2018-04-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Och som sagt, när han väl hade bollen såg det för det mesta bra ut.
Absolut. Han är på en helt annan nivå fotbollsmässigt. Man ser ju att lagkamraterna ofta inte ens förstår honom och missar därför briljanta passningar o.s v.
Citera
2018-04-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om han åker dit som representant för spelbolag eller supporter kommer janne och grabbarna tvingas svara på frågor om honom hela tiden och det kommer ha en negativ inverkan på landslaget. SVFF och FIFA måste säga åt Zlatan på skarpen att hålla sig i USA under VM. Ska nog mejla Putin att han inte ska ge Zlatan visum

Ja, det kommer bli en pina att följa detta mästerskap när medierna bara vill prata om Zlatan. Det gäller att landslagsledningen sätter ner foten väldigt tidigt där.
Citera
2018-04-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du verkar snarare ha problem med läsförståelsen.
Den politiskt korrekta linjen som du tycks förespråka begränsar nationalitet att enbart sträcka sig till medborgarskap och/eller födelseland. Här har jag sagt att:
1) Man blir inte svensk bara för att man är född i Sverige när man har föräldrar som invandrat hit. På samma sätt som jag inte blir italienare, dansk eller kines bara för att jag skulle ha fötts i dessa länder.
2) Medborgarskap har delats ut alltför lättvindigt och därmed tappat sin betydelse. Finns därför en massa personer som har svenskt medborgarskap men som inte är svenska överhuvudtaget.

Gällande etnicitet så gäller följande: Zlatan inte är svensk utan av bosniskt/kroatiskt ursprung.

Slutligen: Nej, Rosengård är inget land men det är en del av Sverige men majoriteten som bor där är lika "svenska" som Zlatan, dvs inte alls.

Slutdiskuterat och off topic som sagt.
Det är du som har problem med läsförståelsen. Du kan till skillnad från de flesta andra människor inte skilja på etnicitet och nationalitet. Att Zlatans nationalitet är svensk är ett faktum. Du kan inte ändra på fakta, men dröm gärna.
Citera
2018-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du verkar snarare ha problem med läsförståelsen.
Den politiskt korrekta linjen som du tycks förespråka begränsar nationalitet att enbart sträcka sig till medborgarskap och/eller födelseland. Här har jag sagt att:
1) Man blir inte svensk bara för att man är född i Sverige när man har föräldrar som invandrat hit. På samma sätt som jag inte blir italienare, dansk eller kines bara för att jag skulle ha fötts i dessa länder.
2) Medborgarskap har delats ut alltför lättvindigt och därmed tappat sin betydelse. Finns därför en massa personer som har svenskt medborgarskap men som inte är svenska överhuvudtaget.

Gällande etnicitet så gäller följande: Zlatan inte är svensk utan av bosniskt/kroatiskt ursprung.

Slutligen: Nej, Rosengård är inget land men det är en del av Sverige men majoriteten som bor där är lika "svenska" som Zlatan, dvs inte alls.

Slutdiskuterat och off topic som sagt.

Snäll hållkäften Zlatan är lika svensk som du !!
Och du och Zlatan är inte samiska lappar eller finnar ni är födda och uppväxta i Sverige = svensk .

Samma med gamla farao för 3000!! År sen från Grekland som föddes i Egypten räkndes som egyptier och blev till och med kungar (farao) till slut....

Gå o lägg dig blanda inte in sånt här i fotboll eller gå plugga historia o genetik sen kolla fotboll

O zlatans barn är blonda med blå ögon ,, vem vet din farfar kanske också var från Balkan ??
Idiot
Citera
2018-04-22, 15:26
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, det kommer bli en pina att följa detta mästerskap när medierna bara vill prata om Zlatan. Det gäller att landslagsledningen sätter ner foten väldigt tidigt där.
Ja, det känns redan som den normalt goa uppladdning blivit förstörd av medias felfokusering. Saknar lägesrapporter om övriga spelare. Vill inte höra ett ord mer om Z.
Citera
2018-04-22, 19:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm
Snäll hållkäften Zlatan är lika svensk som du !!
Och du och Zlatan är inte samiska lappar eller finnar ni är födda och uppväxta i Sverige = svensk .

