2018-04-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Har försvaret inget bättre att komma med än det som framkommit hittills så är det illa - för PM.

Bettina försöker igen med att det fanns ju inte baaaaara vidriga filmer och bilder på datorn.

Seoghoer

"På Lenovo-computeren er der næsten 300.000 brugerskabte filer, og ud af dem er der ganske få, der har interesse for sagen. Viser det, at min klient har en særlig interesse for lemlæstelser eller torturering af kvinder? Nej. Jeg kan garanterer for, at I kunne søge på Anden Verdenskrig, og I ville finde endnu flere filer", siger Engmark

"Vi kan jo ikke bruge det her til noget som helst. Ikke andet, end at konkludere, at Peter Madsen interesserer sig for alt. Atombomber, raketter, Anden Verdenskrig, kriminalsager. Alle, der sidder her, har da en interesse for kriminalsager, så Peter Madsen er ikke anderledes end resten af Danmarks befolkning", siger Engmark”

Inga fler semestrar i Danmark nudå.

En all time low..?

Försvaret försöker få det till att det är fullt naturligt att kolla på såna filmer. Det är naturligtvis ett desperat skitsnack. Jag är intresserad av psykologi, psykiatri och kriminologi, men aldrig att jag skulle kolla såna filmer. Det räcker med att veta vad andra tycker, som har sett eländet och kan berätta.
Citera
2018-04-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Försvaret försöker få det till att det är fullt naturligt att kolla på såna filmer. Det är naturligtvis ett desperat skitsnack. Jag är intresserad av psykologi, psykiatri och kriminologi, men aldrig att jag skulle kolla såna filmer. Det räcker med att veta vad andra tycker, som har sett eländet och kan berätta.
Att läsa och se thrillers är stort i mängder med länder dock är det inte för att frossa i det bestialiska utanför att låta det goda vinna över det onda och det är knappast av intresse för krim någon sparar ned specifikt dödande i namngivna mappar
Citera
2018-04-23, 15:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Hahaha
Förlåt, ibland kan jag bara inte låta bli

Den här kommentaren är ju helt befängd. Varför skulle han bli undersökt?
Två månader senare kom han med påhittet.

"Min klient blev heller ikke undersøgt, da han blev samlet op af vandet, om han selv havde været udsat for en kulilte forgiftning."

"Betina Hald Engmark sammenligner fundene på Peter Madsens computer med scenerne fra filmen "Seven" og diverse computerspil som fx Grand Theft Auto."live dr
Senast redigerad av develi 2018-04-23 kl. 15:30.
Citera
2018-04-23, 15:31
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Exakt så.
Jag är också intresserad av ämnena du skriver, men att se en sådan film...? Aldrig!
Berttina drog dessutom upp hur många som spelar GTA och CS som exempel på hur normalt det är med våld. Snacka om att jämföra äpplen och pä.... eh..ubåtar.
Citera
2018-04-23, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att läsa och se thrillers är stort i mängder med länder dock är det inte för att frossa i det bestialiska utanför att låta det goda vinna över det onda och det är knappast av intresse för krim någon sparar ned specifikt dödande i namngivna mappar

"Alle, der sidder her, har da en interesse for kriminalsager, så Peter Madsen er ikke anderledes end resten af Danmarks befolkning"

Vore jag domare skulle jag känna mig kränkt. För PM råka ha sädesavgång i samma veva.
Citera
2018-04-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Den här kommentaren är ju helt befängd. Varför skulle han bli undersökt?
Två månader senare kom han med påhittet.

"Min klient blev heller ikke undersøgt, da han blev samlet op af vandet, om han selv havde været udsat for en kulilte forgiftning."

"Betina Hald Engmark sammenligner fundene på Peter Madsens computer med scenerne fra filmen "Seven" og diverse computerspil som fx Grand Theft Auto."live dr
Hade han befarat att han blivit förgiftad hade han självfallet bett om en undersökning för att inte riskera bestående men
Citera
2018-04-23, 15:36
Medlem
For en DUM advokat. For noen totalt idiotiske utsagn hun kommer med??? Jeg blir så frustrert at jeg må snakke norsk. Er hun ikke riktig klok???

"Forsvareren kommer nu ind på de sidste forhold i anklageskriftet, der omhandler farlig sejlads.
- Vi har hørt forklaringer fra nogle på det krydstogtskib, som min klient skulle have sat i fare. De har fortalt om en lille prik, de kunne se i horisonten, som var ubåden. Uha ja, det har været farligt, siger forsvarsadvokten og sammenligner det med, at en cyklist i så fald også skulle dømmes, hvis denne cyklede ud foran en lastbil."
Citera
2018-04-23, 15:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
For en DUM advokat. For noen totalt idiotiske utsagn hun kommer med??? Jeg blir så frustrert at jeg må snakke norsk. Er hun ikke riktig klok???

"Forsvareren kommer nu ind på de sidste forhold i anklageskriftet, der omhandler farlig sejlads.
- Vi har hørt forklaringer fra nogle på det krydstogtskib, som min klient skulle have sat i fare. De har fortalt om en lille prik, de kunne se i horisonten, som var ubåden. Uha ja, det har været farligt, siger forsvarsadvokten og sammenligner det med, at en cyklist i så fald også skulle dømmes, hvis denne cyklede ud foran en lastbil."
Lägg sen därtill att fortsätter rättegången så blir det rejält klirr i kassan. Kan ju ge bortåt en mille för allt detta dravel.
Citera
2018-04-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Alle, der sidder her, har da en interesse for kriminalsager, så Peter Madsen er ikke anderledes end resten af Danmarks befolkning"

Vore jag domare skulle jag känna mig kränkt. För PM råka ha sädesavgång i samma veva.
Någon skulle kunna köpa intresse om det hade varit sparade thrillerserier eller filmer eller dokumentärer inte bara sekvenser av dödandet
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Fy fan vilken plåga att följa Betinas argumentation ,

Har hon inte gått över tiden nu också👹
Citera
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vid förgiftning av detta blir man trött

Du kan bli allt möjligt, läste om en snubbe som hittade postits med skumma meddelanden överallt i sin lägenhet så han satte upp en kamera då han misstänkte sin hyresvärd. Trots detta så fortsatte det hända och någon hade även tagit bort övervakningsbilderna. Visade sig vara han själv av CO-förgiftning då han bodde ovanpå ett dåligt byggt parkeringsgarage. Även, kameraövervakningen han satt upp visade sig vara en oinkopplad webcam och en mapp på skrivbordet med titeln "webcam".
Citera
2018-04-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333

Jag blir också såå frustrerad att jag snart klättrar på väggarna . Ärligt jag har aldrig varit på en rättegång, men nu måste jag sätta på listan att gå på minst 10 rättegångar!! Är det så här de arbetar!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in