Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Och Per Sundin pratar som VD, inte som privatperson. Att ens ha med hans uttalande i diskussionen är lika efterblivet som att påstå att Ash ville Tims bästa.
Varför kallar han honom för vän om det är arbetsrelaterat?
Citera
2018-04-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Intressant och förvisso klokt, men å andra sidan verkar dem ju inte rensa "vanliga" människor som dörs trådar..

Grejen var väl den att han hade outat sig själv i en tråd där han ville ha feedback typ så han avslöja sig själv. Vet inte om några andra kända personen har konto här som outats av misstag osv. Men jag tror de har med det att göra. Satt och läste genom några trådar igår men tyckte inte de var något speciellt. Finns 4 trådar kvar där han kommenterat men inte som trådskapare.
Citera
2018-04-23, 14:46
Medlem
Citat:
lika efterblivet som att påstå att Ash ville Tims bästa.
Vem har påstått det?
Citera
2018-04-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Undrar bara hur han vågade föra in medicinerna in i landet? Är väl totalförbud mot sån medicin i Oman, även med läkarintyg? Det var det åtminstone i Förenade Arabemiraten dit jag har varit.
Var han nu beroende så åker han nog ingenstans utan sin medicin. Hade det varit något problem hade han nog stannat hemma.
Citera
2018-04-23, 14:47
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Och Per Sundin pratar som VD, inte som privatperson. Att ens ha med hans uttalande i diskussionen är lika efterblivet som att påstå att Ash ville Tims bästa.

Jag håller med. Skulle precis nämna det du säger.

Titta hur skitnödig Per är när han uttrycker sig om Ash och avslutar det med att han ser honom som en ”vän”. Det sista är så falskt att man behöver inte ena vara en människokännare för att se det.

Vila i frid Tim. Du var ett geni som skapade magi. Tyvärr så pratade folket runt dig istället för att lyssna på dig.
Citera
2018-04-23, 14:50
Medlem
Så typiskt och sorgligt att folk ska komma med allt beröm efter en person har avlidit. Nästan ännu mer tragiskt än själva bortgången i sig.
Citera
2018-04-23, 14:51
Medlem
Lova33s avatar
Vila i frid stackars pojke, det förtjänar du fullt ut.<3

Såg dokumentären och blev väldigt illa berörd.
Vad är det för empatilösa jubelidioter till människor som sätter press på en redan sjuklig och utbränd medmänniska??!
Jag blir fan provocerad! Samt äcklad.
Hoppas verkligen att karman smäller tillbaks som en fet boomerang på dessa undermänniskor.

Vidare tycker jag att det låter helt sinnessjukt att turnera så många gånger i veckan, och minst sagt anmärkningsvärt med hela 830 gånger över hela världen på 8 år!
Har aldrig hört talas om att andra artister fått utstå den skiten. Ingen hade pallat det, jag lovar. Jag är chockad.

Och nej, jag kände inte till hans musik (inget fan av genren) men kände till artistnamnet och efter att ha sett dokumentären förstår jag att han var ett geni inom denna musikgenre.

Oavsett dödsorsak (överdos, överansträngd kropp eller självmord) så är det glasklart att det är dessa gamar som lett honom in i döden. Detta för pengar. Fan vad onödigt... FUCK them.
Citera
2018-04-23, 14:52
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför kallar han honom för vän om det är arbetsrelaterat?

För att det är en kamera upptryckt i hans ansikte och han behöver honom på sin sida inför andra samarbeten.

Förstår att det är en nyhet för dig att mediavärlden funkar på detta vis, men så är det. Sorgligt men sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Jag håller med. Skulle precis nämna det du säger.

Titta hur skitnödig Per är när han uttrycker sig om Ash och avslutar det med att han ser honom som en ”vän”. Det sista är så falskt att man behöver inte ena vara en människokännare för att se det.

Vila i frid Tim. Du var ett geni som skapade magi. Tyvärr så pratade folket runt dig istället för att lyssna på dig.

Verkligen, speciellt om man har träffat Per så ser man rakt igenom att han inte menade ett enda ord utan att det rent av tog emot att säga så.
Citera
2018-04-23, 14:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merde
Jag är säker på att det finns mängder med introverta personer som lever fullt fungerande liv och som inte tar livet av sig, däribland John Cleese. Min poäng var att när en person har så dåligt stöd som Avicii hade så spelar det ingen roll om han är introvert eller ej, risken finns att man kommer till skada ändå om man sätts i samma situation, med dåligt stöd. Det är därför som jag tror att någon har lurat i honom att hans missbruk kom av hans introverta personlighet, när det i själva verket berodde på hans omgivning. Men den generella uppfattningen verkar vara "Han var introvert så han klarade inte av att stå på scen, så han började knarka och sen dog han" men jag menar att det kanske är så enkelt som att han bara hade kasst stöd och därmed dålig självkänsla. I sin karriär gjorde han saker som en introvert, däribland John Cleese som ju främst spelade in film, aldrig hade kunnat genomföra. Därför menar jag att hans introverta personlighet inte verkar ha varit så framträdande som folk vill göra gällande, utan att hans missbruk och sedermera hans död hade andra orsaker.

Tror du är något på spåret här. Manipulation från en passivt-aggressiv person sänker självkänslan. I klippet där T. är riktigt förbannad på Ash i telefon för att han endast ställt in 2, istället för 3 spelningar, säger en hel del. T. är till en början arg, fast och bestämd, men mjuknar efter en stund och böjer sig för Ash vilja. Efter samtalet är T. uppgiven och stukad, än en gång ger han efter, fast han känner att han inte orkar.
Senast redigerad av Passepartout 2018-04-23 kl. 14:57.
Citera
2018-04-23, 14:56
Medlem
Undra varför det var en på hyllningsprogrammet i TV4 som i studion även där sa hur bra iraniern var på sin grej, om han nu bara var av ondo. Det rimmar ju illa mot det som sägs i tråden. Efter dokun, efter bortgången, så säger han i direktsänd tv att iraniern var en viktig kugge.
Citera
2018-04-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Så typiskt och sorgligt att folk ska komma med allt beröm efter en person har avlidit. Nästan ännu mer tragiskt än själva bortgången i sig.

Menar du att man ska hylla alla levande artister dag in och dag ut? Det är ju det folk redan gör. Kolla youtube kommentarer, insta, facebook, twitter. När en ung person som gjort väldigt väldigt många människor glada dör så är det självklart att samtliga vill uttrycka sin sorg och tar sitt farväl. Är du tio i huvudet?
Citera
2018-04-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaela
Menar du att man ska hylla alla levande artister dag in och dag ut? Det är ju det folk redan gör. Kolla youtube kommentarer, insta, facebook, twitter. När en ung person som gjort väldigt väldigt många människor glada dör så är det självklart att samtliga vill uttrycka sin sorg och tar sitt farväl. Är du tio i huvudet?

Jag menar precis det jag sa. Trist med alla de som kryper fram när personen är borta. De som hyllat öppet innan gör det givetvis nu med, Det var väl knappast dem jag syftade på. Är du slut i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in