Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 12:01
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
En stor fara för AfS om de kommer in i riksdagen och sen bygger upp en större organisation och organisation ute i kommunerna är att olämpliga människor från SD-sfären, såväl som från delar av den gamla "nationella rörelsen", kommer flockas till partiet som flugor till skit.

Då gäller det för AfS ledning att vara bestämda, skynda lagom fort och att sålla och gallra hårt. Jag har redan sett tecken på hur vissa direkt icke-önskvärda individer nu har börjat propagera för AfS på nätet. Om diverse figurer på egen hand vill propagera för AfS så kan ju ingen hindra dem från det, men partiet måste vara noga med att hålla dessa figurer på minst armlängds avstånd. Dylika figurer har nämligen en nästan magisk förmåga att förvandla bra saker till skit.

Jag tror risken är liten. Dels för att partistyrelsen i Afs lär ha örnkoll på detta. De satte tonen direkt vad gällde riksdagsmän t.ex. Dels för att det stora flertalet uteslutna, undanskuffade, mobbade, o.s.v., i SD, är helt vanliga människor. Påfallande ofta med lite mer rotation mellan öronen än sina banemän. Maktfigurerna som driver på utesluningarna är det tvivelaktiga löskefolket - och de blir förstås kvar i SD. Kom ihåg detta: det som pågår i SD kan fortsätta att pågå eftersom fisken är rutten även i huvudet. Så är klart och tydligt inte fallet i Afs.
Citera
2018-04-24, 12:12
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Gott att höra! Jag höjer till 500 i månaden! Det blir lite knapert hemma med en höjning på över 50% men kanske inspirerar jag någon precis som du inspirerade mig. Sköt precis till 400 kr för att ligga i fas.
Du inspirerar mig att höja min månatliga donation till AfS till 300 kr från 200 kr. Jag har tyvärr inte råd med mer då jag lägger mellan 400-500 hundra på en mängd olika alternativmedia varje månad också. För att parafrasera Frank Andersson: Propagandan måste ha sitt.

Men AfS ska absolut få en höjning också.
Citera
2018-04-24, 12:59
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Fast invandringspolitiken som redan bedrivits är även ett gigantiskt problem. SD har inga kraftfulla tag mot den. Dålig politik måste kunna reverseras.

Och att kalla AfS för ett tramsparti är väl ändå något magstarkt när man går in i en debatt och försvarar SD, givet alla skandaler som varit kring SD?

Det var då själva.....

Jag har inte försvarat SD och jag har inte tagit ställning för dom. Jag gav en högst personlig analys om att SD kommer starkt mycket pga att mer personer med "extrema" åsikter går över till ett annat parti och tar sina väljare med sig. Det öppnar upp för att förut tveksamma väljare kommer känna sig trygga med att lägga sin röst på SD.
Citera
2018-04-24, 13:05
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Varför då? Svensson är väl inte dummare att han ser att de som gått över till AfS genomgående är hedervärda personer. Du hittar inte Hanna Wigh och Margareta Larsson och såna på AfS' listor. Mattias Karlsson vill gärna få AfS till ett Alternativ för Sparkade, men vilken makt det lille kräket än tillskansat sig så rår han inte på verkligheten. Han, liksom övriga i SD:s topp, är dessutom en (1) läckt videoinspelning från att åka ut på arslet ur finrummet, så lite ödmjukhet kunde säkert vara på sin plats.

Klättra inom SD: gå sängvägen, eller var partiledningens lojale bitch. SD:s taktik har ju varit att premiera inkompetenta men fogliga personer som omöjligen skulle kunna ha en karriär utanför SD, och därför är livrädda att förlora det de har. Det gynnar partiledningen, men är på lång sikt helt förödande för partiet.

