2018-04-24, 06:45
Medlem
Har försökte gång på gång att spela hans låtar, luta mig tillbaka och bara njuta av hans magiska toner.
Men det går inte.

Aldrig förrän nu har hans texter också satt sig på mig. Dom har betydelse, dom känns mörka. Inte kanske ett rop på hjälp men en känsla av hur han mådde.

Hans melodier är så fruktansvärt bra och går rakt in i själen på en och när jag hör hans låtar vill jag bara fälla en tår. Det svåra är att det också känns konstigt. Jag kände ju inte killen?

Hade han gjort musik som Tiesto hade jag inte fått samma känsla men hans låtar är 100% känslor.

Hoppas man inom snar framtid kan le och njuta av att höra

" I've gotta learn how to love without you
I've gotta carry my cross without you
Stuck in the middle, and I'm just about to
Figure it out without you "

Fan fan fan!
Citera
2018-04-24, 06:59
Medlem
Jofs avatar
Hans lärare för 10 år sen "sörjer" och säger: Tims bortgång har berört otroligt många här.
Är hon trovärdig? Eller är hon som många andra; Vill sola sig i glansen av hans status?
Mkt klingar falskt i sorgekören, tyvärr. Eller är jag sjukligt misstänksam?
Citera
2018-04-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Har försökte gång på gång att spela hans låtar, luta mig tillbaka och bara njuta av hans magiska toner.
Men det går inte.

Aldrig förrän nu har hans texter också satt sig på mig. Dom har betydelse, dom känns mörka. Inte kanske ett rop på hjälp men en känsla av hur han mådde.

Hans melodier är så fruktansvärt bra och går rakt in i själen på en och när jag hör hans låtar vill jag bara fälla en tår. Det svåra är att det också känns konstigt. Jag kände ju inte killen?

Hade han gjort musik som Tiesto hade jag inte fått samma känsla men hans låtar är 100% känslor.

Hoppas man inom snar framtid kan le och njuta av att höra

" I've gotta learn how to love without you
I've gotta carry my cross without you
Stuck in the middle, and I'm just about to
Figure it out without you "

Fan fan fan!
inte han som skrivit texterna vet du va 😂
Citera
2018-04-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digger-Nick
Vet någon huruvida Tims bukspottskörtelsinflammation var kronisk eller akut? Om den var kronisk kan den förklara varför han blev så mager, samt kan även vara en trolig anledning till hans bortgång.
Om det är så att bukspottskörteln bara lade av känns det hela ännu mer tragiskt, kändes trots allt som att han äntligen var på rätt väg och hade tid för saker han faktiskt ville göra
Vila i frid Tim, enorm inspiration för mig och många andra unga musiknördar!

Jag har undrat samma sak, men från dokumentären verkar det som att han fick akut bukspottskörtelinflammation. Tim säger också att han lyckades tillfriskna från alla mediciner och smärtan. Sen har jag förstått från att ha läst (se källor nedan) att inflammationen kan vara återkommande och bli kronisk om man dricker alkohol efter diagnostisering och/eller har gallstensproblem.

Rätta mig om jag har fel dock!

https://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bukspottkortelinflammation-akut/
Citera
2018-04-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollefo77
inte han som skrivit texterna vet du va 😂

Han var med och skrev många
Citera
2018-04-24, 07:28
Medlem
Han kan ju lämnat ett avskedsbrev....
Citera
2018-04-24, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Jag är ett fan så vill inte snacka skit om han på något sätt och vis,men har kollat och det är helt klart en blåtira och svullet på den sidan av ansiktet,så när han log ser ansiktet litet ojämnt ut.

Tror inte det hade någonting med hans bortgång att göra överhuvudtaget.Som sagt,tror kroppen la av ,rätt och slätt.
Kan tänka mig bara ett vinglas är riskfyllt när bukspottskörteln är i den formen.

Jag hoppas verkligen nya skiva ges ut!

