2018-04-23, 14:05
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obeskrivligt.inre
Finns det någon affär man kan köpa bra cans i Enköping, Västerås, Uppsala området?

Har du hört talas om Stockholm?

Är lika långt mellan Västerås och Uppsala som det är mellan Uppsala och Stockholm.
Citera
2018-04-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obeskrivligt.inre
Finns det någon affär man kan köpa bra cans i Enköping, Västerås, Uppsala området?
nope... du får ta dig till sthlm eller beställa från hl
Citera
2018-04-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har du ett exempel på en sprayburk vars munstycke är fastsvetsat i valvet? Det låter som en tämligen olönsam metod att fästa munstycken på.
Alltså det är ju plastcaps som sitter fast jag ANTAR att personen menar. Typ som vissa krylon-burkar har har jag sett. Köpte även några randomcans från HL en gång o fick ett gäng som hade den typen av caps.

Typ såhär: http://cdn.dickblick.com/items/014/05/01405-group3ww-l.jpg
Citera
2018-04-24, 12:36
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Alltså det är ju plastcaps som sitter fast jag ANTAR att personen menar. Typ som vissa krylon-burkar har har jag sett. Köpte även några randomcans från HL en gång o fick ett gäng som hade den typen av caps.

Typ såhär: http://cdn.dickblick.com/items/014/05/01405-group3ww-l.jpg
Capen är en hona (antagligen svetsad i munstycket till burken) och valvet är en hane. Dem går att ta loss och byta cap på, men varför när den sitter så bra?
Citera
2018-04-24, 17:39
Medlem
Citat:
Capen är en hona (antagligen svetsad i munstycket till burken) och valvet är en hane. Dem går att ta loss och byta cap på, men varför när den sitter så bra?
Fast just dom där har annorlunda ”stam” mot andra han-burkar och går därför inte att sätta på andra hon-burkar heller oftast. Men ja dom går att ta loss, roligt tips är att skära bort översta mm av stammen så får man betydligt högre output!
Citera
2018-04-24, 18:55
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Fast just dom där har annorlunda ”stam” mot andra han-burkar och går därför inte att sätta på andra hon-burkar heller oftast. Men ja dom går att ta loss, roligt tips är att skära bort översta mm av stammen så får man betydligt högre output!
Roligt tips blir även ruskigt kladdigt. Rent imaginärt från min sida. Har bara varit med om för korta piggar till hon-burkar.
Du drog runt formuleringen där lite men jag tror mig förstå, som sagt, finns olika dimensioner - men såvitt jag vet inga burkar som har cap & valv ihopsvetsat.
Citat:
Haha jo jag det blir lite kladdig, men roligt att bomba med, verkligen ”blastercap”.
masterblaster
Toytips/ dubbelkolla alltid att capen är hel!
Senast redigerad av GoUoD 2018-04-24 kl. 19:21.
Citera
2018-04-24, 19:00
Medlem
Citat:
Roligt tips blir även ruskigt kladdigt. Rent imaginärt från min sida. Har bara varit med om för korta piggar till hon-burkar.
Du drog runt formuleringen där lite men jag tror mig förstå, som sagt, finns olika dimensioner - men såvitt jag vet inga burkar som har cap & valv ihopsvetsat.
Haha jo jag det blir lite kladdig, men roligt att bomba med, verkligen ”blastercap”.
Jo precis och den har inte likadan pigg som tex plastikote. Men nej dom är dock inte ihopsvetsade, bara kluriga att få av och andra hon-caps passar inte på burken.
Citera
2018-07-03, 04:25
Medlem
Livar upp även denna tråd..

Har de senaste veckorna inriktat mig på markertags MEN nu har jag hittat em rätt fet vägg som jag vill måla på och har bara skitburkar från netto o capen från dem vilket är skinnycap typ... o ett skinnycap med skitburkar går inte specillt bra och ekonomin brister för till fället.. sååå jag under hur jag kan göra för att göra det bästa ur situationen med dessa burkar o få en relativt snygg fyll... om det finns nått knep eller dylikt..

Väldigt luddigt jag vet men inte sovit på x antal timmar.
Citera
2018-07-03, 13:03
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoafeRR
Livar upp även denna tråd..

Har de senaste veckorna inriktat mig på markertags MEN nu har jag hittat em rätt fet vägg som jag vill måla på och har bara skitburkar från netto o capen från dem vilket är skinnycap typ... o ett skinnycap med skitburkar går inte specillt bra och ekonomin brister för till fället.. sååå jag under hur jag kan göra för att göra det bästa ur situationen med dessa burkar o få en relativt snygg fyll... om det finns nått knep eller dylikt..

Väldigt luddigt jag vet men inte sovit på x antal timmar.
Har du inte sovit under de senaste nio timmarna? stackars dig ... om du är ett år.

Gå och leta reda på bra caps. Dem hittar du på div. sprayburkar, ex. hårspray. Alternativt så drar du en kniv i din nuvarande cap så blir det en fatcap.
Citat:
Ursprungligen postat av LoafeRR
X är väll "okänt"? Eller jag vettefanhar säkert fel

De flesta hårsprayburkar osv är femalecaps så dessa passar inte
X är maskad summa som underskrider tio, XX är maskad summa som underskrider 100 osv.

"de flesta", vilken energi du har gra'ppen, då är det väl bara kniven kvar för att modellera din alles egen fatcap?
Senast redigerad av GoUoD 2018-07-03 kl. 13:49.
Citera
2018-07-03, 13:47
Medlem
Citat:
Har du inte sovit under de senaste nio timmarna? stackars dig ... om du är ett år.

Gå och leta reda på bra caps. Dem hittar du på div. sprayburkar, ex. hårspray. Alternativt så drar du en kniv i din nuvarande cap så blir det en fatcap.

X är väll "okänt"? Eller jag vettefanhar säkert fel

De flesta hårsprayburkar osv är femalecaps så dessa passar inte
Citera
2018-08-28, 17:16
Medlem
90% av de rackburkar jag använt har inte funkat med andra caps än org. De blir liksom ingen skilldnad (tunnare än org blir skilldnad klart) men inga caps som är tjockare än orginal

Finns det något trick flr att det ska gå eller är de bara o leva med det?
Citera
2018-09-18, 20:38
Medlem
startklars avatar
sho grabbs, vad tycker ni man borde använda för caps när man gör snabba throwups och sånt? typ fatcap eller så? hade kollat på pink fatcap ser riktigt fet nu men vet inte om den passar bra för både bakgrund och outlines.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in