2018-04-25, 03:18
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherMouzone
Nej, förra gången det hände i Tyskland var det en vit man.

Ja man sa att det var en nazist när det var en arab som hade tagit ett foto på nazistmuseum också..

Vad har du för bra källa att visa mig då?

Islam har attackerat Europa ända sedan denna sjuka dödskult startade, folket har vaknat, oavsett hur mycket du relativiserar så kommer ni få bli flyktingar PÅ RIKTIGT <3 snart, att ha förlorat mot er själva i krig sedan urminnes tider är ingen merit.
Citera
2018-04-25, 03:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Terrorister utför dåd för att påverka regeringar och styren så att do ska ändra regler och förordningar så att det passar islamister, man vill helt enkelt få till förändringar i samhället genom våld.
Det finns ju inget sådant i det här dådet , motivet har ju ej varit att påverka canadas regering eller styret av canada på något sätt.
Är väl snarare ett hämndmotiv eller vad det kan va.

Snälla, berätta för mig hur det jag antar du anser vara riktiga terrordåd, tex. Manchester Arena, en kille spränger sig bland småtjejer på en popkonsert, eller veckan efter när Khuram Butt och hans ISIS vänner, kända från "Jihadist Next Door" gör sin grej, eller Barcelona, killen på la Rambla som lämnade Passport i baksätet eller för all del vår egna Akilov i STHLM

Vad var deras motiv för påverka samhället?!
Vad jag kan se, så är det identiskt, Canada går nu och kolla över vad Theresa May kallade "Safe Space on Cyber Space" - dvs Internet Censur.
Länkar från Global News igen: Toronto van attack and ‘dark’ internet at the forefront of G7 meeting

Påminner om hur Theresa May besvarade terrorattackerna i UK
http://21stcenturywire.com/2017/06/0...ine-extremism/

Eller för all del hur Sverigedemokraterna vill besvara den påstådda terrorattacken på Drottninggatan i april förra året: https://twitter.com/NPiketen/status/988896129709461504 (video)

Jag ser ingen skillnad?
Citera
2018-04-25, 03:27
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Snälla, berätta för mig hur det jag antar du anser vara riktiga terrordåd, tex. Manchester Arena, en kille spränger sig bland småtjejer på en popkonsert, eller veckan efter när Khuram Butt och hans ISIS vänner, kända från "Jihadist Next Door" gör sin grej, eller Barcelona, killen på la Rambla som lämnade Passport i baksätet eller för all del vår egna Akilov i STHLM

Vad jag kan se, så är det identiskt, Canada går nu och kolla över vad Theresa May kallade "Safe Space on Cyber Space" - dvs Internet Censur.
Länkar från Global News igen: Toronto van attack and ‘dark’ internet at the forefront of G7 meeting

Eller för all del hur Sverigedemokraterna vill besvara den påstådda terrorattacken på Drottninggatan i april förra året: https://twitter.com/NPiketen/status/988896129709461504 (video)

Jag ser ingen skillnad?

Du ser inte hur mördaren och pedofilen mohammed som oklanderlig förebild har skapat en mordisk sekt som med 1,7 miljarder följare utrotar alla som inte vill följa sharia och att denna ideologi är den största orsaken till att barngiftermål är accepterat i Mellanöstern, Asien och Afrika?
Citera
2018-04-25, 03:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Du ser inte hur mördaren och pedofilen mohammed som oklanderlig förebild har skapat en mordisk sekt som med 1,7 miljarder följare utrotar alla som inte vill följa sharia och att denna ideologi är den största orsaken till att barngiftermål är accepterat i Mellanöstern, Asien och Afrika?

Det var inte frågan, och svarar jag ens jag ärligt på den frågan blir jag med största sannolikhet censurerad. Frågan vad hur dessa, som jag antar ni anser är "riktiga terrordåd" eftersom de "försöker påverka samhället" och jag undrar HUR de försöker påverkar samhället genom de här dåden som de Truck Attacks vi sett i Europa senaste 3 åren, eller spränga sig bland småflickor på popkonsert i Manchester.

Jag tycker de ser ut som väldigt identiskt resultat i den här dådet jämfört med Nice, London, STHLM osv.
Citera
2018-04-25, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Jag ser ingen skillnad?

Hur det påverkar samhället ? Tror du regeringarna vill att 100-tals ska dö? Då om IS går ut ” vi gör det här för att ni ska ge fan i våra länder och kommer inte sluta förrän ni drar tillbaka trupperna” så lägger dom ju pressen på länderna.
Citera
2018-04-25, 07:43
Medlem
Citat:
Hur det påverkar samhället ? Tror du regeringarna vill att 100-tals ska dö? Då om IS går ut ” vi gör det här för att ni ska ge fan i våra länder och kommer inte sluta förrän ni drar tillbaka trupperna” så lägger dom ju pressen på länderna.

