handla om annat än att dölja spår och få kroppen att försvinna. Så med domstolens uttalande finns det underlag. Rättsläkaren i sammanhanget har arbetat under mycket lång tid, och Danmarks mordutredare är inga blåbär utan tvärtom.
Citera
2018-04-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Livstid var väl ändå lite å ta i. Ephrem Tadele Yohannes är välkommen ut redan 2027.

Han muckar väl redan 2022? 2/3 frigivning och det där.
Citera
2018-04-25, 22:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han säger det själv "har man ett stort problem (en kropp), då delar man det i mindre delar (styckdelar) så det blir hanterbart."
Vilket är exakt vad han gör.
Ja, han är kall och saklig - rent knastertorr. Som om det vore köttfärs som delas efter jakt. Han jämförde väl annars med nåt historiskt kapande.
Citera
2018-04-25, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Precis. Madsen har svårt att bygga djupare relationer med människor. Det är många människor som har de problemen. Relationsproblem. Och oftast betyder då en hund eller katt väldigt mkt. för dem.
Ett djur ställer ju inga krav på sin människa, mer än att få sina primära behov uppfyllda.
Tror du på det där själv? En fullblodspsykopat med NOLL empati?
Citera
2018-04-25, 22:39
Medlem
bartrams avatar
Lisa Magnusson ´(DN): "Mordet på Kim Wall var ett politiskt mord"

Så nu vet ni
Citera
2018-04-25, 22:41
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Lisa Magnusson ´(DN): "Mordet på Kim Wall var ett politiskt mord"

Så nu vet ni
Haha. Samma stolliga idéer som luftades när rättegångarna mot Catrine da Costas "mördare" gick på 80-talet. De här politrukerna förnekar sig aldrig - ALLT kan göras om till feministisk kampretorik.
Citera
2018-04-25, 22:41
Medlem
Citat:
Tror du på det där själv? En fullblodspsykopat med NOLL empati?
JA.
Citera
2018-04-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ja, han är kall och saklig - rent knastertorr. Som om det vore köttfärs som delas efter jakt. Han jämförde väl annars med nåt historiskt kapande.

Ja, om man bara läser vad han säger. Då förstår man den grymma Mental erkläringen han fått.

Som kommer att tynga han framgent och i evighet. Honom kommer man aldrig släppa fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in