Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Konstig Samsung-reklam?
Zlatan får ett samtal från en "Janne" men suckar och väljer att inte svara.
Hur är det tänkt att man ska tolka detta? Janne har varit väldigt tydlig med att det inte är han som ska kontakta Zlatan, utan tvärtom.
Jag tolkar lite grand in: Om du inte har fattat så här långt att du ska ringa, så behöver du inte bemöda dig att göra det överhuvudtaget, för jag är ingen som du tar in på slutet för att vissa önskar eller kräver det. Mig tar du självklart in - och du ringer mig, eftersom du ska fatta att ditt lag behöver mig som grundpelare.
Jag tolkar in att Z är lite purken över att Janne ännu inte ringt. Han och Janne kanske rent allmänt testar varandra lite, för att se vem som till sist viker sig. Eller så vill han bara, på sitt lilla...eh...speciella sätt, skoja lite med hela situationen.
Visar Z bra form här så småningom när det närmar sig mitten av maj (plus då kanske de två ytterligare veckorna som jag har för mig gäller, om man vill komplettera truppen - rätta gärna om detta ej skulle vara korrekt) så kanske Janne ringer till sist, och då tror jag ändå att Z skulle tacka ja till att vara supersub. Han inser nog att han nu är den perfekte spelaren att komma in med 30 kvar.
Och Z är ju inte van vid att inte bli gullad med, så OM han till sist skulle komma in i truppen som supersub, så är han nog hungrigare än på länge. Dvs, jag tror att han mer och mer vill spela ju mer Janne är kylig och inte viker sig. Så om det till sist skulle bli spel för Z, så kan Janne omedvetet (?) ha lockat fram det bästa ur Z.
För nu kanske Z, för allra första gången på väldigt länge, inte tar något för givet och det kan bara vara av godo. Nu känner han sig för första gången sedan barnsben - utanför gänget - och det vill han inte återuppleva, så nu vill han in och visa alla vad han går för. Nu har han återigen något att bevisa för alla, och den Zlatan kan verkligen spela bra fotboll.