Inte för ett ögonblick tror jag terroristerna hoppas på att ändra ett annat lands politik. De är bara ute för att straffa de som bor i dessa länder, vilka är egalt.
Men Torontomannen verkar ha haft en helt egen agenda. Han fick inte knulla tillräckligt och körde därför på kvinnor. Det passar väl in på straffet som motiv till gärningen och då kan vilket dåre som helst straffa vem som helt med en bil om personen känner sig utsatt för orättvisa.
Vi kommer att få se mer av bildåd som en variant till skolskjutningar. Som också drivs av personliga misslyckanden och driften att hämnas på samhället och andra individer för egna tillkortakommanden.

Alla ensamkommande Afghaner i Sverige är ett enormt hot när de växer upp och inte får knulla. Våldtäkter är redan vanliga snart får vi se bilmord också
Senast redigerad av 314Pi 2018-04-25 kl. 07:45.
Citera
2018-04-25, 08:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det rapporteras att majoriteten av de döda/skadade var kvinnor. Vad kan det bero på?

Var det ett område med många klädaffärer eller kvinnodominerade arbetsplatser?
Eller var det kanske så att kvinnor i större utsträckning promenerar med näsan i ner i mobilskärmen så att dom inte upptäcker plötsliga hot?

Har det framkommit några teorier om detta?
Citera
2018-04-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Inte för ett ögonblick tror jag terroristerna hoppas på att ändra ett annat lands politik. De är bara ute för att straffa de som bor i dessa länder, vilka är egalt.
Men Torontomannen verkar ha haft en helt egen agenda. Han fick inte knulla tillräckligt och körde därför på kvinnor. Det passar väl in på straffet som motiv till gärningen och då kan vilket dåre som helst straffa vem som helt med en bil om personen känner sig utsatt för orättvisa.
Vi kommer att få se mer av bildåd som en variant till skolskjutningar. Som också drivs av personliga misslyckanden och driften att hämnas på samhället och andra individer för egna tillkortakommanden.

Alla ensamkommande Afghaner i Sverige är ett enormt hot när de växer upp och inte får knulla. Våldtäkter är redan vanliga snart får vi se bilmord också

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Terrorism Behöver jag säga mer?
Den här utvecklingen har jag sett framför mig länge, snart kommer random idioter ta till bilen eller lastbil.
Inspireras av terroristernas dåd .
Livsfarlig utveckling, värre än om det bara hade varit terrorister som begått den typ av dåd.
Senast redigerad av pederN 2018-04-25 kl. 09:16.
Citera
2018-04-25, 10:30
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Terrorism Behöver jag säga mer?
Den här utvecklingen har jag sett framför mig länge, snart kommer random idioter ta till bilen eller lastbil.
Inspireras av terroristernas dåd .
Livsfarlig utveckling, värre än om det bara hade varit terrorister som begått den typ av dåd.
Våldsdåd med islamistiska förtecken eller psykoislamsk ohälsa.
Citera
2018-04-25, 12:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det rapporteras att majoriteten av de döda/skadade var kvinnor. Vad kan det bero på?

Var det ett område med många klädaffärer eller kvinnodominerade arbetsplatser?
Eller var det kanske så att kvinnor i större utsträckning promenerar med näsan i ner i mobilskärmen så att dom inte upptäcker plötsliga hot?

Har det framkommit några teorier om detta?

Han var inte särskilt förtjust i kvinnor så han kan ha siktat in sig på just kvinnor, det vore inte helt otroligt.
Citera
2018-04-25, 12:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Han var inte särskilt förtjust i kvinnor så han kan ha siktat in sig på just kvinnor, det vore inte helt otroligt.
Det kan ju naturligtvis ha varit en större grupp kvinnor han siktade in sig på. Men annars tänker jag att det känns svårt att "sikta" efter bara vissa offer när man bränner på i 70 knyck på trottoaren.
Citera
2018-04-25, 12:25
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju naturligtvis ha varit en större grupp kvinnor han siktade in sig på. Men annars tänker jag att det känns svårt att "sikta" efter bara vissa offer när man bränner på i 70 knyck på trottoaren.

Jo, det håller jag med om. Även om målet kanske var kvinnor så är det nog inget annat än otur för dessa personer att dom stod i vägen, alternativt att han visste en viss shoppinggata eller så som domineras av kvinnor. Jag har inte sett så mycket teorier om det, men jag antar att det kommer ut eftersom han togs levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in