2018-04-25, 11:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Känns som ett 50/50 läge..

Haha, förstår hur du tänker. Ja, sett till den tekniska bevisningen så.
Men med alla indicier, och PM's oförmåga att förklara sig, så känns det som det svänger över till typ 99/1 för en fällande dom

Jag skulle verkligen bli förvånad om han blir friad för mord, trots mina invändningar mot alla synpunkter om åklagarens "excellens".

Livstid eller Förvaring hoppas jag på.
Citera
2018-04-25, 11:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det gör den verkligen inte. Det enda som "faller" är, antingen påståendet att sticket skedde vid styckningen, alternativt att styckningen skedde flera timmar senare, eller båda två samtidigt. Vilket kan man inte veta, bara att den givna förklaringen inte stämmer i någon av dessa delar. Men det i sig motsäger inte att en olycka kan ha inträffat.

Det som motsäger en olycka, huvudsakligen, är avsaknaden av en trovärdig olycksbeskrivning, och sedan alla indicier som pekar åt motsatt håll.

Men så enkelt som att någon enskild detalj, eller bevis, till 100% motsäger en olycka, är det tyvärr inte. I så fall hade hela fallet varit avgjort på den detaljen.

Vilken typ av olycka tänker du dig då, som inbegriper djupa knivstick och mejselhugg i buk, bäcken, bröstkorg, hals, yttre o inre könsdelar i nära anslutning till döden?
Citera
2018-04-25, 11:10
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Haha, förstår hur du tänker. Ja, sett till den tekniska bevisningen så.
Men med alla indicier, och PM's oförmåga att förklara sig, så känns det som det svänger över till typ 99/1 för en fällande dom

Jag skulle verkligen bli förvånad om han blir friad för mord, trots mina invändningar mot alla synpunkter om åklagarens "excellens".

Livstid eller Förvaring hoppas jag på.

Fällande dom är väl det som de flesta av oss hoppas på. Tycker indiciekedjan verkar mycket hållbar.
Citera
2018-04-25, 11:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vilken typ av olycka tänker du dig då, som inbegriper djupa knivstick och mejselhugg i buk, bäcken, bröstkorg, hals, yttre o inre könsdelar i nära anslutning till döden?

Du gör tyvärr samma misstag som många andra, och drar förhastat slutsatsen att allt detta måste vara en del av olyckan. Men det är ju det som åklagaren inte lyckats bevisa, att skadorna tillfogats innan döden, det enda vi vet är att ett eller två
av sticken skett i samband med döden. Allt annat kan ha skett efteråt. Skulle hon kunna ha fått ett eller två stick till följd av en olycka, eller är det en omöjlighet? Det är i så fall omöjligheten som skall bevisas. Kan hon ha fått sticken av PM när han trodde att hon var död, eller kan motsatsen bevisas?

Att någon inte kan presentera en viss "lösning", bevisar inte motsatsen.

Men återigen, det påstods att en kommentar från PM till 100% motbevisade "olycka", så är inte fallet.

Jag tror inte på en olycka, men entydiga bevis för och emot saknar vi.
Senast redigerad av trngw 2018-04-25 kl. 11:24.
Citera
2018-04-25, 11:25
Medlem
Skulle inte brottscentralen sända live klockan 11:00?? Är det ingen nyhetsredaktion som sänder live från rättegången? Vad är det frågan om??
Citera
2018-04-25, 11:26
Medlem
Är det någon som vet om det är sannolikt att domen vad den än blir kommer överklagas till högre instans?
Citera
2018-04-25, 11:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Är det någon som vet om det är sannolikt att domen vad den än blir kommer överklagas till högre instans?

Ja, det är mycket sannolikt. PM kommer troligen inte att ha mycket att förlora på en överklagan om han fälls. Och om han inte fälls, kommer åklagaren helt säkert överklaga.
Citera
2018-04-25, 11:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Du gör tyvärr samma misstag som många andra, och drar förhastat slutsatsen att allt detta måste vara en del av olyckan. Men det är ju det som åklagaren inte lyckats bevisa, att skadorna tillfogats innan döden, det enda vi vet är att ett eller två
av sticken skett i samband med döden. Allt annat kan ha skett efteråt. Skulle hon kunna ha fått ett eller två stick till följd av en olycka, eller är det en omöjlighet? Det är i så fall omöjligheten som skall bevisas. Kan hon ha fått sticken av PM när han trodde att hon var död, eller kan motsatsen bevisas?

Att någon inte kan presentera en viss "lösning", bevisar inte motsatsen.

Men återigen, det påstods att en kommentar från PM till 100% motbevisade "olycka", så är inte fallet.

Jag tror inte på en olycka, men entydiga bevis för och emot saknar vi.

Men du hävdar att skadorna kan ha uppstått genom en olycka, jag undrade vilken typ. Det var inget svar på frågan 😀

Går gärna in i dialog kring detta, men just nu är fokus på klockan 13 och hålla illamåendet borta🙄🤔

På återhörande!
Citera
2018-04-25, 11:40
Medlem
trngws avatar
Man skulle möjligen kunna diskutera huruvida bägge parter skulle kunna tänkas känna sig nöjda med en dom på 12 år.
Citera
2018-04-25, 11:44
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Man skulle möjligen kunna diskutera huruvida bägge parter skulle kunna tänkas känna sig nöjda med en dom på 12 år.
Ja det är vad jag tror. 12 år. En slags medelväg.
Citera
2018-04-25, 11:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Men du hävdar att skadorna kan ha uppstått genom en olycka, jag undrade vilken typ. Det var inget svar på frågan 😀

Går gärna in i dialog kring detta, men just nu är fokus på klockan 13 och hålla illamåendet borta🙄🤔

På återhörande!

Det har jag inte hävdat, i alla fall inte menat PM hävdar att skadorna inträffat i samband med styckningen, och så kan det ju vara, och vissa av dem kan ha inträffat vid en olycka. Menar jag. Menar du att så omöjligen kan vara fallet?

Ett exempel. KW kan ha hållit i den 50cm långa skruvmejseln, när hon stod på stegen, halkat, trillat och fått den i bröstet i fallet. Osannolikt, ja, omöjligt, knappast.
Citera
2018-04-25, 11:50
Medlem
Någon som vet hur det ser ut med överklagande av domar i Danmark? I Sverige överklagar ju var och varannan kotte som döms för mord i tingsrätt och kan få sitt straff ändrat (åt båda håll) i högre instans. Fungerar det likadant i Danmark? Vill så himla gärna att hela rättegångsgrejen ska få vara över för familjen Wall efter idag, så att de kan få sörja i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in