Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Tack för att du sprider glädje!
Jag har varit väldigt låg flera dagar men nu kunde jag skratta 🤣
Tack själv för de orden! Glad om jag gjorde lite nytta
Känner mig faktiskt väldigt lättad över att det nu blivit ett rättsligt avslut och att mörderskan åker in i finkan. Tyvärr så grämer man sig ju väldigt mycket över att hon frikänts i Aki-delen.
Tror inte att det är så ofta som typ 99,9% av alla VET att någon är så skyldig som hon, trots att hon frikändes.
Jag skulle verkligen önska att det fallet på något vis kan tas upp igen, att någon av hennes lakejer (dvs barn+JJ) plötsligt börjar känna av något som kan liknas vid ett samvete och ånger och berättar sanningen. För att Aki ska få vila i frid och för att hans familj, hans barn m.fl ska slippa att leva med vetskapen om vad Johanna gjort men blev frikänd för. De får aldrig annars något riktigt avslut.
Det är helt enkelt ovärdigt, både för Aki och hans familj. För att de ska få känna någon rättvisa för Aki och hans öde så krävs ärlighet och sanning, från Johannas medhjälpare till mordet. Annars kanske de till slut blir precis som hon och ett sådant öde önskar väl ingen.
Angående Mördar-Johanna så lär det snart bli en ny följetong. Men, det viktiga är att hon nu i sista och högsta instans blev nekad prövningstillstånd.