Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Nu har Andreas Granqvist fått nog och sätter ned foten i den bisarra låtsasdebatten om Zlatans vara eller inte vara i landslaget:
Till och med en snäll kille som Viktor Claesson har surnat till, vilket säger det mesta om det absurda i att Zlatan och media försöker sätta fokus på allt annat än att ge landslaget chansen att förbereda sig optimalt inför VM:
www.svt.se/sport/fotboll/granqvist-vill-ha-raka-besked-fran-zlatan/
Ja, media lär ju hela tiden försöka få truppmedlemmarna att öppna upp kring vad de verkligen tycker i frågan, och till slut får de några att orda om det hela. Media vet ju hur mkt klick de får på kuppen.
Om jag inte minns fel så svarade Z (på VM-frågan) i någon intervju efter typ första matchen i LA, att han tar en match i taget och känner hur formen kommer undan för undan, samt samma med knät. Så jag tror att han helt enkelt gör just så, vässar formen lite för varje vecka + känner om knät känns bättre och bättre. Sedan tror jag att Z vill att Janne ska vara den som ringer honom, men det kan han ju inte direkt gå ut och säga.
Han skulle ju iofs kunna säga att han gärna spelar VM, förutsatt att formen då är bra/helt ok, och att även knät känns riktigt bra. Då stillas det hela lite från medias sida, och sedan får media själva se hur hans form ser ut match för match ett steg i taget. Dock lär han ju ständigt få frågor om hur knät känns - men då har han ju iaf sagt klart och tydligt att han verkligen vill spela om form o knä känns bra. Kan inte komma på så mkt mer när det gäller vad han ska kunna säga i det här läget.
Sedan måste jag tillägga att granen verkligen inte har något för att gå ut och uttala sig i frågan. Typ: här kommer lagets kapten, och nu tar jag ansvar och visar vägen med mitt uttalande. För det är bull. Detta ska vara ett snack mellan Janne och Z. Nu viker granen ner sig och öppnar munnen istället för att låta Janne sköta snacket utåt i media. Nu finns det risk att granen helt plötsligt sitter med ett litet men dock, svarte petter. Allt sådant här kan blåsas upp till helt vansinniga proportioner eftersom media i princip BARA söker klick. De gör, som bekant, ALLT för att med folks uttalanden få fram alla möjliga och även omöjliga effekter, för att generera en liten extrasmaskig såpa - detta får man inte gå på. Inte fucking 2018, det blir för enkelt. Granen är halvvägs uppe och köper korv på denna, tyvärr. Låter sig utnyttjas av medias skrupelfrihet. Sedan kan man såklart helt och fullt förstå att det kan vara frestande att uttala sig, men det är en annan femma.
Så detta kan bli fel och slå tillbaka helt i onödan, men där hittade tyvärr media en i laget som inte pallade trycket från alla frågor kring Z. Personligen anser jag att granen bara ska agera kapten på planen, i omklädningsrummet, alltså allt som handlar om en given fotbollsmatch - inte om cirkusen kring Z:s ev. medverkan.