Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kommer du att rösta på NMR?

Din världsbild bygger på en stadig analys av kommentarsfältet på nordfront misstänker jag?

NMR är inget seriöst alternativ. Ingen vill ha skinnskallar i vår riksdag. Ditt patetiska försök till att ständigt upprepa NMR likt en papegoja på crack ,säger mycket om din rädsla för att aldrig se SD bli taget på allvar.
Jag har donerat till afs och kan med glädje bifoga skärmdump. Tänker även donera till partier som aktivt vill motarbeta lyckosökarna på SDs valsedel. Hahne/kasselstrand framstår som vuxna människor nu när jag reflekterar över den "sverigevänliga" politik som Jimmie"går på antidepressiva och festar gärna på gaybaren Secret Garden"Åkesson bedrivit i snart 8 år.
Citera
2018-04-24, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Andreas Feymark, ledamot och tidigare gruppledare för SD i kommunfullmäktige i Varberg, har gått över till AfS.

Debattartikel i Svegot.

Även Ronny Edlund, tidigare gruppledare för SD i Örnsköldsvik har gått över.
https://www.allehanda.se/logga-in/gruppledaren-i-o-vik-tvingades-lamna-sd-byter-parti-ar-mer-lattad-an-bitter-over-det-som-skett
Citera
2018-04-24, 04:31
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du överskattar din enskilda röst groteskt mycket. Om just du väljer att gå till vallokalen eller ligga hemma med en öl istället på valdagen... valresultatet kommer bli exakt samma. Därför kan du lika gärna rösta på med hjärtat istället. Det är så alla borde tänka, så kanske vi kan slippa dessa eviga, felaktiga och värdelösa "kasta bort sin röst"-argument.
Ja från mitt inlägg så låter jag så. Faktum är att jag är stark förespråkare för att vägra rösträtt eftersom jag anser demokrati vara fullständigt förlegat och orimligt. Men i detta val överväger jag att rösta, eftersom jag är så förbannad på invandringens resultat. Eller, kanske förbannad på svensken som tillåtit det.

Du kanske har rätt. Det kanske är mer värt att visa vad man tycker än att agera strategiskt...
Citera
2018-04-24, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag skänker en 500ing i månaden. Har precis sålt lägenheten och gjort ett överskott. Kan avsätta några tusenlappar fram till valet om jag vet att det går till ett parti som man faktiskt kan ta på allvar.

Gott att höra! Jag höjer till 500 i månaden! Det blir lite knapert hemma med en höjning på över 50% men kanske inspirerar jag någon precis som du inspirerade mig. Sköt precis till 400 kr för att ligga i fas.
Citera
2018-04-24, 06:54
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag skänker en 500ing i månaden. Har precis sålt lägenheten och gjort ett överskott. Kan avsätta några tusenlappar fram till valet om jag vet att det går till ett parti som man faktiskt kan ta på allvar.

Heder åt dig.
Citera
2018-04-24, 07:08
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Även Ronny Edlund, tidigare gruppledare för SD i Örnsköldsvik har gått över.
https://www.allehanda.se/logga-in/gruppledaren-i-o-vik-tvingades-lamna-sd-byter-parti-ar-mer-lattad-an-bitter-over-det-som-skett

Citat från artikeln:

Citat:
Sverigedemokraternas gruppledare i Örnsköldsvik, Ronny Edlund, är utesluten ur partiet.

– Faktiskt så är jag mer lättad än bitter över det som skett. Nu kan jag tala fritt, utan att behöva ta en massa hänsyn till högheterna som bestämmer, säger Edlund.

Ytterligare 4 medlemmar uteslöts i samma veva. Alla aktiva sedan länge. Bakom uteslutningarna ligger Västernorrlands distriktsordförande Martin Klausen och riksdagsledamoten Johnny Skalin. Anledningen är att kunna behålla makten i distriktet. Edlund uteslöts med motiveringen att han delat en intervju med Marine Le Pen, en intervju med Putin och Lars Berns blogg. Så lågt har SD sjunkit.

Martin Klausen kan ses här, https://m.youtube.com/watch?t=18s&v=6wsDa4xAwAE

Johnny Skalin var sjukskriven från gymnasiet till sitt inträde i riksdagen vid 33 års ålder. För psykproblem. Han har aldrig friskförklarats.

SD i Västernorrland är, med ett litet undantag, helt ruttet. Och det ser lika ut över hela landet. Afs får en flygande start.
Citera
2018-04-24, 07:13
Medlem
udons avatar
Underhållning på hög nivå i den här tråden. SD tappar sina värsta drägg och fyllekäringar till "alternativ för Sverige" och ni tror det kommer påverka SD negativt!?

SD kommer vara rumsrent lagom till valet och förmodligen dra hem en storslam. Det märks runt fikaborden på jobbet att det skett en förändring den senaste tiden. Folk pratar helt plötsligt öppet om att "det finns väl inga alternativ längre..." osv.
Citera
2018-04-24, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Underhållning på hög nivå i den här tråden. SD tappar sina värsta drägg och fyllekäringar till "alternativ för Sverige" och ni tror det kommer påverka SD negativt!?

