2018-04-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Detaljer att hjälpa henne med"? Ett 100-pack kollegieblock och lika många pennor, kanske?
Vet inte vad de kan vara för praktiska saker.
Kriminalvården sköter ju transporten från häktet till anstalten.
Advokaten ska väl bara skicke en slutfaktura för sitt arbete till domstolen.
Citera
2018-04-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Man får väl ge JM rätt på en punkt.
Hon ville ju byta ut Hikes innan HD eftersom hon tvivlade på Hikes förmåga att få JM frikänd.

Intressant. Hur tänker du på om JM skulle ha fått byta ut Hikes mot någon annan advokat?
Två av de allra bästa advokaterna bör väl vara Johan Eriksson och Thomas Olsson - tror du
att resultatet hade blivit annorlunda om Johanna fått till exempel någon av de två, skulle han
verkligen ha lyckats med konststycket att få Mördar-Johanna frikänd?
Citera
2018-04-23, 23:05
Medlem
Så var äntligen kapitel 6 avslutat. Kapitel 2 har mystiskt nog inte skrivits färdigt. Väntar på kapitel 7 och kanske dyker det upp något nytt som hänt innan det första kapitlet.

Tvivlar på att sjuan blir särskilt intressant. Blir nog mest en repris av redan uttjatade teman. Får se var det skrivs.

Oerhört tråkigt för Akis barn och andra hans närstående. Det här lär hänga över dem för resten av livet. Tänker på dem.

Måste ändå vara skönt för Anki och andra i familjen, som Johanna drog in i dessa draman, att det nått en sorts slutpunkt. Läkningsprocessen kan börja för dem. Även för hennes barn måste det bli en lättnad. De får nu ta kontroll över sina egna liv och kan välja vad de vill göra av dem. Lycka till!
Citera
2018-04-23, 23:13
Medlem
Nu kan man äntligen lägga dåren Johanna Möller åt sidan. 20-25 år i finkan och kommer ut lagom till hon blir en pensionär utan pengar.
Citera
2018-04-24, 00:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Tack för att du sprider glädje!
Jag har varit väldigt låg flera dagar men nu kunde jag skratta 🤣
Tack själv för de orden! Glad om jag gjorde lite nytta
Känner mig faktiskt väldigt lättad över att det nu blivit ett rättsligt avslut och att mörderskan åker in i finkan. Tyvärr så grämer man sig ju väldigt mycket över att hon frikänts i Aki-delen.
Tror inte att det är så ofta som typ 99,9% av alla VET att någon är så skyldig som hon, trots att hon frikändes.

Jag skulle verkligen önska att det fallet på något vis kan tas upp igen, att någon av hennes lakejer (dvs barn+JJ) plötsligt börjar känna av något som kan liknas vid ett samvete och ånger och berättar sanningen. För att Aki ska få vila i frid och för att hans familj, hans barn m.fl ska slippa att leva med vetskapen om vad Johanna gjort men blev frikänd för. De får aldrig annars något riktigt avslut.
Det är helt enkelt ovärdigt, både för Aki och hans familj. För att de ska få känna någon rättvisa för Aki och hans öde så krävs ärlighet och sanning, från Johannas medhjälpare till mordet. Annars kanske de till slut blir precis som hon och ett sådant öde önskar väl ingen.

Angående Mördar-Johanna så lär det snart bli en ny följetong. Men, det viktiga är att hon nu i sista och högsta instans blev nekad prövningstillstånd.
Citera
2018-04-24, 03:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Det mest underhållande (eller tragiska, vilket man vill) är SMS-konversationen mellan JM och L, den kvinna som JM drev familjehemsföretaget med, efter att JM avslöjats ligga med två afghanska ungdomar som företaget ansvarat för

Kort sagt, Eskilstunakuriren har publicerat den sexfilm som spelades in när JM låg med en av de unga afghanerna på ett hotellrum i Göteborg.

L: Du har kraschat HELA firman i och med din sexuella handling, det är där du begår ditt misstag.

Jag kan inte ha något samarbete med någon som är så gränslös. Jag litar inte längre på dig.

Plus att du utsatt MIG för den här skiten.

Folk skrattar åt oss
.

Och Johanna svarar bara helt oförstående

"Det är väl när det är kris man håller ihop"

Johanna tycker alltså att de borde hålla ihop istället för att L ska vara arg på henne. En typisk egenskap för JM är att hon saknar alla gränser och spärrar och har svårt att förstå att hon har gjort fel. L fortsätter fortsätter med att försöka få Johanna att inse att det hon gjort inte är okej.

L: Du skulle satt din gräns och aldrig gjort detta.

Men det gjorde du inte.!

Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld, men där är vi tydligen olika.

JM: Jag gjorde det för att vara snäll, för att ge våra killar en familj.

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll??

JM: Jag låg med Sami och hade ingen aning om att han filmade.

Sami ville bo med mig o visade mohamed filmen så att han skulle dra

Johanna Möllers förklaring är alltså att hon ville vara snäll och ge dem en familj
Citera
2018-04-24, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det mest underhållande (eller tragiska, vilket man vill) är SMS-konversationen mellan JM och L, den kvinna som JM drev familjehemsföretaget med, efter att JM avslöjats ligga med två afghanska ungdomar som företaget ansvarat för

Kort sagt, Eskilstunakuriren har publicerat den sexfilm som spelades in när JM låg med en av de unga afghanerna på ett hotellrum i Göteborg.

