Citat:
Vi pratar om följare, inte tänkare.Ja, när människor får för sig att deras idévärld är perfekt så banar det väg för ett stagnerande intellekt och hänsynslöshet.
Folket som svartmålar människor i den här tråden är utmärka representanter för sådant. De behöver inte ens ta del av hänvisningarna som motparten rekommenderar. En intellektuell självrannsakan viftas bort med saker som att det måste vara en specifik bok och som ska konsumeras när humöret faller på - och fram tills stjärnorna står rätt... tar de sig rätten att fortsätta svartmålningen av människor, helt hejdlöst och utan pardon.
Samtidigt har de problem med att förstå en gubbe som extraherar livskunskap ur barnfilmer. För den gubben kan inte ha en poäng, inte en enda... för han följer inte mallen i deras perfekta idévärld... och då handlar det inte längre om att observera och reflektera, då handlar det enbart om att peka ut vart det brast.
Att de inte skulle förstå mänsklig psykologi är en underdrift, de är inte intresserade. De har reflekterat klart över tillvaron och är de inte fullkomliga så behöver de bara mer av det samma/förstå det perfekta bättre.
Det här är inget skämt utan mentaliteten som krävs för tvinga på andra sina idéer och för att kunna göra det under en rättfärdig fana.
Folket som svartmålar människor i den här tråden är utmärka representanter för sådant. De behöver inte ens ta del av hänvisningarna som motparten rekommenderar. En intellektuell självrannsakan viftas bort med saker som att det måste vara en specifik bok och som ska konsumeras när humöret faller på - och fram tills stjärnorna står rätt... tar de sig rätten att fortsätta svartmålningen av människor, helt hejdlöst och utan pardon.
Samtidigt har de problem med att förstå en gubbe som extraherar livskunskap ur barnfilmer. För den gubben kan inte ha en poäng, inte en enda... för han följer inte mallen i deras perfekta idévärld... och då handlar det inte längre om att observera och reflektera, då handlar det enbart om att peka ut vart det brast.
Att de inte skulle förstå mänsklig psykologi är en underdrift, de är inte intresserade. De har reflekterat klart över tillvaron och är de inte fullkomliga så behöver de bara mer av det samma/förstå det perfekta bättre.
Det här är inget skämt utan mentaliteten som krävs för tvinga på andra sina idéer och för att kunna göra det under en rättfärdig fana.
Kommer det inte från ens egna källa/ideologi, så är teorin fel.
Gissa hur lång raden av källor med "fake-etikett" som finns i deras värld

Det är det första man klistrar på, och så går man vidare utan att behöva tänka en enda sekund själv.