Samma med gamla farao för 3000!! År sen från Grekland som föddes i Egypten räkndes som egyptier och blev till och med kungar (farao) till slut....

Gå o lägg dig blanda inte in sånt här i fotboll eller gå plugga historia o genetik sen kolla fotboll

O zlatans barn är blonda med blå ögon ,, vem vet din farfar kanske också var från Balkan ??
Idiot

Ska man kalla någon för idiot så ska man se till att man inte ser ut som en idiot själv genom att skriva som en svagbegåvad person vilket du gör med alla dina stavfel.
Citera
2018-04-22, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Ja, det känns redan som den normalt goa uppladdning blivit förstörd av medias felfokusering. Saknar lägesrapporter om övriga spelare. Vill inte höra ett ord mer om Z.

Snart kommer beskedet. Zlatan Ibrahimovic tar plats i Sveriges landslag.

Så gör dig beredd på att få höra om han varje dag.
Citera
2018-04-25, 09:30
Medlem
BarryHeros avatar
Konstig Samsung-reklam?

Zlatan får ett samtal från en "Janne" men suckar och väljer att inte svara.

Hur är det tänkt att man ska tolka detta? Janne har varit väldigt tydlig med att det inte är han som ska kontakta Zlatan, utan tvärtom.
Citera
2018-04-25, 09:39
Medlem
Det är väl hur lättolkat som helst?
Det följer dessutom samma mönster som varit hela tiden.
Saken är den att Zlatan INTE kommer att spela någon VM fotboll,och så har det varit hela tiden.
Allt är bara business,varje uttalande och varje reklamjippo.

Att folk inte inser detta förefaller mig märkligt.Det är ju lätt att se.

Zlatan kommer inte att ringa,och Janne kommer inte heller att ringa.
Citera
2018-04-25, 09:43
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Konstig Samsung-reklam?

Hur är det tänkt att man ska tolka detta? Janne har varit väldigt tydlig med att det inte är han som ska kontakta Zlatan, utan tvärtom.
Härlig kopia på Huaweis reklam med Griezmann som avbryter ett samtal från Mourinho. Lite småkul sådär. Svårtolkat är det definitivt inte, ingen förändring i VM-diskussionerna.
Citera
2018-04-25, 09:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Konstig Samsung-reklam?

Det roliga i sammanhanget är att enligt Janne själv, har han aldrig ringt eller haft någon kontakt med Zlatan förutom en gång för ett tag sedan.
Citera
2018-04-25, 10:00
Bannlyst
Citat:
Konstig Samsung-reklam?

Jag tolkar lite grand in: Om du inte har fattat så här långt att du ska ringa, så behöver du inte bemöda dig att göra det överhuvudtaget, för jag är ingen som du tar in på slutet för att vissa önskar eller kräver det. Mig tar du självklart in - och du ringer mig, eftersom du ska fatta att ditt lag behöver mig som grundpelare.

Jag tolkar in att Z är lite purken över att Janne ännu inte ringt. Han och Janne kanske rent allmänt testar varandra lite, för att se vem som till sist viker sig. Eller så vill han bara, på sitt lilla...eh...speciella sätt, skoja lite med hela situationen.

Visar Z bra form här så småningom när det närmar sig mitten av maj (plus då kanske de två ytterligare veckorna som jag har för mig gäller, om man vill komplettera truppen - rätta gärna om detta ej skulle vara korrekt) så kanske Janne ringer till sist, och då tror jag ändå att Z skulle tacka ja till att vara supersub. Han inser nog att han nu är den perfekte spelaren att komma in med 30 kvar.

Och Z är ju inte van vid att inte bli gullad med, så OM han till sist skulle komma in i truppen som supersub, så är han nog hungrigare än på länge. Dvs, jag tror att han mer och mer vill spela ju mer Janne är kylig och inte viker sig. Så om det till sist skulle bli spel för Z, så kan Janne omedvetet (?) ha lockat fram det bästa ur Z.

För nu kanske Z, för allra första gången på väldigt länge, inte tar något för givet och det kan bara vara av godo. Nu känner han sig för första gången sedan barnsben - utanför gänget - och det vill han inte återuppleva, så nu vill han in och visa alla vad han går för. Nu har han återigen något att bevisa för alla, och den Zlatan kan verkligen spela bra fotboll.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in