Förödande att tappa bråkstakar och folk som inte vill foga sig för partiets vilja? Även om du inte är född i farstun verkar du otroligt dåligt påläst på ämnet politisk historia. Det som sker inom SD är en normal process för växande partier. Man gör sig av med personer som kan sätta käppar i hjulen för den politik man vill driva.
Citera
2018-04-24, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Förödande att tappa bråkstakar och folk som inte vill foga sig för partiets vilja? Även om du inte är född i farstun verkar du otroligt dåligt påläst på ämnet politisk historia. Det som sker inom SD är en normal process för växande partier. Man gör sig av med personer som kan sätta käppar i hjulen för den politik man vill driva.

Öppen svenskhet, Bielerplanen, antirasistiskt mittenparti, fler kvotflyktingar, nepotism, infria Jimmies stora dröm att gå med i Pridefestivalen, säkert tusen fler kulturmarxistiska påhitt jag glömt nämna. Är det en sådan politik man vill bedriva ja då förtjänar man sådana dumhuvuden som dig. Du kan inte tänka utanför ramarna, du är fast i den parlamentariska strukturen, där allt handlar om röstmaximering utan någon som helst ryggrad eller ideologiska principer. Du är ingen tänkare som kan bygga upp en strategi, utan du reagerar först nu när du själv drabbas av mångkulturen men innan kunde du inte bygga upp en teoritiskplan att det som drabbar andra kan även drabba mig. Vi andra tvingas lida pga demokratins nyttiga idioter.

Jag kan ha förståelse för negrer med ett genomsnitts IQ mellan 60-85, att de saknar kognitiva förmågor som abstrakt tänkande men om du är svensk som inte kan göra detta...??!!
Då måste jag givetvis fråga är du rasfrämling, är du icke svensk, neger måtro?
Då blir ditt svamlande genast logiskt förklarat.
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-04-24 kl. 13:17.
Citera
2018-04-24, 13:31
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Öppen svenskhet, Bielerplanen, antirasistiskt mittenparti, fler kvotflyktingar, nepotism, infria Jimmies stora dröm att gå med i Pridefestivalen, säkert tusen fler kulturmarxistiska påhitt jag glömt nämna. Är det en sådan politik man vill bedriva ja då förtjänar man sådana dumhuvuden som dig. Du kan inte tänka utanför ramarna, du är fast i den parlamentariska strukturen, där allt handlar om röstmaximering utan någon som helst ryggrad eller ideologiska principer. Du är ingen tänkare som kan bygga upp en strategi, utan du reagerar först nu när du själv drabbas av mångkulturen men innan kunde du inte bygga upp en teoritiskplan att det som drabbar andra kan även drabba mig. Vi andra tvingas lida pga demokratins nyttiga idioter.

Jag kan ha förståelse för negrer med ett genomsnitts IQ mellan 60-85, att de saknar kognitiva förmågor som abstrakt tänkande men om du är svensk som inte kan göra detta...??!!
Då måste jag givetvis fråga är du rasfrämling, är du icke svensk, neger måtro?
Då blir ditt svamlande genast logiskt förklarat.

Det var då ett evigt gnatande. Är du oförmögen att begripa att jag inte lägger in några värderingar i det jag skriver?

Jag förstår inte varför varenda debatt ska vara så känslostyrd? Du låter som en moralistisk bibelkäring. Partierna är självklart ute efter en röstmaximering eftersom det ger dom medel att bedriva sin politik.
Citera
2018-04-24, 13:48
Medlem
Naturligtvis vill partier röstmaximera,men däri ligger också en risk att politiken blir förvriden från det som tidigare gett framgång.

Ungefär där,med fördröjning,ligger SD nu.

Effekterna kommer att bli synliga framöver i en stilla process.Dock är SD ute på tunn is när de nu alienerar sina kärnväljare.Sådant kostar alltid förr eller senare.Det finns hur många exempel på det som helst.

