2018-04-25, 10:11
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Jag tolkar in att Z är lite purken över att Janne ännu inte ringt. Han och Janne kanske rent allmänt testar varandra lite, för att se vem som till sist viker sig. Eller så vill han bara, på sitt lilla...eh...speciella sätt, skoja lite med hela situationen.
Eller så är inte Zlatan ansvarig för att regissera reklamfilmerna han medverkar i. Klart som fan att stora varumärken radar upp sig för att samarbeta med Zlatan när det skrivs så mycket om varenda liten grej han gör, och då utnyttjar man givetvis den här situationen som har uppstått. Zlatan hakar nog mest på för att han får en ordentlig peng och får fortsätta måla upp bilden av sig själv som allsmäktig.
Citera
2018-04-25, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Eller så är inte Zlatan ansvarig för att regissera reklamfilmerna han medverkar i. Klart som fan att stora varumärken radar upp sig för att samarbeta med Zlatan när det skrivs så mycket om varenda liten grej han gör, och då utnyttjar man givetvis den här situationen som har uppstått. Zlatan hakar nog mest på för att han får en ordentlig peng och får fortsätta måla upp bilden av sig själv som allsmäktig.
Så kan det också förhålla sig. Dokusåpan Zlatan fortsätter tyvärr hur som helst, och antingen stjäl det fokus för truppen, eller så får de nu en möjlighet att ladda under radarn. Vi får ju tyvärr aldrig veta hur det annars hade blivit, vilket är lite synd..

Eftersom såpan fortsätter och kanske ända in på mållinjen, så kan man ju bara hoppas på att den åtminstone blir lite småkul emellanåt.
Citera
2018-04-25, 12:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu har Andreas Granqvist fått nog och sätter ned foten i den bisarra låtsasdebatten om Zlatans vara eller inte vara i landslaget:

Citat:
Zlatan Ibrahimovic säger att han ska till VM. Förbundskapten Janne Andersson svarar med att anfallaren inte ingår i landslagets planer. Dialogen fram och tillbaka har sett likadan ut under en längre period – men nu tycker lagkaptenen Andreas Granqvist att det räcker.

– Zlatan är väldigt bra på att bygga business. Det är vad det handlat om hittills, tror jag, säger han till Sportbladet.

På frågan om Ibrahimovic borde prata klarspråk och säga vad som gäller svarar Granqvist:

– Ja, det kan jag tycka. Att han ringer Janne eller säger till media ”Ja, jag vill spela i VM” eller ”Nej, mitt nej sedan EM står fast”. Då hade inte spekulationerna varit där.

Till och med en snäll kille som Viktor Claesson har surnat till, vilket säger det mesta om det absurda i att Zlatan och media försöker sätta fokus på allt annat än att ge landslaget chansen att förbereda sig optimalt inför VM:

Citat:
– Jag tror att det hade varit väldigt bra för landslaget med raka besked från Zlatan, säger han och fortsätter:

– Det hade varit väldigt skönt för att dämpa alla spekulationer, att Zlatan ger lika tydligt besked som Pontus Wernbloom. Eller om han säger att han känner ett väldigt sug över att vara med i VM. Det blir mycket enklare för alla då. Mer svart på vitt, säger Claesson till Sportbladet.

www.svt.se/sport/fotboll/granqvist-vill-ha-raka-besked-fran-zlatan/
Citera
2018-04-25, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu har Andreas Granqvist fått nog och sätter ned foten i den bisarra låtsasdebatten om Zlatans vara eller inte vara i landslaget:

Till och med en snäll kille som Viktor Claesson har surnat till, vilket säger det mesta om det absurda i att Zlatan och media försöker sätta fokus på allt annat än att ge landslaget chansen att förbereda sig optimalt inför VM:

Ja, media lär ju hela tiden försöka få truppmedlemmarna att öppna upp kring vad de verkligen tycker i frågan, och till slut får de några att orda om det hela. Media vet ju hur mkt klick de får på kuppen.

Om jag inte minns fel så svarade Z (på VM-frågan) i någon intervju efter typ första matchen i LA, att han tar en match i taget och känner hur formen kommer undan för undan, samt samma med knät. Så jag tror att han helt enkelt gör just så, vässar formen lite för varje vecka + känner om knät känns bättre och bättre. Sedan tror jag att Z vill att Janne ska vara den som ringer honom, men det kan han ju inte direkt gå ut och säga.

