2018-04-23, 21:57
Medlem
Man kan iallafall trösta sig med att han hann leva ut sin dröm. Klart han förtjänade så mycket mer tid, men han gjorde enormt mycket med den han fick. Nu får han det han bad om så länge: vila
Citera
2018-04-23, 21:58
Medlem
NygammalValss avatar
Aviciis föräldrar tackar sonens fans i öppet brev

"Vi vill tacka för det stöd vi fått och alla kärleksfulla beskrivningar av vår son och bror. Vi är så tacksamma för alla som älskade Tims musik och har fina minnen till hans låtar.

Tack för de initiativ som tagits för att hedra Tim, som samlingen på Sergels torg, kyrkklockor som spelat hans musik och tysta minutrar runt om i världen.

Med kärlek,

Familjen"

http://www.gp.se/kultur/kultur/aviciis-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-tackar-sonens-fans-i-%C3%B6ppet-brev-1.5711824
Citera
2018-04-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Som sagt. Allt föräldrarna säger är att han festade natten innan och att hans bukspottskörtel la av.
Jag kan bara spekulera händelseförloppet. Det lär dock komma ut hur hårt han festade samt när han hittades snart.

Kröka med den bakgrunden. Hur fan kan man vara så dum?
Citera
2018-04-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Redan länkat den där, läs tråden
Den där Ash känns som en amatör faktiskt. Tveksamt om någon annan artist vid sina sinnens fulla bruk skulle hängt kvar. Ytterst omogen och oklar för att spela i en högre liga.

Vad gäller Tim själv var nog inte hans kompisgäng på en evig semester bra för honom. Min tolkning är att hade behövt en fast hand, en rådgivare vid sin sida under en längre period av återhämtning och konvalescens.

Lyxhotell i Oman med polare 😓😓😓?!
Citera
2018-04-23, 21:59
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Han måste ha dränkt sina sorger med alkohol. Stackars människa. Vem kunde ha lita på? Han hade parasiter omkring sig. Blodsugande vargar.

Japp. Läste att Tim inte följer Ash på en enda social media inte på instagram som jag sjv kollade iafl. Så han förstod eventuellt i slutändan vilket svin Ash är.
Citera
2018-04-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ash är ju knappt med i dokumentären..jag trodde han skulle stå och skrika på Avicii och hota honom med pistol och advokater om han inte spelar, i stället är han med typ 4 gånger där han sitter och snackar lite vid sitt skrivbord..

Jag tycker hela det här "branschen pressade honom"-narrativet är överdrivet. Det är väl lika mycket arbetsnarkomanen TB:s fel att han körde på så in i helvete. I dokumentären skyller han dessutom endast på sig själv, han hade lätt kunnat skylla på tex sin före detta manager eller turnéledare.

Nä, Ash använde manipulation istället så att pengarna skulle rulla in till hans empatilösa röv. Nu är det ju så att Avicii kunde jobba i typ två dygn i streck utan att varken äta eller sova. Det är inte normalt ens för den värsta arbetsnarkomanen. Det tyder snarare på antingen att han petade i sig droger för att hålla på sådär eller att han var bipolär. Vid bägge dessa alternativ måste folk runt om gripa in. Jag fattar inte varför folk runt honom inte drog i handbromsen för längesen. Killen har sett ordentligt sliten ut i åratal.
Citera
2018-04-23, 22:05
Medlem
BetweenTheBarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Aviciis föräldrar tackar sonens fans i öppet brev

"Vi vill tacka för det stöd vi fått och alla kärleksfulla beskrivningar av vår son och bror. Vi är så tacksamma för alla som älskade Tims musik och har fina minnen till hans låtar.

Tack för de initiativ som tagits för att hedra Tim, som samlingen på Sergels torg, kyrkklockor som spelat hans musik och tysta minutrar runt om i världen.

Med kärlek,

Familjen"

http://www.gp.se/kultur/kultur/aviciis-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-tackar-sonens-fans-i-%C3%B6ppet-brev-1.5711824

På tal om familjen... Var var dom under alla år när Tim söp sönder sig? Var var dom då? Det måste ju ha funnits tydliga, extremt tydliga, röda flaggor?
Citera
2018-04-23, 22:06
Medlem
Jag tänker på Duff Mckagan i Guns n roses. Han söp som en häst och fick också akut inflammation i bukspottkörteln. Den svullnade upp till en amerikansk fotboll och höll på att kosta honom livet.
Skillnaden är att han slutade dricka och mår bra i dag.
Citera
2018-04-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nä, Ash använde manipulation istället så att pengarna skulle rulla in till hans empatilösa röv. Nu är det ju så att Avicii kunde jobba i typ två dygn i streck utan att varken äta eller sova. Det är inte normalt ens för den värsta arbetsnarkomanen. Det tyder snarare på antingen att han petade i sig droger för att hålla på sådär eller att han var bipolär. Vid bägge dessa alternativ måste folk runt om gripa in. Jag fattar inte varför folk runt honom inte drog i handbromsen för längesen. Killen har sett ordentligt sliten ut i åratal.

Håller med. Förstår inte hur alla kan beskriva honom som frisk och kry, när han ser utmärglad ut och mager ut på alla de senaste bilderna. Men nu har det viset kommit fram att vänner och familj varit oroliga då han börjat dricka kopiöst igen sista tiden. Men någon borde gjort något.
Citera
2018-04-23, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars
På tal om familjen... Var var dom under alla år när Tim söp sönder sig? Var var dom då? Det måste ju ha funnits tydliga, extremt tydliga, röda flaggor?

De är gamla och hann inte med i svängen..borde agerat direkt i mars 2013 när den akuta inflammationen i bukspottkörteln kom..då skulle det varit slut på turnerandet för Avicii klarade inte av det varken psykiskt.,eller fysiskt.. Pankreatiten är det ultimata beviset natt något är fundamentalt fel..om inte familjen visste det innan så visste de det då..
Citera
2018-04-23, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jag tänker på Duff Mckagan i Guns n roses. Han söp som en häst och fick också akut inflammation i bukspottkörteln. Den svullnade upp till en amerikansk fotboll och höll på att kosta honom livet.
Skillnaden är att han slutade dricka och mår bra i dag.

Diego Maradona hade hjärtsvikt..knarkade..slutade med detta..gick ner i vikt..och blev argentinsk förbundskapten..
Citera
2018-04-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars

Det är inte så lätt att göra något som utomstående, och tror inte det syntes mer än att han bar på en ständig ångest. Jag tror dock ångesten fanns där redan innan karriären och allt, men att den blev 1000x värre med tanke på all stress och hur snabbt han levde med olika event, intervjuer, spelningar, proddande osv. varje dag. Tror en del av hans ångest ligger i att han var såpass introvert samtidigt som han skulle passa in i en livsstil/karriär som kräver att man är extremt utåtriktad, det plus hans managers pushande och ingen som lyssnade när han sa nej, pga. att han var såpass genuin, snäll och godtrogen.
Senast redigerad av Peterpan22 2018-04-23 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in