Citat:
Ursprungligen postat av
glorup
vet du hur blizzard definerar ``aktiv sub`` ? jag har inte spelat sedan wotlk.
men räcker det med att jag loggar in på mitt WoW konto. Eller måste jag köpa alla expansioner för att det ska vara ``aktivt`` ?
Aktiv sub är att du betalar 15 dollar i månaden (eller köper wow tokens in game). Att ha ett konto räcker inte. Min uppfattning är att du inte behöver ha senaste expansionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
OK så lite mer information angående "layers".
Pratade nyss med en av contentcreatorsen som var hos Blizzard förra veckan och pratade med Ion och de andra lead designers osv.
Layers kommer vara runt 2-3 tusen spelare. En server kommer d.v.s ha runt 2 till 3 layers. D.v.s detta är inte cross-realm phasing och sån skit.
Utöver det så sa de även att layers kommer bara vara några veckor som de ser ut nu, och oavsett vad som händer vad gäller spelarbas-storlek så kommer det 100% inte finnas i phase 2. De säger att de hellre lägger till mer servrar än fortsätter med layers eller börjar sharda. Är du på en server där spelarbasen kanske inte är 3 fulla layers vid phase 2 så kommer alla layers merge:as ihop endå så de blir en stor server. Detta kommer ske för alla SOM SENAST till starten av phase 2.
Så du kommer mer eller mindre spela med lika mycket folk i världen på servern, som du gjorde i vanilla (då servrar hade 3000 cap) och sedan kommer de bara bli större i phase 2 som förväntas efter 2-4 månader som mest. Förmodligen t.o.m tidigare då de säger att layering kommer nog bara vara i några veckor i praktiken.
Såg att konceptet fick mycket kritik på olika forum. Faktum är att jag inte riktigt greppat varför. Jag tycker att det låter som ett ganska bra koncept för att minska risken för tomma servrar när turisterna lämnar - samtidigt som man har en plan om turisterna inte lämnar. Alternativet är ju att låsa servrar, och merga dom efterhand som folk lämnar - vilket är ungefär samma sak...?
Som jag förstod det kommer man vara fast i ett layer från det att man skapar sin karaktär, förutom om man ingår i grupp med personer från andra layers (typ ens polare). Kanske missförstod det, så tar inte gift på det.