Han skulle ju iofs kunna säga att han gärna spelar VM, förutsatt att formen då är bra/helt ok, och att även knät känns riktigt bra. Då stillas det hela lite från medias sida, och sedan får media själva se hur hans form ser ut match för match ett steg i taget. Dock lär han ju ständigt få frågor om hur knät känns - men då har han ju iaf sagt klart och tydligt att han verkligen vill spela om form o knä känns bra. Kan inte komma på så mkt mer när det gäller vad han ska kunna säga i det här läget.

Sedan måste jag tillägga att granen verkligen inte har något för att gå ut och uttala sig i frågan. Typ: här kommer lagets kapten, och nu tar jag ansvar och visar vägen med mitt uttalande. För det är bull. Detta ska vara ett snack mellan Janne och Z. Nu viker granen ner sig och öppnar munnen istället för att låta Janne sköta snacket utåt i media. Nu finns det risk att granen helt plötsligt sitter med ett litet men dock, svarte petter. Allt sådant här kan blåsas upp till helt vansinniga proportioner eftersom media i princip BARA söker klick. De gör, som bekant, ALLT för att med folks uttalanden få fram alla möjliga och även omöjliga effekter, för att generera en liten extrasmaskig såpa - detta får man inte gå på. Inte fucking 2018, det blir för enkelt. Granen är halvvägs uppe och köper korv på denna, tyvärr. Låter sig utnyttjas av medias skrupelfrihet. Sedan kan man såklart helt och fullt förstå att det kan vara frestande att uttala sig, men det är en annan femma.

Så detta kan bli fel och slå tillbaka helt i onödan, men där hittade tyvärr media en i laget som inte pallade trycket från alla frågor kring Z. Personligen anser jag att granen bara ska agera kapten på planen, i omklädningsrummet, alltså allt som handlar om en given fotbollsmatch - inte om cirkusen kring Z:s ev. medverkan.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 13:20.
Citera
2018-04-25, 13:02
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Man kan läsa mellan raderna att ingen vill ha med Slatan.
Och det är ju tjänstefel av Janne om han tar med Slatan. Då sviker han inte bara truppen utan han sviker alla fans och allt vad det nya landslaget står för. Han sviker alla ideal. Att vilja vara med honom nu när alla andra har gjort grovjobbet säger det mesta om Slatan.
Nej fyfan tvi för sånna överskattade spelare det är ingenting att ha
Citera
2018-04-25, 13:05
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ja, media lär ju hela tiden försöka få truppmedlemmarna att öppna upp kring vad de verkligen tycker i frågan, och till slut får de några att orda om det hela. Media vet ju hur mkt klick de får på kuppen.

Om jag inte minns fel så svarade Z (på VM-frågan) i någon intervju efter typ första matchen i LA, att han tar en match i taget och känner hur formen kommer undan för undan samt samma med knät. Så jag tror att han helt enkelt gör just så, vässar formen lite för varje vecka + känner om knät känns bättre och bättre. Sedan tror jag att Z vill att Janne ska vara den som ringer honom, men det kan han ju inte direkt gå ut och säga.

Han skulle ju iofs kunna säga att han gärna spelar VM, förutsatt att formen då är bra/helt ok, och att även knät känns riktigt bra. Då stillas det hela lite från medias sida, och sedan får media själva se hur hans form ser ut match för match ett steg i taget. Dock lär han ju ständigt få frågor om hur knät känns - men då har han ju iaf sagt klart och tydligt att han verkligen vill spela om form o knä känns bra. Kan inte komma på så mkt mer när det gäller vad han ska kunna säga i det här läget.

Han sa: Vill jag spela VM så gör jag det
Citera
2018-04-25, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Konstig Samsung-reklam?

Zlatan får ett samtal från en "Janne" men suckar och väljer att inte svara.

Hur är det tänkt att man ska tolka detta? Janne har varit väldigt tydlig med att det inte är han som ska kontakta Zlatan, utan tvärtom.

Zlatan tar bara pulsen på Janne Andersson från andra sidan Atlanten.

1-0 till Zlatan. Eftersom Janne inte stängt dörren. Så vet Z att han kan leka runt lite.

