Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 17:19
Medlem
Zebrauts avatar
https://youtu.be/lrYpG-_sivQ

Intervju med ”Ash”....

”Vi” ville säger han hela tiden frågan är ju om det verkligen var så. Det kändes inte som att det var någon ”vi” känsla efter första ett två åren och speciellt inte när Tim blev sjuk.
Citera
2018-04-23, 17:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Men hur jävla lättkränkt kan man vara?! Jag sitter och spottar på hans musik och slasket han producerade som för mig liknas vid själlöst och högst vidrigt. Samtidigt blir du kräkfärdig på grund av mina åsikter om hans musik, när du själv inte är insatt i det över huvud taget. Ofattbart. Ingen jag har diskuterat med har ens försvarat hans musik utan enbart hans heder. Jag pratar om hans verk.

Förstår att det jag skriver är extremt opassande i en sörjetid, men jag säger vad jag tycker tillskillnad från er som hyllar någon helt utan kunskap om ämnet.

Länka något bra han gjort de senaste fem åren istället för att vara ironisk.

Eller så trycker du in i ditt trångsynta huvud att bara för att en nobody som du som lyssnar på monoton techno tycker att hans musik är själlös/saknar känsla/vidrig/vad fan du kommer på mer, så innebär det inte att det är så i verkligheten. Eller är det du som bestämmer det och de andra som faktiskt har lyckats sätta sina spår inom musiken som säger att han är ett geni har fel?
Citera
2018-04-23, 17:23
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Finns det ett större rop på hjälp?! Fan va arg man blir

Absolut inte, såg att jag hade ett tiotal gemensamma vänner med han på Facebook. (Arash)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10160473497425271&set=a.10150308875 835271.553097.831915270&type=3&theater

Nu har han alltså bytt PP till svartbild och får "medömkan" från sinnessvaga människor. Herregud, nackskott på den killen.
Citera
2018-04-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Har kollat del tre av dokumentären på Youtube men såg inte det där ni pratar om någonstans?

Kollar du True Stories eller den första dokumentären? Det finns nämligen två gjorda
Citera
2018-04-23, 17:26
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Kollar du True Stories eller den första dokumentären? Det finns nämligen två gjorda

Vart kan man hitta den "första" dokumentären? (inte true stories)
googlat men hittar ej
Citera
2018-04-23, 17:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Men hur jävla lättkränkt kan man vara?! Jag sitter och spottar på hans musik och slasket han producerade som för mig liknas vid själlöst och högst vidrigt. Samtidigt blir du kräkfärdig på grund av mina åsikter om hans musik, när du själv inte är insatt i det över huvud taget. Ofattbart. Ingen jag har diskuterat med har ens försvarat hans musik utan enbart hans heder. Jag pratar om hans verk.

Förstår att det jag skriver är extremt opassande i en sörjetid, men jag säger vad jag tycker tillskillnad från er som hyllar någon helt utan kunskap om ämnet.

Exakt så. Äntligen verkar du förstå.

Vi berörs av människan Tim och dennes tragiska bortgång. Denna människas musik var viktig för honom så då fattar du kanske att du pissar på honom när du pissar på hans musik i detta sammanhang?
Finns liksom ingen anledning att svärta ner hans talang för att du inte gillar musikgenren. Jag gillar inte heller musikgenren men eftersom jag sett dokumentären och i den hört kunnigt musikfolk som pratar om honom och hans naturbegåvning kan jag bara dra slutsatsen att du snackar skit. Om en död människa. Som enligt andra stora musiker var ett geni inom sin genre.

Seså nu gumman, ta nu och se dokumentären och sedan kan du ta ditt tokiga musiktjafs och LOGGA UT.
Citera
2018-04-23, 17:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Har kollat del tre av dokumentären på Youtube men såg inte det där ni pratar om någonstans?

SVT Play.
Citera
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
googlat men hittar ej

Antar att det är den på youtube som är i tre delar, Avicii the documentary part 1 etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Sjukt. Så supandet dagen innan tog slut på bukspottskörteln och han hittas på rummet på förmiddagen typ? Kanske inte ens vaknade från festen natten innan då. Kanske därför det tog så lång tid för folket att hitta han, alla slaggade länge?

Som sagt. Allt föräldrarna säger är att han festade natten innan och att hans bukspottskörtel la av.
Jag kan bara spekulera händelseförloppet. Det lär dock komma ut hur hårt han festade samt när han hittades snart.
Citera
2018-04-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
googlat men hittar ej

https://www.youtube.com/watch?v=hHPLLOcG4gw (First part)
https://www.youtube.com/watch?v=6zxC7xA5qEE (Second part)
https://www.youtube.com/watch?v=oRBf18Q8nBE (Third part)
Citera
2018-04-23, 17:31
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:

Du visar upp en gräslig sida av dig själv. Låt bli det. Hoppas du har några som är åtminstone lite sympatiska. Du vet att man inte måste säga allt man tänker - och det du tänker och dessutom känner dig absolut tvungen att säga är så fruktansvärt illa. Har du ingen som tycker om dig? Du skulle behöva det verkar det som. Sök hjälp. Något är galet med dig.

Att flera här har jämfört TB med M Jackson, Bach osv. kommer nog från dokumentären där det sägs en otrolig massa positivt om honom, bl a det, från musiker. T ex David Guetta som hyllar TB ser jag peronligen som en fantastisk artist. Vad jag kan se av det du har skrivit så är du inte förmögen att bedöma särskilt mycket vad gäller musik. Btw, jag uppskattar många olika sorters musik, bl a klassisk musik, kan inte säga att jag har följt Avicii jättenoggrant men det jag har hört har jag tyckt om.

Så snälla, håll truten, eller bete dig åtminstone civiliserat. En alltför ung människa har dött efter att ha kört slut på sig själv. Människor sörjer. Låt dem.
Citera
2018-04-23, 17:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Finns det ett större rop på hjälp?! Fan va arg man blir

Hjärtslitande. En varmhjärtad människa som folk pressar till döden och därefter folk som pissar på hans talang/musik.
Rubbade individer. Karma säger jag bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in