2018-04-24, 10:59
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Martial är/blir 23 i år. När ska den där potentialen infrias? Är han ff en talang?

Om man tittar på hans tekniska egenskaper då han får vika in från vänsterkanten så tycker jag att det syns att han har en stor potential, att sedan inte Jose vill forma spelet för att utnyttja Martials talanger kan inte Martial lastas för.

Så för att svara på frågan: för mig så är han fortfarande en talang eftersom han inte fått chansen att kunna infria sin potential med speliden i laget för tillfället.
Citera
2018-04-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Inte direkt konstigt att United har en spelide att backa hem då man tittar på hur Jose coachar sina offensiva krafter.
Yttrarna ska jobba hem, gärna till egna hörnflaggan.
Anfallaren ska vara stor och stark så han kan agera targetplayer på mittplan för det effektiva "långbollar från backarna"-speliden som jose tror ska vara revolutionerande.
Lagets i särklass bästa offensiva mittfältare ska vara en djupt liggande spelfördelare/box-to-box spelare.

Sen kryddar man det med två grovjobbare mitt på planen.
Glöm inte addera att den stora starka inte har kunskap eller kapacitet att vara targetplayer
Citera
2018-04-25, 17:19
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Har ju varit snack om arteta tillbaka till arsenal men tycker man borde hämta hem patrick vieira och ge honom några år att bygga det nya arsenal.
Citera
2018-04-25, 19:17
Medlem
Alex Oxlade-Chamberlain missar VM p.g.a. knäskadan från gårdagens match mot Roma. Tråkigt avbräck både för Liverpool och England då han varit riktigt bra den senaste tiden. Vem kan tänkas ta hans plats i VM-truppen?
Citera
2018-04-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Om man tittar på hans tekniska egenskaper då han får vika in från vänsterkanten så tycker jag att det syns att han har en stor potential, att sedan inte Jose vill forma spelet för att utnyttja Martials talanger kan inte Martial lastas för.

Så för att svara på frågan: för mig så är han fortfarande en talang eftersom han inte fått chansen att kunna infria sin potential med speliden i laget för tillfället.

När han får spela gör han det, mer ofta än sällan, riktigt bra, tycker också att hans statistik påvisar det men det är inte bara det jag går på utan hur ofta han lyckas trockla sig igenom och skapa chanser och halvchanser ur ingenting.
1466 minuter (motsvarar ca 16 matcher), 9 mål, 5 assist.
Detta från en position som är mer lik en yttermitt än en anfallare, spelandes för ett ultradefensivt United dessutom.
Citera
2018-04-25, 21:31
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Glöm inte addera att den stora starka inte har kunskap eller kapacitet att vara targetplayer

Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
När han får spela gör han det, mer ofta än sällan, riktigt bra, tycker också att hans statistik påvisar det men det är inte bara det jag går på utan hur ofta han lyckas trockla sig igenom och skapa chanser och halvchanser ur ingenting.
1466 minuter (motsvarar ca 16 matcher), 9 mål, 5 assist.
Detta från en position som är mer lik en yttermitt än en anfallare, spelandes för ett ultradefensivt United dessutom.

Exakt, det tråkiga i kråksången är att det kommer bli en sommar återigen då "den stora stjärnan" ska värvas in då truppens offensiv är alldeles tillräcklig som den är. Resultatet kommer väl bli att det spenderas astronomiska summor som självklart kommer ge en otrolig spelare men som å andra sidan skulle kunna läggas på någon annan lagdel eller för att förnya nyckelspelares (läs De Gea) kontrakt.
Citera
2018-04-25, 23:16
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Alex Oxlade-Chamberlain missar VM p.g.a. knäskadan från gårdagens match mot Roma. Tråkigt avbräck både för Liverpool och England då han varit riktigt bra den senaste tiden. Vem kan tänkas ta hans plats i VM-truppen?

Obeskrivbart tragiskt. Jag ser honom som en av Liverpools absolut viktigaste spelare så bra som han varit den här säsongen. England skulle också behöva honom, särskilt när Lallana också är skadad och Alli haft en svag säsong.

Stort avbräck för England. Jag gillar Southgate, men är faktiskt rädd att Chamberlains skada kan vara skillnaden mellan slutspel och gruppspel, trots Harts uppryckning på slutet. Det blir ett nytt fiasko. Kane kan ju alltid gå in någon månad efteråt och sno åt sig guldet, så som han tränat.
Citera
2018-04-26, 16:13
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har ju varit snack om arteta tillbaka till arsenal men tycker man borde hämta hem patrick vieira och ge honom några år att bygga det nya arsenal.
P Vieiera är nog snart klar för PSG.
Citera
2018-04-26, 16:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
P Vieiera är nog snart klar för PSG.

Knappast va.
Citera
2018-04-27, 00:01
Medlem
used66s avatar
det finns seriöst vissa här, som på fullt allvar, tror att Lallana och Chamberlain är stora avbräck för England i vm. jösses. inga världsstjärnor direkt.
Citera
2018-04-27, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
det finns seriöst vissa här, som på fullt allvar, tror att Lallana och Chamberlain är stora avbräck för England i vm. jösses. inga världsstjärnor direkt.

Englands trupp kryllar dock inte av kvalité på samtliga positioner. Lallana och Chamberlain är dessutom liknande speltyper. Öppnar upp för Lingard att ta större plats och nog ökar Wilsheres chanser.
Citera
2018-04-27, 09:17
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66

Dumheter. Två skickliga spelare i en annars relativt oskicklig trupp är naturligtvis stora avbräck. Knappast så att de sitter på Spaniens eller Frankrikes bredd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in