2018-04-23, 12:54
Medlem
Brainstreams avatar
Det som skrämmer mig är att fler lag kommer att läsa oss sönder och samman. Gnaget ser ut att vara två/tre spelare fler än oss. Förlorar nästan alla 50/50 och andrabollar. AIK vinner såklart rättvist.

När vi kört fast med boll ska någon(Seb...) dra den avgörande passningen, höjdboll såklart. Om bollen mot förmodan kommer fram har vi ingen som kan ta ner bollen alt skarva vidare den, då våra offensiva lirare är 1.70 dessa dagar. Men ja, jag har fortsatt förtroende för Poya. Tycker bara det ser väl naivt ut. Blir farligt så fort vi inte har bollen!

Med det sagt vill jag bara tillägga att AIK gjort ett bra jobb med att tillskaffa sig glaslirare och skådespelare. "Mot den moderna fotbollen".
2018-04-23, 12:57
Medlem
Shuyins avatar
Det man befarade när majoriteten av Allsvenskans tränare snackade om bollinnehav besannades ju i går av IFK Göteborg som mer verkar tro att den som har bollen mest vinner matchen. I kombination med otroligt segt tempo och en svag regista i Affane så blir det ju ingenting. Det var första gången jag såg AIK-IFK och jag var aldrig orolig. Inte ens en målchans på hela matchen...? Förra året fanns det något i alla fall. Nu var det ingenting.

Annars bra att AIK återigen nollar motståndet på hemmaplan, vi börjar bygga på en bra form där. Bara hoppas att de hemska skadorna upphör snarast, för till sist kommer det drabba spelet på planen.

Silva med årets mål, finns en hel del i honom men kommer få tufft med speltid i år så tråkigt med hans skada.
2018-04-23, 13:08
Medlem
simonvps avatar
Jag tror också absolut att Poya är en väldigt kompetent tränare. Frågan är väl bara om han kommer förses med kompetent material att jobba med? För det blir väldigt frustrerande om han ska trolla med knäna om inte Gren ger honom bra spelare att jobba med.

Sen är frågan vad Gbgs långsiktiga mål är? Topplag nästa år eller stabil mittenplacering även då? Vad är målet i år ens? Igen kommer då frågan om Gren är sportchefen att leda er dit. Det borde vara eran viktigaste fråga, inte om huruvida Poya är bra nog eller inte.
2018-04-23, 14:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tror också absolut att Poya är en väldigt kompetent tränare. Frågan är väl bara om han kommer förses med kompetent material att jobba med? För det blir väldigt frustrerande om han ska trolla med knäna om inte Gren ger honom bra spelare att jobba med.

Sen är frågan vad Gbgs långsiktiga mål är? Topplag nästa år eller stabil mittenplacering även då? Vad är målet i år ens? Igen kommer då frågan om Gren är sportchefen att leda er dit. Det borde vara eran viktigaste fråga, inte om huruvida Poya är bra nog eller inte.

Fixa ekonomin måste vara målet på sikt. På kort sikt kan mirakel ske men på lång sikt är pengar avgörande för framgångar.
2018-04-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tror banne mig Sundsvall har nåt bra på gång i år. 2-2 mot Dalkurd borta känns riktigt bra med tanke på den dåliga inledningen av matchen. Starkt att komma tillbaka och lyckas sno en poäng och det kunde även blivit 3 poäng. Finns en helt annan kämpaglöd och inställning i årets Giffarna känner jag. Ifjol gjorde vi minst mål av alla lag och nu har vi 5 mål på 4 matcher plus att vi är fortsatt obesegrade. Finns goda förhoppningar om en rolig säsong för oss giffers!
Bara att hoppas att det vänder. Ut med alla jävla plast!
Ut med GIF och ÖFK och sedan slår vi igen det där jävla fönstret!
2018-04-23, 15:47
Medlem
anteri17s avatar
Det finns en smått märklig inställning i fotbollsdebatten. Så fort ett lag har en idé om att rulla boll och bygga eget spel, och sedan går lite knackigt, så försöker man sig på orsakssamband mellan resultaten och spelidén. Sällan görs samma kausalitetsresonemang gällande åt andra hållet, till nackdel för mer defensivt inriktade lag.

IFK Göteborg har haft ett väldigt svårt schema med på förhand två supertuffa bortamatcher, samt en sen förlust mot ett till synes mycket bra Bajen. Prestationerna är ungefär i paritet med att nå plats 6 till 10, så viss kritik är klart överdriven.
2018-04-23, 15:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Denna grymma känsla av besvikelse när man blivit van att vinna.

Dålig match men en poäng borta mot Häcken får anses vara bra.

Men nu måste vi slå dif, annars är denna inledning oacceptabel.

På pappret lättaste matchen för er på säsongen så du behöver nog inte vara orolig.

Mvh: Laget utan förwards
2018-04-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
På pappret lättaste matchen för er på säsongen så du behöver nog inte vara orolig.

Mvh: Laget utan förwards
Favoritskapet bär ju ändå ni enligt oddsbolagen. 2.15 på er och 3.30 på oss.

Så ni får allt bära favoritskapet i detta derby också, varesig ni vill det eller ej.
2018-04-23, 19:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Favoritskapet bär ju ändå ni enligt oddsbolagen. 2.15 på er och 3.30 på oss.

Så ni får allt bära favoritskapet i detta derby också, varesig ni vill det eller ej.

Lägger en tusing på er ikväll... Speciellt nu när jag ser på dagens match mot Ellos...

Edit: Nevermind!
Senast redigerad av Salorm 2018-04-23 kl. 19:25.
2018-04-23, 19:23
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Sluta nu klart grindifare inte kan anmäla. Bara grina...
gnagare kan inte stå upp. Bara filma.
2018-04-23, 19:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
gnagare kan inte stå upp. Bara filma.
Är du fortfarande butthurt efter derbyt? Du kan ju trösta dig själv med att Dif har ett kryss borta mot Ellos vid skrivande stund
2018-04-23, 19:31
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är du fortfarande butthurt efter derbyt? Du kan ju trösta dig själv med att Dif har ett kryss borta mot Ellos vid skrivande stund
Haha "butthurt" ordet muppar använder som något sorgligt försök till "argument" och nej jag är van vid att torska derbyn så är glad att vi är i final i cupen efter vinst i just ett derby och med vinsten mott mff.

Dock tycker jag det är riktigt jävla sorgligt att gnagare gillar filmare.

Behöver inte tröstas just nu, 1-1 mot elfsborg med 2/3 av matchen kvar, vi får se efter matchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in