2019-05-14, 21:40
Medlem
Gnomegirls avatar
Ha ha! Vilken tur att jag lade in semestern vecka 33-36.
Nu hinner jag både vara på landet och spela WoW. Att kombinera går tyvärr inte då internet på landet är för svajigt.
Det lutar åt att det blir en Gnome mage iallafall.

MVH/Gnomegirl
Citera
2019-05-14, 22:12
Medlem
Opilus5500s avatar
WoW classic Intervju =) med Lead designers och den är ifrån Idag =) https://www.youtube.com/watch?v=UHMd0KC3eTY
Senast redigerad av Opilus5500 2019-05-14 kl. 23:01.
Citera
2019-05-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
vet du hur blizzard definerar ``aktiv sub`` ? jag har inte spelat sedan wotlk.

men räcker det med att jag loggar in på mitt WoW konto. Eller måste jag köpa alla expansioner för att det ska vara ``aktivt`` ?

Aktiv sub är att du betalar 15 dollar i månaden (eller köper wow tokens in game). Att ha ett konto räcker inte. Min uppfattning är att du inte behöver ha senaste expansionen.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
OK så lite mer information angående "layers".

Pratade nyss med en av contentcreatorsen som var hos Blizzard förra veckan och pratade med Ion och de andra lead designers osv.

Layers kommer vara runt 2-3 tusen spelare. En server kommer d.v.s ha runt 2 till 3 layers. D.v.s detta är inte cross-realm phasing och sån skit.
Utöver det så sa de även att layers kommer bara vara några veckor som de ser ut nu, och oavsett vad som händer vad gäller spelarbas-storlek så kommer det 100% inte finnas i phase 2. De säger att de hellre lägger till mer servrar än fortsätter med layers eller börjar sharda. Är du på en server där spelarbasen kanske inte är 3 fulla layers vid phase 2 så kommer alla layers merge:as ihop endå så de blir en stor server. Detta kommer ske för alla SOM SENAST till starten av phase 2.

Så du kommer mer eller mindre spela med lika mycket folk i världen på servern, som du gjorde i vanilla (då servrar hade 3000 cap) och sedan kommer de bara bli större i phase 2 som förväntas efter 2-4 månader som mest. Förmodligen t.o.m tidigare då de säger att layering kommer nog bara vara i några veckor i praktiken.

Såg att konceptet fick mycket kritik på olika forum. Faktum är att jag inte riktigt greppat varför. Jag tycker att det låter som ett ganska bra koncept för att minska risken för tomma servrar när turisterna lämnar - samtidigt som man har en plan om turisterna inte lämnar. Alternativet är ju att låsa servrar, och merga dom efterhand som folk lämnar - vilket är ungefär samma sak...?

Som jag förstod det kommer man vara fast i ett layer från det att man skapar sin karaktär, förutom om man ingår i grupp med personer från andra layers (typ ens polare). Kanske missförstod det, så tar inte gift på det.
Citera
2019-05-15, 08:21
Medlem
Vad ska folk spela för ras/klass? Jag har spelat de flesta klasser i vanilla på privat under åren, och jag tycker hunter är roligast. Obestämt vilken ras dock.
Citera
2019-05-15, 09:06
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q1234
Vad ska folk spela för ras/klass? Jag har spelat de flesta klasser i vanilla på privat under åren, och jag tycker hunter är roligast. Obestämt vilken ras dock.

Human Female Paladin. För att jag älskar Paladins. Dom kan göra skada men dom är också grymma healers i PvP & PvE!
Citera
2019-05-15, 09:12
Medlem
Det har säkert redan tagits upp här, men vet någon om blizzard vill att man ska pytsa ut månadsavgift för classic också, eller räcker det att man betalar för "the main game" så att säga?

För övrigt körde jag Warrior i Vanilla, så nu blir det nog shaman eller Warlock skulle jag tro.
Citera
2019-05-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Det har säkert redan tagits upp här, men vet någon om blizzard vill att man ska pytsa ut månadsavgift för classic också, eller räcker det att man betalar för "the main game" så att säga?

För övrigt körde jag Warrior i Vanilla, så nu blir det nog shaman eller Warlock skulle jag tro.

Räcker med en sub för vanliga Wow.
Citera
2019-05-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephzpr
Räcker med en sub för vanliga Wow.

Tack! Good shit, good shit! Då blir det tamejfan classic när det släpps. Lite taggad är man faktiskt, men förväntar mig inte att det ska ha samma magi som när man var yngre, så håller entusiasmen på medium.
Citera
2019-05-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Tack! Good shit, good shit! Då blir det tamejfan classic när det släpps. Lite taggad är man faktiskt, men förväntar mig inte att det ska ha samma magi som när man var yngre, så håller entusiasmen på medium.

Du betalar månadsavgift, d.v.s. köper en prenumeration. Verkar som du missuppfattade det?
Citera
2019-05-15, 13:15
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q1234
Du betalar månadsavgift, d.v.s. köper en prenumeration. Verkar som du missuppfattade det?
Skulle gissa på att han spelar vanliga WoW och redan pungar ut för månadskostnaden - därav glädjen.

Några fler som börjar universitetet V34, dvs en vecka innan release?
Kommer ni att vara med på launch eller avvakta till senare in på terminen?

Känns som det kommer bli ett test av sin självdisciplin att börja köra vid launch, samtidigt så vill man ju inte missa det!
Citera
2019-05-15, 13:40
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Skulle gissa på att han spelar vanliga WoW och redan pungar ut för månadskostnaden - därav glädjen.

Några fler som börjar universitetet V34, dvs en vecka innan release?
Kommer ni att vara med på launch eller avvakta till senare in på terminen?

Känns som det kommer bli ett test av sin självdisciplin att börja köra vid launch, samtidigt så vill man ju inte missa det!

När är launch?
Citera
2019-05-15, 13:57
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
vet du hur blizzard definerar ``aktiv sub`` ? jag har inte spelat sedan wotlk.

men räcker det med att jag loggar in på mitt WoW konto. Eller måste jag köpa alla expansioner för att det ska vara ``aktivt`` ?
Räcker med att du har speltid på konto som folk redan skrivit. Men bra att veta är att man inte längre behöver köpa varje expansion. Som för dig som slutade under wotlk så har du redan alla expansioner som kom efter det förutom Battle of Azeroth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in