L: Du har kraschat HELA firman i och med din sexuella handling, det är där du begår ditt misstag.

Jag kan inte ha något samarbete med någon som är så gränslös. Jag litar inte längre på dig.

Plus att du utsatt MIG för den här skiten.

Folk skrattar åt oss
.

Och Johanna svarar bara helt oförstående

"Det är väl när det är kris man håller ihop"

Johanna tycker alltså att de borde hålla ihop istället för att L ska vara arg på henne. En typisk egenskap för JM är att hon saknar alla gränser och spärrar och har svårt att förstå att hon har gjort fel. L fortsätter fortsätter med att försöka få Johanna att inse att det hon gjort inte är okej.

L: Du skulle satt din gräns och aldrig gjort detta.

Men det gjorde du inte.!

Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld, men där är vi tydligen olika.

JM: Jag gjorde det för att vara snäll, för att ge våra killar en familj.

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll??

JM: Jag låg med Sami och hade ingen aning om att han filmade.

Sami ville bo med mig o visade mohamed filmen så att han skulle dra

Johanna Möllers förklaring är alltså att hon ville vara snäll och ge dem en familj
Hon är dum och naiv, ett vuxet barn, JM.
Fallet stängt och det är skönt.
Tragikomiskt sms konversation, förövrigt :-)
Citera
2018-04-24, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack själv för de orden! Glad om jag gjorde lite nytta
Känner mig faktiskt väldigt lättad över att det nu blivit ett rättsligt avslut och att mörderskan åker in i finkan. Tyvärr så grämer man sig ju väldigt mycket över att hon frikänts i Aki-delen.
Tror inte att det är så ofta som typ 99,9% av alla VET att någon är så skyldig som hon, trots att hon frikändes.

Jag skulle verkligen önska att det fallet på något vis kan tas upp igen, att någon av hennes lakejer (dvs barn+JJ) plötsligt börjar känna av något som kan liknas vid ett samvete och ånger och berättar sanningen. För att Aki ska få vila i frid och för att hans familj, hans barn m.fl ska slippa att leva med vetskapen om vad Johanna gjort men blev frikänd för. De får aldrig annars något riktigt avslut.
Det är helt enkelt ovärdigt, både för Aki och hans familj. För att de ska få känna någon rättvisa för Aki och hans öde så krävs ärlighet och sanning, från Johannas medhjälpare till mordet. Annars kanske de till slut blir precis som hon och ett sådant öde önskar väl ingen.

Angående Mördar-Johanna så lär det snart bli en ny följetong. Men, det viktiga är att hon nu i sista och högsta instans blev nekad prövningstillstånd.
Du skriver underhållande och sprider glädje, alltid kul att läsa dina inlägg.
Ja det var tråkigt, att ingen blev dömd i Aki delen och det inte blev några skadestånd till Akis anhöriga.
Citera
2018-04-24, 07:37
Medlem
Honan6s avatar
Kommer Johanna eller något av hennes kriminella barn och svärson se till att denna tråd inte helt dör ut?
Det visar sig.

Hur som, jag förmodar att ena dottern och svärsonen har ett finger eller kanske hel hand med i Akis död. Typ barnvakt och skjuts ut med medvetslös Aki. Kanske Johanna arrangerade "olyckan" på egen hand, doppade hans huvud o kiselfritt vatten och puttade i sin make i vattnet från bryggan när hjälpen åkt? Hon gav ju Aki en spruta i Egypten, men misslyckades då.
Jag ser hennes som kapabel att mörda för egen hand.

Likt Psykopat-Madsen har hon nog haft ett euforiskt lyckorus en stund innan det praktiska arrangemanget görs med att fixa fram rester på bordet vid bryggan och plocka fram rollen som orolig hustru vid samtal till 112.

Sanningen kanske aldrig kommer fram, men knappt någon tror väl hon är oskyldig till sin makes död...
Citera
2018-04-24, 08:03
Medlem
Bymyselfs avatar
Den sista spiken i kistan för J vore om hennes barn äntligen berättade vad som hände med Aki, de borde verkligen göra det om de vill leva ett anständigt liv, även om de ev blir straffade så är de unga och har så mycket av livet framför sig - jag hoppas att de tar det ansvaret! Men risken är väl att J:s gener förpestat dem och de kommer leva som lögnare resten av livet, sorgligt på alla sätt och vis!
Citera
2018-04-24, 08:20
Medlem
Reimers avatar
Men då så, äntligen kan det här fallet läggas till handlingarna, oerhört tråkigt att A*i,s anhöriga inte fick den upprättelse de förtjänade men sådant händer tyvärr, den usla inledningen på det ärendet bäddade för ett misslyckande i det ärendet.

Jag tar för givet att Johanna Möller kommer att lägga in ett antal resningsförsök till HD men förgäves givetvis, det skulle förvåna mig om så inte blir fallet, Johanna Möller är ett förvuxet barn till sinnet och i hennes värld så är det alltid någon annans fel att hon har tvingats att agera som hon gjort.
Citera
2018-04-24, 08:29
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Intressant. Hur tänker du på om JM skulle ha fått byta ut Hikes mot någon annan advokat?
Två av de allra bästa advokaterna bör väl vara Johan Eriksson och Thomas Olsson - tror du
att resultatet hade blivit annorlunda om Johanna fått till exempel någon av de två, skulle han
verkligen ha lyckats med konststycket att få Mördar-Johanna frikänd?
Jag var lite ironisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in