Rip Tim🙏❤

Märkte det nu att höger sida av ansiktet inte såg ut som den skulle.

https://www.google.se/search?q=avicii+last+photo&safe=off&prmd=ivn&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj27ej6ldLaAhXJE5oK HRp2D2UQ_AUIESgB&biw=400&bih=632#imgrc=nRbsjlOXUMJ zzM:

Man ser även blåtiran här på denna bild

https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/140/photos/799000/Avicii-last-photo-1306799.jpg
Senast redigerad av bihslk 2018-04-24 kl. 08:21.
Citera
2018-04-24, 07:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
- Blåtira och uppsvullen sida av ansiktet
- Han bär samma t-shirt och shorts på flera bilder, med flera dagars mellanrum, de senaste dagarna i livet. Känns olustigt i detta fall

Fan Tim, hoppas inte du led för mkt det sista.

4 bilder känner jag till:
- 2 st med tjejen Kelly Lee
- 1 st med DJ och hotellpersonal på Muscat Hill Resort
- 1 st i båt mellan två andra personer

Visst har han samma tröja på alla dessa 4. Men hur vet du att de inte är tagna samma dag? Och det är ju en ganska vanlig vit tröja, han kan ha haft en hel uppsättning sådana. Man ser inga fläckar eller smuts på den på något av fotona.
Citera
2018-04-24, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bihslk
Märkte det nu att höger sida av ansiktet inte såg ut som den skulle.

https://www.google.se/search?q=avicii+last+photo&safe=off&prmd=ivn&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj27ej6ldLaAhXJE5oK HRp2D2UQ_AUIESgB&biw=400&bih=632#imgrc=nRbsjlOXUMJ zzM:

Man ser även blåtiran här på denna bild

Han kanske ser glad ut på den bilden men det är nog det enda.
Får en bild av en inte alltför lycklig man, ser ganska ovårdad ut samt väldigt sorgsen ut i ögonen
Citera
2018-04-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Låt grabben vila i frid i mitt tycke så var han inte någon jätte stor musiker han skrev inte sina låtar själv lägg på en synt slinga på Ulf Lundells öppna landskap du har redan melodin där fast det är Ulf Lundells låt text och musik den nivån bör man klara själv för att kallas musiker det otroliga var marknadsföringen spel listor på Spotify kan man betala sig till du verkar inte förstå musik branschen mycket. Det är mycket jobb för att synas och höras över olika plattformar. Tråkigt bara för ung att gå bort.

Nåja, eftersom du själv inte ens kan meningsbygga och särskriver rejält så är det bara att knipa igen om att kritisera andras kompetenser.

Tragisk händelse men som tyvärr sannolikt inte påverkar de pengahungriga bakom de som står i rampljuset.
Citera
2018-04-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hans lärare för 10 år sen "sörjer" och säger: Tims bortgång har berört otroligt många här.
Är hon trovärdig? Eller är hon som många andra; Vill sola sig i glansen av hans status?
Mkt klingar falskt i sorgekören, tyvärr. Eller är jag sjukligt misstänksam?

Förstår dig men jag har själv barn och vet hur nära relation mina barn har till sina lärare pga den enkla anledningen att dom umgås mer med mina barn än vad jag själv gör i princip (nu har jag småbarn i förskolan). Men jag tror lärare (de flesta) får en tät relation med eleverna vilket gör det trovärdigt.
Min fru tex har bra kontakt än med sin gamla dagisfröken.
Citera
2018-04-24, 08:17
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
4 bilder känner jag till:
- 2 st med tjejen Kelly Lee
- 1 st med DJ och hotellpersonal på Muscat Hill Resort
- 1 st i båt mellan två andra personer

Visst har han samma tröja på alla dessa 4. Men hur vet du att de inte är tagna samma dag? Och det är ju en ganska vanlig vit tröja, han kan ha haft en hel uppsättning sådana. Man ser inga fläckar eller smuts på den på något av fotona.

Nu var jag inte med i Oman så kan inte vara säker men Tim hade ju sjukt många vita likadana t-shirts. Du kan se själv ifall du kikat runt på lite dokumentär att det säkert finns sekvenser där han sliter av sig den gamla och på med en likadan som är hel och ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in