2018-01-03, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Har bara hört dåligt om graff-city. Kanske något att tänka på...

Tycker dom fungerar utmärkt för att beställa pennor, caps och inks! Sprayburkar ger ju dock en äckligt dyr frakt... Och sen nu i senaste paketet saknades det en penna som jag fortfarande inte har fått tbx pengarna för, dessutom vad en squeezer fucked o läckte o detta har dom slutat svara på nu...

Edit: Skrev till dom nu och frågade vad som egentligen händer!
På HL är dom ju otroligt hjälpsamma och ser snabbt och smidigt till att hjälpa med problem som kan uppstå!
Senast redigerad av host. 2018-01-03 kl. 06:01.
Citera
2018-01-15, 15:49
Medlem
Måste säga att Ultra wide är den bästa jag använt för att fylla stora pieces.
Visst krävs det en speciell teknik då den bara är bred och inte tjock, men om man fyller upp och ner så går det satans snabbt!
Citera
2018-01-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abissgrabb
Måste säga att Ultra wide är den bästa jag använt för att fylla stora pieces.
Visst krävs det en speciell teknik då den bara är bred och inte tjock, men om man fyller upp och ner så går det satans snabbt!

Fort och dyrt
Citera
2018-01-17, 16:10
Medlem
Någon som har något bra tips på vad man kan använda för "rör" som passar i röda needle caps? Tänker lite längre än röret som följer med från början, anledningen är att jag vill bygga en mixing cap för att fylla på små burkar (ja jag har dom man köper med dom har så låg "output" så tar så jävla lång tid att fylla)
Citera
2018-01-17, 17:45
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Någon som har något bra tips på vad man kan använda för "rör" som passar i röda needle caps? Tänker lite längre än röret som följer med från början, anledningen är att jag vill bygga en mixing cap för att fylla på små burkar (ja jag har dom man köper med dom har så låg "output" så tar så jävla lång tid att fylla)

Ej testat men skulle inte röret från en bläckpenna kunna vara rätt storlek?
Då är det ju bara att hitta en tillräckligt lång penna

Edit: Annars brukar det ju sitta ett sånt rör på utsidan av locket på typ 556 eller wd40-burkar.
Rackvänligt men kanske inte längre än originalen?
Citera
2018-01-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Ej testat men skulle inte röret från en bläckpenna kunna vara rätt storlek?
Då är det ju bara att hitta en tillräckligt lång penna

Edit: Annars brukar det ju sitta ett sånt rör på utsidan av locket på typ 556 eller wd40-burkar.
Rackvänligt men kanske inte längre än originalen?

Är ju mer tjockleken som är vikig, ska kolla upp bläckpenna! Wd40 osv är för smala
Citera
2018-03-31, 23:35
Medlem
Någon som vet vilken som är bäst av Mad maxxx eller Montana ultra wide burkarna?
Citera
2018-04-11, 13:12
Medlem
Byta cap?

Kan man byta cap på tex en vanlig spraybruk från biltema/clasohlson/vad som helst? Tänkte om det är likadant som på montana burkar osv.
Citera
2018-04-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phsten
Kan man byta cap på tex en vanlig spraybruk från biltema/clasohlson/vad som helst? Tänkte om det är likadant som på montana burkar osv.

Aa absolut kan du det! Om det inte är såna här "fast tryckta" caps som inte går att plocka av. men om dom går att plocka av så går det. Dom kan "plogga" ibland alltså att det fastnar färg i dom men då är de ba å byta igen. Skinny caps kan ibland inte funka då det är lågt tryck i dom vilket det typ är på många rack cans också till skillnad från mtn osv
Citera
2018-04-11, 13:15
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Tror det är samma på alla sprayburkar, är ganska säker
Citera
2018-04-11, 18:29
Medlem
GoUoDs avatar
TS: Ja, vissa munstycken har jag märkt, är i annan storlek än den "dynamiska", alternativt så är valvet i vissa sprayburkar annorlunda, i vilket fall så resulterar det i att "rack"burkar (biltema, OKQ8as, Ö&Bs, rostskydd et c.) kan läcka i valvet & bli en kladdig historia, med fel sorts munstycke. Pröva först om det går innan du står med tidspress Minns inte om det är belton eller något annat märke av de vanligare graffiti-sprayburkarna som också har annorlunda valv vilket gladeligen resulterar i läckage.
Citat:
Ursprungligen postat av anzo009
Aa absolut kan du det! Om det inte är såna här "fast tryckta" caps som inte går att plocka av. men om dom går att plocka av så går det. Dom kan "plogga" ibland alltså att det fastnar färg i dom men då är de ba å byta igen. Skinny caps kan ibland inte funka då det är lågt tryck i dom vilket det typ är på många rack cans också till skillnad från mtn osv
Har du ett exempel på en sprayburk vars munstycke är fastsvetsat i valvet? Det låter som en tämligen olönsam metod att fästa munstycken på.
Citera
2018-04-23, 11:52
Medlem
Finns det någon affär man kan köpa bra cans i Enköping, Västerås, Uppsala området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in