2018-04-23, 19:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Haha "butthurt" ordet muppar använder som något sorgligt försök till "argument" och nej jag är van vid att torska derbyn så är glad att vi är i final i cupen efter vinst i just ett derby och med vinsten mott mff.
Jag kan kalla dig kränkt om du känner för det men butthurt är garanterat mer passande, samma innebörd iaf.
Citat:
Dock tycker jag det är riktigt jävla sorgligt att gnagare gillar filmare.
Mjo för ni har verkligen nåt emot Jonas Olsson.
2018-04-23, 19:43
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag kan kalla dig kränkt om du känner för det men butthurt är garanterat mer passande, samma innebörd iaf.

Mjo för ni har verkligen nåt emot Jonas Olsson.
Kränkt? Jag bryr mig inte ett dugg om att bli kränkt så blir aldrig det, vad händer om man blir kränkt? Dör man?

Påpekar att det är sorgligt med allt försvarande av gnagets filmningar i år och era supportrar inte bryr sig.

Olsson? När? I år? Nyligen?
2018-04-23, 20:20
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Olsson? När? I år? Nyligen?
Du driver va?
2018-04-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tror också absolut att Poya är en väldigt kompetent tränare. Frågan är väl bara om han kommer förses med kompetent material att jobba med? För det blir väldigt frustrerande om han ska trolla med knäna om inte Gren ger honom bra spelare att jobba med.

Sen är frågan vad Gbgs långsiktiga mål är? Topplag nästa år eller stabil mittenplacering även då? Vad är målet i år ens? Igen kommer då frågan om Gren är sportchefen att leda er dit. Det borde vara eran viktigaste fråga, inte om huruvida Poya är bra nog eller inte.
Vad är det som gör att han har så stort förtroende? Jag ifrågasätter inte, utan är nyfiken. Han var väl ass. tränare i Dalkurd och sedan i Gefle?

Vad gör honom till mannen att bygga IFK? Jämfört med ex Jimmy Thelin, Mellberg, Håkan Ericsson, Brännström och diverse andra?
2018-04-23, 20:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad är det som gör att han har så stort förtroende? Jag ifrågasätter inte, utan är nyfiken. Han var väl ass. tränare i Dalkurd och sedan i Gefle?

Vad gör honom till mannen att bygga IFK? Jämfört med ex Jimmy Thelin, Mellberg, Håkan Ericsson, Brännström och diverse andra?

Eller Stahre? 2a, 3a och cupvinst.

Mats Grens intåg i IFK passar som handen i handsken på deras förfall.
2018-04-23, 21:02
Medlem
Salorms avatar
Knulla en bäver! Vafan ska vi in med långhåret för? Han kan stå som hjälptränare till Özkan...
2018-04-23, 21:08
Medlem
Balonzos avatar
Svårt att bedöma insatsen idag gentemot djurgårdsmatchen då BP är ett väldigt dåligt lag, men givetvis skönt med seger och att kapten Rosenberg får sätta två.
2018-04-23, 21:16
Medlem
Har allsvenska spelschemat någonsin varit så skevt som i år?
Inleds med att tabellen haltar redan efter omgång 1 då Sirius - Sundsvall skjuts upp. Malmö och dif möter varandra tre gånger inom loppet av tre veckor. Gnaget och Sirius spelar dubbelmöte redan i omgång 6-7. Vi har nyss tre matcher på mindre än en vecka för att sedan avverka de kommande tre matcherna under loppet av tre veckor.
2018-04-23, 21:23
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Favoritskapet bär ju ändå ni enligt oddsbolagen. 2.15 på er och 3.30 på oss.

Så ni får allt bära favoritskapet i detta derby också, varesig ni vill det eller ej.

3,80 på oss enligt bet365 vad jag förstår det som. Så ja, vi är då inga favoriter på söndag inte
2018-04-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
3,80 på oss enligt bet365 vad jag förstår det som. Så ja, vi är då inga favoriter på söndag inte
Sinnesjukt odds helt ärligt.

Jag gillar att gå in som underdog i derbyn men sett till hur vi spelat, difs statistik mot oss och Mrabti skadad så är det ett mysterium. Sedan brukar jag alltid lägga några lakan på motståndarna i derbyn för att ha en minimal, minimal tröst om vi skulle torska men nu vettefan om det är värt.
2018-04-23, 21:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Inleds med att tabellen haltar redan efter omgång 1 då Sirius - Sundsvall skjuts upp. Malmö och dif möter varandra tre gånger inom loppet av tre veckor. Gnaget och Sirius spelar dubbelmöte redan i omgång 6-7. Vi har nyss tre matcher på mindre än en vecka för att sedan avverka de kommande tre matcherna under loppet av tre veckor.

Ja, absurt!

Sen vill jag absolut inte köra någon ”SvFF konspirerar mot Bajen” när de lägger 3 matcher för oss inom loppet av 6 dagar (totalt 4 dagars vila under denna period) medan MFF exempelvis lirar 3 under 10 dagar med totalt 8 vilodagar.

Inser dock i skrivande stund att det kanske beror på kommande cupfinal samt den tidigareflyttade matchen mot dif i serien...så karman kanske kommer där helt enkelt...
2018-04-23, 21:42
Medlem
Citat:

Att AIK och Sirius möter varandra två matcher irad är för att AIK ska få ett lättare schema under kvalperioden för EL. Något jag tror SvFF började med förra säsongen och det låter som en väldigt bra ide.

Samma med Mff-Dif

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in