Sålunda tror jag att kommande riksdagsval 2018 kommer att bli SDs toppnotering.Framtiden tillhör någon annan än Åkesson och Jomshof.
Citera
2018-04-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Partierna är självklart ute efter en röstmaximering eftersom det ger dom medel att bedriva sin politik.
Problemet är om röstmaximeringen uppnås genom att offra sin politik.
Citera
2018-04-24, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Problemet är om röstmaximeringen uppnås genom att offra sin politik.
Röstmaximering har ju hittills inneburit att man triangulerar sig in mot mitten. Vilket lett till att M numera är ett vänsterparti. Problemet med den strategin visar sig när "mitten" plötsligt börjar flytta sig p.g.a.. djupgående förändringar i samhället & bland väljarna.

Vända kappan kan man försöka, men det är bara den som vänder först som kan räkna med att bli förlåten.
Citera
2018-04-24, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Gott att höra! Jag höjer till 500 i månaden! Det blir lite knapert hemma med en höjning på över 50% men kanske inspirerar jag någon precis som du inspirerade mig. Sköt precis till 400 kr för att ligga i fas.

Stor tack .
Den dagen afs kvalar in till att få partistöd så kommer jag att sluta donera lika mycket.
Fram till valet dock : 500 kr i månaden
Citera
2018-04-24, 14:34
Medlem
flashbacktrolls avatar
Verkar inte som att youtube-filmerna som riktades till Trumps och LePens väljare ännu har gett några större intäkter, den där pengamätaren på AfS hemsida rör sig trögt. Eller så kanske de redovisar i en klumpsumma när de fått in en viss mängd pengar utifrån?
Citera
2018-04-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Partiprogrammet kan du läsa på AfS hemsida. AfS är vad AfS är. Det är fem månader till valet. Jeff Ahl talar inte för partiet (uppenbarligen efter alla egna förslag han vräker ur sig till höger och till vänster).

SLUTA PRATA IDEOLOGISKA ÄNDRINGAR. SLUTA PRATA DETALJER. BÖRJA PLANERA FÖR HUR VI SKA FÅ DET HÄR TÅGET IN I KAKLET. HUR FÅ MEDIEUPPMÄRKSAMHET? HUR FÅ IGÅNG VÅGEN?

TJAFS DÖDAR PARTIER I VALRÖRELSER.

Bra synpunkter. Dissidenter kan ju inte beställa positiva reportage i folkfientlig systemmedia men man kan försöka manipulera och provocera fram uppmärkamhet i media på olika sätt. Det har dock varit ganska tyst nu ett tag. Googlar man på Alternativ för Sverige så är de senaste träffarna i gammelmedia högst upp i sökresultatet flera dagar gamla eller ännu äldre.

Media verkar ha som strategi att så långt som möjligt tiga ihjäl AfS. Detta måste man försöka kringgå och då är naturligtvis alternativmedia, sociala medier och diverse andra arenor på internet det som gäller i första hand. Jag tror dock att det finns en risk att man överskattar vilken räckvidd och genomslagskraft Twitter, Facebook och dylika sociala media har. Även om partiet kommer in i riksdagen med viss marginal så kan det vara så att en ganska stor andel av den totala väljarkåren aldrig ens har hört talas om Alternativ för Sverige på valdagen. Det är svårt att nå igenom bruset och få namnet, varumärket, att faktiskt nå ut till alla svenskar och fastna i deras skallar.

Frågan är ju hur vi som vill se partiet storma in i riksdagen med dunder och brak ska agera för att valresultatet ska bli så bra som möjligt? Politiken är bra och budskapet är bra. För de stora massorna räcker det långt med tydliga ståndpunkter som:

Stoppa invandringen

Starta återvandringen

Sverige ut ur EU

Nej till Nato

Ökad yttrandefrihet

Frågan är hur vi ska nå ut till ett maximalt antal potentiella väljare? Hur tar vi oss igenom bruset? Hur ska vi allihop hjälpa till med att sätta snöbollen i rullning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in