2012-10-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
nej nej NEJ henx-kannorna är ju helt keffa. Krom, vit, svart och vissa klara kulörer funkar men resten täcker som biltema.

Konstigt..Jag har snart gått igenom ett 48 pack med henxs burkar och kunde inte vara annat än nöjd..
Dom har täckt bra, ingen overkill och trycket är jämt.
Citera
2012-10-04, 08:52
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Tror han menade att det slog priset och ja givetvis, gratis är alltid billigast men sen är ju burkarna därefter också.

Jahaa.. Det var lättare att förstå när man var nykter.
Citera
2012-10-04, 10:08
Medlem
Citat:
nej nej NEJ henx-kannorna är ju helt keffa. Krom, vit, svart och vissa klara kulörer funkar men resten täcker som biltema.
Men va? Personligen tycker jag att Henxs burkar är otroligt trevliga. Jag köpte cirka 30 kannor för ett tag sedan, jag är väldigt nöjd i alla fall.
Citera
2012-10-04, 17:33
Medlem
Jaaaas avatar
Hej!

Någon som använt 600ml henx svarta/chrome?
Var de bra ?
Kostar 25st vid köp av 60 st burnerchromen kostade 45st
Blir det prisvärt med henxcrhomen?(burnerchromen brukar bli rätt prisvärd med tanke på hur långt den räcker).
Citera
2012-10-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Hej!

Var de bra ?
Blir det prisvärt med henxcrhomen?(burnerchromen brukar bli rätt prisvärd med tanke på hur långt den räcker).

den är typ som kobra tycker jag
Citera
2012-10-04, 21:55
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen

Men va? Personligen tycker jag att Henxs burkar är otroligt trevliga. Jag köpte cirka 30 kannor för ett tag sedan, jag är väldigt nöjd i alla fall.
Jag håller med dig, det är en helt klart godkänd sprayfärg.

Det finns utan tvekan kulörer som täcker sämre än andra, det förnekar jag inte. Att påstå att sprayfärgen är "helt keff" är hursomhelst en stor överdrift och/eller missbedömning. Henxs Paint är exakt samma färg som Bombers Best och enligt mig finns det inget att klaga på bl.a. med tanke på att färgen kostar 25 kr per st.

Missförstå mig inte, jag tycker inte att man skall behöva betala för något som är dåligt, men betyget du ger Henxs Paint stämmer inte överens med verkligheten. Det kan hända att du fick en defekt produkt, vilket jag förstår påverkar din åsikt. Defekta produkter är dock något jag har upplevt vid upprepade tillfällen när kommer till produkter producerade av Montana och Belton - men jag har till 99 % av användningstillfällena varit nöjd med produkten och det baseras mina åsikter på.

Henxs Paint-kolörer som enligt mig täcker sämre om du inte målar på en redan behandlad yta är:

KS02 Going Green
GS01 Pretty Pink
HS01 Vulgar Violet
CS01 Mellow Yellow
LS01 Gear Grey

Jag har varken testat FS04 Rockin Red, JS03 Bright Blue eller KS05 Go-Go Green - men om jag utgår från mina tidigare erfarenheter från den typen av kulörer så ser jag inte varför de två skulle täcka dåligt. Jag vill mena att du får inte bättre sprayfärg för 25 kr per st. och skulle du föredra att stjäla billack så är faktum att finns det få som kulörer som överträffar Henxs Paint.

Citat:
Hej!

Var de bra ?
600 ml? Syftar du på Henxs egna färg som de säljer eller produkter av andra märken de säljer? Jag har inte blivit informerad om att de säljer egenproducerad färg i den volymen men du får gärna länka om det visar sig vara tvärtom.

Är det möjligtvis så att du syftar till det blandade paketet som är tillgängligt i 12-pack, 36-pack och 60-pack?

Om du jämför Molotows Burner Chrome med Henxs egna (d.v.s. deras 400 ml) så skulle jag rekommendera Molotow inte bara med priset i tanke utan även drygheten samt täckförmågan.
Citera
2012-10-05, 08:36
Medlem
Delegatezeros avatar
Har även jag gjort en beställning från Inflammable, beställde ett 40-tal Montana Black, några andra cans samt lite övrigt godis. Under 50 kr i frakt, väldigt lovande.
Citera
2012-10-09, 19:46
Medlem
Jaaaas avatar
600 ml? Syftar du på Henxs egna färg som de säljer eller produkter av andra märken de säljer? Jag har inte blivit informerad om att de säljer egenproducerad färg i den volymen men du får gärna länka om det visar sig vara tvärtom.

Är det möjligtvis så att du syftar till det blandade paketet som är tillgängligt i 12-pack, 36-pack och 60-pack?

Om du jämför Molotows Burner Chrome med Henxs egna (d.v.s. deras 400 ml) så skulle jag rekommendera Molotow inte bara med priset i tanke utan även drygheten samt täckförmågan.[/quote]

Jag syftar på henxs 600 ml chrome helt enkelt? http://www.henxs.com/product/604/the-600ml-can.html
Citera
2012-10-09, 20:20
Medlem
Citat:
Jag syftar på henxs 600 ml chrome helt enkelt? http://www.henxs.com/product/604/the-600ml-can.html
Nej, inte helt så enkelt. Med "random" menas att du kan få 600 ml silver chrome eller svart, beroende på vad du väljer, av olika tillverkare eftersom det är lagerpersonalen på Henxs som väljer produkterna åt dig, säkerligen i samråd med annan personal. Det är inte så att du får någon tidigare otestad eller i sig okänd produkt.

Vanligtvis borde du få Molotow Burner Chrome 600 ml eller Montana SilverChrome 600 ml vad det gäller silver chrome-erbjudandet. När det gäller de mattsvarta är det med största sannolikhet Molotow CoversAll 2 Outline Black som väljs ut åt dig.
Citera
2012-10-09, 20:31
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Nej, inte helt så enkelt. Med "random" menas att du kan få 600 ml silver chrome eller svart, beroende på vad du väljer, av olika tillverkare eftersom det är lagerpersonalen på Henxs som väljer produkterna åt dig, säkerligen i samråd med annan personal. Det är inte så att du får någon tidigare otestad eller i sig okänd produkt.

Vanligtvis borde du få Molotow Burner Chrome 600 ml eller Montana SilverChrome 600 ml vad det gäller silver chrome-erbjudandet. När det gäller de mattsvarta är det med största sannolikhet Molotow CoversAll 2 Outline Black som väljs ut åt dig.

Jaha! då förstår jag,tänkte att det var chromevarianten på deras egna färgburkar( tidigare bombersall).
Tack!
Citera
2012-10-12, 16:17
Medlem
Besses avatar
Vafan är detta för 'brandsläckare' http://www.highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=4227&nopage
Citera
2012-10-12, 16:42
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besse
Vafan är detta för 'brandsläckare' http://www.highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=4227&nopage
En vanlig burk, bara lite större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in