Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ja, de skulle kunna spåra honom tämligen enkelt. Med den ubåten, på de grunda vatten, kommer man långt med bara ett vanligt fiske-ekolod
Men han skulle nog inte köra någonstans tror jag, inte på så grunda vatten, i ett försök att fly, och batterierna skulle räcka honom i 30 minuter, om de var fulladdade, om jag minns rätt. Nej, han skulle vara en sitting duck
Ja, att Terntank inte ropat på Lyngby radio och rapporterat incidenten är faktiskt ganska konstigt som du säger, å andra sidan kanske de gjorde det, fast då hade vi antagligen hört om det, och då hade det ju funnits en mycket exakt tidsangivelse på det. Men det är faktiskt ganska konstigt. Det är så enkelt, och kan betyda så mycket. Det är verkligen ingebting konstigt att göra så.
Fartygen till havs har alltid kontakt med varandra och trafikkontroll i land vid behov, fullt naturligt.
PM hade ju tagit med sig en såg. Han hade alltså redan från början räknat med att använda den, så nej,
han hade nog inte lagt ner allt för mycket tid och energi på att försöka få upp KW, innan han tog till den lösning han hade planerat redan från början. Så, jag tror han gjorde något annat. Men, man ska inte hålla för otroligt att det stämmer, man vet som sagt aldrig med den galningen.
1/ Jag kommer ihåg att den uppgiften kom till polisens vetskap på eftermiddagen 11/8 som tyckte den var väldigt intressant.
I allafall som det lades fram i pressen. (?)
2/ Vad jag tänkte närmast på var en sjölag. Att man enligt lag måste rapportera sådant? Precis som det finns en lag på att man måste rapportera viltolyckor när man kör bil.
Om arma KiM varit i livet fortfarande kunde det ju haft enorm betydelse.
3/ Tror du inte han orkat att hala upp 60 kg med spjärn? Eller bära upp henne i brandmansgreppet? Ja, vad gjorde PM under stoppet? Koncentrerade sig på att ta "konstnärliga" foton kanske? Någonting som krävde hans fokus så pass mycket att Ubåten stod still. Samtidigt som han sprang och höll koll på omgivningarna,koll på radion osv. Eller så försökte han skicka en film till "molnet"? Jag tror att han avskiljde huvudet strax efter mordet. Själva parteringen under andra dyket. Pga av risken med oväntat besök.