Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Lär bara vara snack från Ash’s sida. Tim säger i dokumentären att de första 4-5 åren så var allt bra och roligt. Sedan när det gick överstyr så började ångesten och stressen bli mer påtaglig
Då kan det vara. Intervjun är ju från 2012 också och då hade nog inte problemen med Tim hälsa hunnit bli så allvarliga ännu.
Citera
2018-04-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Utav supandet dagen/natten innan.

Eftersom han redan har haft enorma problem med bukspottskörteln pga. alkohol sedan innan så krävs inte särskilt stora mängder alkohol för att ta kål på honom.

Vet ingenting om smärta osv. Jag berättar bara det jag fick höra ifrån vännerna som varit i kontakt med hans familj.

Sjukt. Så supandet dagen innan tog slut på bukspottskörteln och han hittas på rummet på förmiddagen typ? Kanske inte ens vaknade från festen natten innan då. Kanske därför det tog så lång tid för folket att hitta han, alla slaggade länge?
Citera
2018-04-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Lär bara vara snack från Ash’s sida. Tim säger i dokumentären att de första 4-5 åren så var allt bra och roligt. Sedan när det gick överstyr så började ångesten och stressen bli mer påtaglig.

Även texterna i hans låtar får ny innebörd nu när denna tragedin har hänt, exempelvis i Hope There’s Someone:

”Hope there's someone who'll take care of me
When I die, will I go?
And hope there's someone who'll set my heart free

Rest alone when I'm tired
There's a ghost on the horizon
When I go to bed

How will I fall asleep tonight?
How will I rest my head?”

Fan vad mörkt det blir när man lyssnar nu i efterhand...

Överlag om man lyssnar på hans låtar är dom "sorgliga", han va nog en ledsen och plågad själ
Senast redigerad av MEMFS 2018-04-23 kl. 13:42.
Citera
2018-04-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorHalifax
Kan bekräfta det vissa varit inne på, självmord. Säker källa. Han tog livet av sig. Hur exakt har jag inte fått reda på.

Han hade mått piss en längre tid och hans halvbröder/syskon åkte ner till Oman för att försöka få honom på andra tankar och glädja honom; utan framgång.

Hade varit lika tråkigt om dödsorsaken var annan men på något sätt blev det extra sorligt när jag fick höra detta igår kväll.

Nej, det här är inte sant. Ingen familjemedlem var där innan han dog. Han var där med vänner på semester och hans bror åkte dit efter dödsbeskedet.
Citera
2018-04-23, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ingen i hans familj var ju där innan det hände.

Polisen mörkar..man obducerar inte två ggr..
Citera
2018-04-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Polisen mörkar..man obducerar inte två ggr..
Du har sagt detta 674474 gånger nu. Jag delar inte alls den uppfattningen.
Citera
2018-04-23, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Detta nyanserar det lite iaf:

"In a 2012 interview, his longtime manager, Ash Pournouri, discussed how he first discovered Avicii’s music online and eventually invited him to meet for coffee. “When you launch an artist that is young and kind of inexperienced, it’s hard for them to know their limits,” Pournouri said. “Especially as young as Tim was — he came straight out of school; doing the music stuff almost full time. For him, he didn’t really know his limits, so I was more concerned about his health than he was himself. I was always on him about, ‘Do you really want this tough schedule, I thought of giving you this free period around here?’ And he was like, ‘No, I can handle it. Let’s just go slow.’ So I think that’s an important part of a manager’s job. It’s hard for an artist when they’re young to know their limits … when to stop partying or when to take a break.”

Intervjun: https://youtu.be/HVEE6B02ud8

Frågan är om han bara snackar. Killen verkar vara bra på att glappa med käften.

Arash har misslyckats med flera IT- satsningar..dokumentären av Avicii visar en psykopatisk person som inte vet vad manageryrket är för något. Han har skitat ner hela yrkeskåren..

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arash_Pournouri
Citera
2018-04-23, 13:48
Medlem
Tror inte man kan säga att iraniern endast var av ondo, även om han framstod som lite väl pådrivande i dokun. Ex så talade ju Mikael Sundin- VD på Universal Musik Sverige väldigt väl om honom och ansåg att det var hans vän.

Jag tror ex att iraniern är både orsaken eller en av dem som fick TB att nå så högt, och därigenom även fick betala ett väldigt dyrt pris. Men han ligger ju definitivt mer bakom framgången än bortgången.
Citera
2018-04-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ingen i hans familj var ju där innan det hände.

Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Kul att sitta och hitta på?

Som jag fick det förklarat för mig så lät det som att de var i Oman när det hände.

Har släkt som är vänner med familjen Bergling, jag sitter inte och ”hittar på”.
Citera
2018-04-23, 13:51
Bannlyst
Citat:
Tror inte man kan säga att iraniern endast var av ondo, även om han framstod som lite väl pådrivande i dokun. Ex så talade ju Mikael Sundin- VD på Universal Musik Sverige väldigt väl om honom och ansåg att det var hans vän.

Jag tror ex att iraniern är både orsaken eller en av dem som fick TB att nå så högt, och därigenom även fick betala ett väldigt dyrt pris. Men han ligger ju definitivt mer bakom framgången än bortgången.

Fast det är ingen framgång..om man lotsar någon till döden..då är man ingen manager..
Citera
2018-04-23, 13:51
Medlem
Citat:
Som jag fick det förklarat för mig så lät det som att de var i Oman när det hände.

De skulle aldrig berätta det ändå, och din släkt skulle aldrig berätta det för dig, för som du själv ser så ska du ut på nätet direkt. Trots att du inte fått veta nåt.
Citera
2018-04-23, 13:55
Medlem
Citat:

Men det stämmer inte eftersom de åkte ned efter dödsfallet för att få reda på vad som hänt. Dessutom vittnar andra om att han var glad och avslappnad och inte deprimerad. Så det stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in