Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 14:59
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
.

En scen som äcklar mig i dokumentären är i slutet när Tim och hans vänner sitter i ett hotellrum, i Vegas, och går igenom kommande spelningar. Man ser hur dåligt han mår när de rabblar upp spelschemat samtidigt som Tim sveper i sig ett glas öl. Sen att vännerna säger "om du förstår vad detta innebär i förlorad inkomst, att du gör folk besvikna" osv är fullständigt vedervärdigt.

Ni ser väl förfan hur han mår? Men nej, de vill pusha Tim till bristningsgränsen så dem kan få haka på spelningar, stå bakom DJ båset och dricka drinkar tillsammans med ett gäng modeller och må allmänt bra. Allt för att få fortsätta leva Entouragelivet. Finns flera stunder i dokumentären man bara vill ge Tim en kram. Som hans vänner borde gjort. Funnits där och supportat honom när det mentala sviktade.

Han verkar inte haft några riktiga vänner. Alla ville bara leva på honom. Ni förstår själva vem som fick betala för hela resesällskapet till Oman
Citera
2018-04-23, 15:01
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Undra varför det var en på hyllningsprogrammet i TV4 som i studion även där sa hur bra iraniern var på sin grej, om han nu bara var av ondo. Det rimmar ju illa mot det som sägs i tråden. Efter dokun, efter bortgången, så säger han i direktsänd tv att iraniern var en viktig kugge.

Ingen har sagt någonting om att han var en viktig kugge till hans framgång - men dock så var han även en viktig kugge till hans bortgång med. Om du inte förstår det så finns det nog ett och annat drag hos dig som är jävligt obehagligt.

Du märker inte att du är den enda i tråden som försvarar honom? Är du så narcissistisk att du inte märker att du är ute och cyklar?
Citera
2018-04-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Ingen har sagt någonting om att han var en viktig kugge till hans framgång - men dock så var han även en viktig kugge till hans bortgång med. Om du inte förstår det så finns det nog ett och annat drag hos dig som är jävligt obehagligt.

Du märker inte att du är den enda i tråden som försvarar honom? Är du så narcissistisk att du inte märker att du är ute och cyklar?
Jag anser också att han var vidrig på sitt sätt men till skillnad från dig så kan jag skilja på tycke och sakfrågan. Finns fö flera i tråden som kan se honom som mer än en stenhård pådrivare, vilket han var.
Citera
2018-04-23, 15:06
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Arash övertalade Avicii att fullfölja turnén efter att han fått pankreatit under mars 2013. Trots att ett läkarteam på sjukhuset sagt klart och tydligt att Avicii måste vila. Alla som vet vad pankreatit är inser att det enda rätta är att ställa in alla spelningar.. Livet som DJ har orsakat pankreatiten..att sätta sig upp mot läkare..och tvinga Avicii med massor av smärtstillande i kroppen..fullfölja turnén..det är sadism vi pratar om.. Arash är en sadistisk, tyrannisk människa som saknar all form av empati..som bara ser Avicii som en pengamaskin..för sin egna vinnings skulle.. en fullständigt avskyvärd person..en totalt inhuman person..

En person som gör suksess i samhället. En riktig gogetter.
Citera
2018-04-23, 15:08
Medlem
deyys avatar
Citat:
Jag anser också att han var vidrig på sitt sätt men till skillnad från dig så kan jag skilja på tycke och sakfrågan. Finns fö flera i tråden som kan se honom som mer än en stenhård pådrivare, vilket han var.

Snackar du om? Sakfrågan är hur vidrig han var som människa. Du börjar prata om något helt annat att han var en viktig kugge till hans framgång? Det var inte det som diskuterades...

Absolut jag tror inte heller Avicii hade nått de framgångar utan honom, men han var även en bidragande faktor till hans död.

Jag tror att du tyckte han var "skittuff" som "hustlade" skivbolagen i början av dokumentären. Men när du såg han sakta byta form till ett jävla vider till människa så tyckte du fortfarande att han var skitball och din brist på empati talade sitt tydliga språk.
Citera
2018-04-23, 15:12
Medlem
I den perfekta världen hade jag velat se Tim sitta och prodda och enbart köra live på Summerburst och Tomorrowland.

Det hade liksom räckt.

Tomorrowland hade han iaf tagit 1 miljon för per spelning.
Summerburst vet jag inte men kanske hälften?

Det hade han kunnat göra för att det kanske var lite "roligt" sen tjäna pengar på royalties.

Det hade vart något för han.
Citera
2018-04-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Snackar du om? Sakfrågan är hur vidrig han var som människa. Du börjar prata om något helt annat att han var en viktig kugge till hans framgång? Det var inte det som diskuterades...

Absolut jag tror inte heller Avicii hade nått de framgångar utan honom, men han var även en bidragande faktor till hans död.

