Citat:
Ursprungligen postat av
adrenalinlife
du trycker bara på det som är bra med elbilarna , jag ser det negativa också och där ligger inte miljö och säkerhet på topp direkt

, vi bor i ett kyligt land där el funkar dåligt under långa tider , ser detta fenomen med grannars eltrimrar , elklippare och uppladdningsbara skruvdragare + div andra elverktyg som de mer svär och skruvar med än använder till det , det är tänkt , jag rycker i gång min åkklippare /motorsåg och bara gör det jag ska , så förbränningsmotorn är överlägsen eldrift än i dag , bara för er att inse !!!!
Har du en bensindriven skruvdragare?
Nej men seriöst så fungerar elbilar jättebra på vintern. Visst, räckvidden sjönk på Teslan från 40 mil till 30 mil pga kyla och våta vägbanor (krävs mer energi att köra när det är blött). Men jag åker sällan långt på vintern. Det längsta jag kör är till mitt föräldrahem och dit är det drygt 25 mil. Vilket gick jättebra även i minusgrader, moddig körbana och snöstorm.
Det absolut skönaste med elbilar är för övrigt att de är så snabba och enkla att förvärma. Man behöver aldrig sätta sig i en kall bil eller skrapa rutor. Inte har man problem med kallstarter heller. Känslan av att man misshandlar bilen när man startar den i sträng kyla finns inte.
Jag har även en robotgräsklippare. Sjukt skönt. Fungerar prickfritt på vår platta tomt.
Jag är ingen miljötomte utan en högst rationell och pragmatisk typ. Jag har valt elbilar (jo, även vår andra bil drivs av el) då det är jävligt förmånligt för mig som egen företagare. Jag tycker jag får mycket för pengarna helt enkelt.