SD kommer vara rumsrent lagom till valet och förmodligen dra hem en storslam. Det märks runt fikaborden på jobbet att det skett en förändring den senaste tiden. Folk pratar helt plötsligt öppet om att "det finns väl inga alternativ längre..." osv.

Ja, och det är väl inget problem i det. AFS öppnar för att fler kan tycka att SD inte är så extremt.

Jag välkomnar fler till SD, MED eller AFS. Allt som utmanar PK är bra i mina ögon. Sen håller jag inte med nåt parti i alla frågor men tillräckligt för att dra en röst på SD eller AFS i valet.

T.ex. är jag något mer EU-vänlig, men om det står mellan minareter eller ut ur EU så är valet lätt.
Citera
2018-04-24, 08:45
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det blir en chansning, men jag överväger att rösta med hjärtat denna gång. Och hoppas att fler gör detsamma.
Samma här, kommer också rösta med hjärtat. Det kanske inte ger oss nåt direkt. Men är man relativt ung idag så kanske man kommer att få uppleva den förändringen man vill rösta igenom. Och då kan man klappa sig lite på axeln när man ligger inför döden och säga att man var en del av förändringen.

Att rösta på SD är mer bortkastat än en röst på de nya partierna. SD är inte vad det var för 4 år sedan. Bara de mest efterblivna motståndarna anser att de inte har förändrats. Men vi andra ser ju hur jävla PK de har blivit. Allt förtroende för SD är som bortblåst nu.
Citera
2018-04-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Citat från artikeln:

Ytterligare 4 medlemmar uteslöts i samma veva. Alla aktiva sedan länge. Bakom uteslutningarna ligger Västernorrlands distriktsordförande Martin Klausen och riksdagsledamoten Johnny Skalin. Anledningen är att kunna behålla makten i distriktet. Edlund uteslöts med motiveringen att han delat en intervju med Marine Le Pen, en intervju med Putin och Lars Berns blogg. Så lågt har SD sjunkit.

Martin Klausen kan ses här, https://m.youtube.com/watch?t=18s&v=6wsDa4xAwAE

Johnny Skalin var sjukskriven från gymnasiet till sitt inträde i riksdagen vid 33 års ålder. För psykproblem. Han har aldrig friskförklarats.

SD i Västernorrland är, med ett litet undantag, helt ruttet. Och det ser lika ut över hela landet. Afs får en flygande start.

En stor fara för AfS om de kommer in i riksdagen och sen bygger upp en större organisation och organisation ute i kommunerna är att olämpliga människor från SD-sfären, såväl som från delar av den gamla "nationella rörelsen", kommer flockas till partiet som flugor till skit.

Då gäller det för AfS ledning att vara bestämda, skynda lagom fort och att sålla och gallra hårt. Jag har redan sett tecken på hur vissa direkt icke-önskvärda individer nu har börjat propagera för AfS på nätet. Om diverse figurer på egen hand vill propagera för AfS så kan ju ingen hindra dem från det, men partiet måste vara noga med att hålla dessa figurer på minst armlängds avstånd. Dylika figurer har nämligen en nästan magisk förmåga att förvandla bra saker till skit.
Citera
2018-04-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Ja, och det är väl inget problem i det. AFS öppnar för att fler kan tycka att SD inte är så extremt.

Jag välkomnar fler till SD, MED eller AFS. Allt som utmanar PK är bra i mina ögon. Sen håller jag inte med nåt parti i alla frågor men tillräckligt för att dra en röst på SD eller AFS i valet.

T.ex. är jag något mer EU-vänlig, men om det står mellan minareter eller ut ur EU så är valet lätt.

Varför ens ta upp MED i sammanhanget? Ett parti som är för EU och NATO och leds av icke-svenskar utmanar ju inte direkt systemet.
Citera
2018-04-24, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av udon

Jo, vi märker verkligen att de värsta dräggen lämnade i form av Kasselstrand,Hahne,Jansson,Felten.
Om det nu inte är så negativt som du vill ge sken av, varför samlas sådana som dig inkompetenta kravlösa hejaJimmie supportrar som inte är ett dugg intelligentare än de som håller fast vid sina 7-klöver partier här och ondgör sig så grovt. Rumsrent är att avsäga sig all form av försvar av Sverige och svenskarna för att bli en del av det svenskfientliga etablissemanget i form av 8-klövern. Bra jobbat! Slinkan Ghazal Siberian sägs ju verkligen vara en tillgång till skillnad från de "värsta dräggen"
Det är tragiskt att bevittna nivån hos dig och kloakkrigaren, bara ni inte blir kallade rasister så spelar det ingen roll om Sverige går under, allt annat är oväsentligt. All lojalitet till partiet även om de styr oss mot avgrunden, det är viktigare än att titta nyktert på vad som försiggår bakom kulisserna, nepotism.

De flesta AFS:are vill ju att SD skall vara ett parti för svenskar och inte ett till för utlänningar,globalister finns redan 7 st och på god väg att bli 8. Om det är den vägen ni vill vandra jo då får svenskarna gå över till AFS, så kan du simma lugnt i SD:s urvattnade politik och förkovra dig med billiga stureplansslinkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in