Jag tror att du tyckte han var "skittuff" som "hustlade" skivbolagen i början av dokumentären. Men när du såg han sakta byta form till ett jävla vider till människa så tyckte du fortfarande att han var skitball och din brist på empati talade sitt tydliga språk.
Citat:
Tror inte man kan säga att iraniern endast var av ondo, även om han framstod som lite väl pådrivande i dokun. Ex så talade ju Mikael Sundin- VD på Universal Musik Sverige väldigt väl om honom och ansåg att det var hans vän.

Jag tror ex att iraniern är både orsaken eller en av dem som fick TB att nå så högt, och därigenom även fick betala ett väldigt dyrt pris. Men han ligger ju definitivt mer bakom framgången än bortgången.
Typ så.
Citera
2018-04-23, 15:14
Medlem
Enligt källor så dog han av en heroinöverdos. Kunde ingen fånga upp honom och få honom ur sitt missbruk?
Citera
2018-04-23, 15:15
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det blir den svåra biten var det överdos oavsiktligt eller ej. Jag tror helt ärligt att för de flesta som dör pga droger så är det just oavsiktligt. De tar helt enkelt för mycket men hade inte för avsikt att dö. Återstår hur man kommer klassa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Han kan iallafall krypa till korset i vetskap om han hans musik var skit. Har alltid hatat med passion Aviciis sliskiga slingor - alla musiker vet om och håller med om att han som producent var enbart skräp och extremt horribelt, närmast talanglöst. Detta är ingen skandal över huvud taget. Att han lyckades med Levels var enbart extrem tur och tajmat i tiden, han kom på TVÅ melodier, levels & bromance allt som han surfade på sin köpta våg.

här är "LEVELS" och låten är för fan rippad - "Audiowhores - sometimes" är snarlik och tusen gången bättre och här är vokalerna samplade från
https://www.youtube.com/watch?v=_4RZSt4A3jU
https://www.youtube.com/watch?v=gohpLR4HZWM lyssnar ni så förstår ni exakt vad jag menar

Likadant som Timbuktu stal slingan till låten som han kallar sin egen "det löser sig" https://www.youtube.com/watch?v=ywTZKVc8Kmc

exempel på riktig house:
https://www.youtube.com/watch?v=zMY8WPsSSUk
https://www.youtube.com/watch?v=8tKKNV5sXUs

Tims jävla piss skräp:
https://www.youtube.com/watch?v=6H1jwHZzkSk
https://www.youtube.com/watch?v=_acL7KFJpsU

fuck avicii och allt vad han står för, horribel sell-out musik som svärtat och smutsat ner techno och house för vad det verkligen är!!!! Ingen glädjes mer än mig dessa veckor, ursäkta finskan, men PERKELE vad nice och vilket tomrum som lämnats efter, som kan fyllas med ordentlig house & Techno!! Halleluja

Du framstår som en okunnig idiot.
Att mainstream skulle betyda mindre talang kan vara bland det dummaste jag läst här inne.

Och varför får vi se dig posta deliriska skräpinlägg här istället för ordentliga uppdateringar i technotråden?
Citera
2018-04-23, 15:17
Medlem
Att manager, turneledaren, annat folk i själva produktionen och i maskineriet, är ju knappast konstigt att de drillar TB stenhårt. Det är den (sjuka/hårda) verkligheten det är.

Det märkliga är de som ansåg sig vara hans vänner och som fanns runtomkring och så detta på nära håll men som kanske inte gjorde vad de borde.
Senast redigerad av xtroverto 2018-04-23 kl. 15:20.
Citera
2018-04-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Vad hände med den ursprungliga tråden "Avicii Tim Bergling död,,,"? Den kan väl för i helvete inte ha kastats i papperskorgen? Inga av mina inlägg har sammanfogats i denna tråd i alla fall.

Jag känner att om dödsorsaken hade varit någon annan än självmord så borde det ha kommit ut vid det här laget. Att hans bror landade i närområdet strax intill hans död kan ju ha varit ett svar på ett rop på hjälp från Tim dagen innan, där han uttryckte sin ångest, men det var redan för sent. Så oerhört tragiskt att en sådan otrolig begåvning går i graven i så ung ålder. Kändes som att han var på väg åt rätt håll i livet och han hade mycket kvar att ge i musikvärlden.

Håller med dig, tror att hans bror fick en ”vibb” av ångest, och flög dit. Men att det var för sent då han väl var där.
De tystar ner självmord, så att det inte sprider sig, och andra gör samma sak....
Citera
2018-04-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Enligt källor så dog han av en heroinöverdos. Kunde ingen fånga upp honom och få honom ur sitt missbruk?
Det är väl ganska uppenbart att det inte gick att fånga upp honom, med tanke på vad som hänt, eller?

Jävligt begåvad fråga. och han dog inte av en heroin-OD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in