Men snart blir det dags att ta samtalet. Och då kommer det låta "Ja men vad kul, vilken dag ansluter du?"
Citera
2018-04-25, 13:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Man kan läsa mellan raderna att ingen vill ha med Slatan.
Och det är ju tjänstefel av Janne om han tar med Slatan. Då sviker han inte bara truppen utan han sviker alla fans och allt vad det nya landslaget står för. Han sviker alla ideal. Att vilja vara med honom nu när alla andra har gjort grovjobbet säger det mesta om Slatan.
Nej fyfan tvi för sånna överskattade spelare det är ingenting att ha
Det är att misstolka deras svar. Det är snarare så att de tröttnar på att media fortsätter att tjata och tjata. Jag tror knappast att några spelare i landslaget störs överdrivet mycket av Zlatans snack, utan kombinationen av det och medias ständiga jakt på kommentarer och åsikter i frågan.
Citera
2018-04-25, 13:24
Bannlyst
Citat:
Han sa: Vill jag spela VM så gör jag det
Sade han inte: Vill jag vara på VM - eller om det var - vill jag vara med på VM?

Får om så, och det har iaf jag för mig att han sade, så vet vi ju alla att han vet precis vad han säger. Dvs, inte 100% konkret, så det kan betyda att han är där och kör cirkus Zlatan med 324 reklamjippon och/eller jobb som expertkommentator, osv.

När det inte är match så att han får tillfälle att dribbla med fötterna de stora, så gillar han att istället dribbla med sina uttalanden, så tolkar iaf jag hans person. Allt för att få skoja med folk, testa folk, och hålla sig relevant. Det snackas om honom och då trivs han. Som de flesta storstjärnor, skulle jag säga. Sedan kanske det är så att han grämer sig lite över att karriären på planen snart är slut, och då kanske han nu larvar sig lite extra för att han inte riktigt vill släppa taget om att vara den som saker och ting kretsar runt, iom att han alltid har varit så van att det just på det sättet.

Vi får tänka på att det är en jävla massa år där han har dominäärat svensk fotboll. En sådan roll kanske man inte vill släppa ifrån sig hur lätt som helst. Den blivande fotbollspensionärens sista knorrande år, som snart icke relevant spelare :P Han kanske knorrar lite över att snart faktiskt vara tvungen att lägga upp båtarna på hyllan, iaf om vi snackar hyggligt hög nivå. Men det skulle vara askul om han gjorde en säsong i MFF innan det definitiva slutet.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 13:34.
Citera
2018-04-25, 13:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Sade han inte: Vill jag vara på VM - eller om det var - vill jag vara med på VM?

Får om så, och det har iaf jag för mig att han sade, så vet vi ju alla att han vet precis vad han säger. Dvs, inte 100% konkret, så det kan betyda att han är där och kör cirkus Zlatan med 324 reklamjippon och/eller jobb som expertkommentator, osv.

När det inte är match så att han får tillfälle att dribbla med fötterna de stora, så gillar han att istället dribbla med sina uttalanden, så tolkar iaf jag hans person.

Han sa: Vill jag spela VM så gör jag det.

Han ser sig själv som given
Citera
2018-04-25, 13:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det är att misstolka deras svar. Det är snarare så att de tröttnar på att media fortsätter att tjata och tjata. Jag tror knappast att några spelare i landslaget störs överdrivet mycket av Zlatans snack, utan kombinationen av det och medias ständiga jakt på kommentarer och åsikter i frågan.

Alla vet att Slatan bara saboterar och att lagetblir sämre med honom. Vi hade aldrig spöat Holland och Italien med honom i laget och det vet alla. Därför vill ingen ha med honom
Citera
2018-04-25, 13:43
Bannlyst
Citat:
Han sa: Vill jag spela VM så gör jag det.

Han ser sig själv som given
Om du säger det så. Men utan ett klipp på det hela, så är jag inte övertygad.

Men om han sade så, så ser han sig helt klart som given - men han menade nog mellan raderna att han själv känner att om hans form och knä känns bra - då, anser han sig vara given. Vilket även bl.a. jag tycker att han är. Som supersub. Och vi vet ju inte om han anser sig given som startspelare i just detta VM:et.

Citat:
Alla vet att Slatan bara saboterar och att lagetblir sämre med honom. Vi hade aldrig spöat Holland och Italien med honom i laget och det vet alla. Därför vill ingen ha med honom
Nej, det vet du mkt väl att inte någon kan veta. Det hade kunnat gå likadant, eller bättre eller sämre. En annan sak är att man kan känna sig helt övertygad om att det hade gått si eller så med Z i laget, dvs en helt annan sak.

Återigen, så anser jag det vara en stor skillnad att ha honom med under en enda samling (om än en lång sådan) än ett gäng samlingar + skillnad att låta de andra starta och köra skiten både ur sig själva och motståndarlaget - och sedan in med en Zlatan som orkar prestera på topp sista 30. Det skulle kunna leda långt. Jag anser att det helt klart finns en stor potential där.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in