Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 20:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jag förstår verkligen verkligen inte vad som är bra med att hålla dödsorsaken hemlig.
Det startar ju bara igång en massa rykten och skit, konspirationsteoretikerna har säkert redan kommit på att han dödades av aliens eller av Trump.
Varför vill familjen ha det så? Hur tänker de?

Det är inte säkert att det är familjen som vill hemlighålla det. De kan också få utstå påtryckningar från produktionsbolagen. När kända, till och med halvkända, musiker knarkar ihjäl sig är det standard i branschen att man tiger om det. Har de någonsin gått ut och officiellt erkänt att Elvis dog av en överdos? Det görs helt enkelt inte. Antingen för att man fruktar för försäljningen, eller för att man vill undvika hatstormar.
Citera
2018-04-22, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Instämmer. Driven i graven av Ash Pournouri, som tidigare påpekats. Som självklart går ut och "sörjer" offentligt, fastän det var han som piskade sin guldko till döds när det begav sig. Det framgår med all önskvärd tydlighet i "True Stories". Teamet i övrigt borde ha sagt ifrån. Sällan skådat någon så vidrig som Arash.

Vila i frid Tim och tack för allt, du är så mycket bättre än så.

Han är vuxen och kunde ha sagt ifrån. Tim var alkoholiserad. Alkisar gör korkade saker.
The end
Citera
2018-04-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag förstår verkligen verkligen inte vad som är bra med att hålla dödsorsaken hemlig.
Det startar ju bara igång en massa rykten och skit, konspirationsteoretikerna har säkert redan kommit på att han dödades av aliens eller av Trump.
Varför vill familjen ha det så? Hur tänker de?
Även om han begick självmord eller fick en överdos så är det bättre att gå ut med det.

Den enda anledningen till deras märkliga beteende som jag kan komma på vore något extraordinärt. T.ex. om han hade köpt 10 prostituerade som han hade squatsex med och han kvävdes i deras avföring. (Något knasigt bara som jag tog ur min fantasi.)

1. Vi har inte med det att göra (hur mycket vi än vill veta eller tror oss vara berättigade)
2. Orsaken är känslig (självmord, sex som gått fel, överdos...)
Citera
2018-04-22, 20:08
Medlem
Kan man belasta Ash trots att Tim inte längre varit signad till At Night sedan december 2016?
Som alla andra är han ändå en vuxen man och tar eget ansvar för sina beslut. Han har trots allt fortsatt att dricka alkohol och käka piller.
Citera
2018-04-22, 20:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Är man känd om man är delaktig i den låt som spelats mest på Spotify?

Det beror kanske på om man är frontfiguren, eller trummisen eller bakgrundsdansaren eller spöksångaren eller producenten. Det finns nog olika grader av kändisskap.

Jag är dock medveten om att det finns moderna artister som kommer att bli klassiska och göra avtryck i historien. Jag vet bara inte vilka e är ännu. Avicii har på sätt och vis hjälpt sina chanser genom att ta en överdos, eller jobba ihjäl sig eller begå självmord eller vad som nu kan ha hänt vid ung ålder. Tills det är bevisat ställer jag mig dock tveksam till att hans material kommer att genomljuda i historien. Du får ge det 20 år till och sedan fråga.
Citera
2018-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
I vilket sammanhang då?

Du råkar inte förväxla det med Avicii?

Pisskommentar. Alla fattar poängen, såvida man inte medvetet söker fel. I sak stämmer det att Avicii är ett märke, det är något som marknadsfört för att sälja till tonåringar som lurar sig själva att hans musik/upplevelser till hans musik är häftiga. I verkligheten är det tragiska ungdomar som likt idioter hoppar till samplingar.
Citera
2018-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du verkar veta exakt allt
Sett dokumentären och hört om de mediciner han gick på när han mådde som sämst?
Gick han på alla 20 olika preparat fortfarande?

Som sagt, man letar inte på stan/gatan i Murkat... Det finns "apotek" (ja, statliga butiker) där man kan få tag i just det man behöver...
Han kan mycket väl ha kollat upp allt detta och sen stuckit... Inte riskera att ta in några saker för att det kan bli hårt straffat...

Bra där, kalla folk namn för att du inte fattar enkla saker...
https://imgur.com/a/2hTlEk5

Ja, som pancreatit patient ståd du på en MÄNGD olika mediciner för att få både kropp, psyke och matsmältning att fungera. 20, ja, det kan nog stämma, jag är inte så många ifrån. En del av dom ritkigt starka som INTE ska blandas med alkohol, vilket man blir VÄL upplyst om... Men ja, valet är ditt.
Citera
2018-04-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Jag vill att ni slutar spekulera om att han har tagit droger. Jag som nära närstående är mycket väl medveten om att Tim är livrädd att förknippas med saker som kan komma ut i media, framförallt droger. Tim skulle aldrig våga köpa droger i ett främmande land.

Jag vet att man tror det, men det kan man aldrig VETA med en missbrukare, för dom har olika personligheter inför andra och sitt missbruk. Det som ÄR delen av att vara en missbrukare, förmågan att dölja saker, troligt. Man kan absolut vara Livrädd för någonting, men ändå göra det, om du är i ett missbruk.
Citera
2018-04-22, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waco2
Pisskommentar. Alla fattar poängen, såvida man inte medvetet söker fel. I sak stämmer det att Avicii är ett märke, det är något som marknadsfört för att sälja till tonåringar som lurar sig själva att hans musik/upplevelser till hans musik är häftiga. I verkligheten är det tragiska ungdomar som likt idioter hoppar till samplingar.
Ja vi fattar poängen, men ingen håller med dig.

Jag utgår ifrån att du menar varumärke. Alla stora artister har egna bolag, så det är väl inget märkligt med det? Zlatan är också ett märke. David Beckham. Något som marknadsförts för att sälja till idioter som lurar sig själva att det är häftigt med fotboll. I själva verket är det idioter som jagar en läderkula med luft i. Du kan extrapolera den liknelsen till allt. Det säger ingenting.
Citera
2018-04-22, 20:18
Medlem
NiccoJs avatar
Många här som har sett en flera år gammal dokumentär och därför kände Tim väl.
Fakta: han har inte turnerat på 2år.
Han tog själv beslutet att sluta turnera då han inte pallade mer, inte troligt att någon i hans entorage tyckte det var en bra idé då man drog i miljoner varje vecka...
Ett självmord är komplext och drivs fram av inre demoner mer än av yttre.
Citera
2018-04-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Att du ens försöker... du har fel, är närstående. Se mina tidigare inlägg i tråden. Tim skulle aldrig hänga sig själv, eller ta sitt liv avsiktligt, han var ju livrädd för döden och såg fram emot att få det liv han hade som yngre, att prodda utan villkor.

Innebär inte att han inte var mer rädd för livet, med den framtid som hans sjukdom "lovade", tex.
Citera
2018-04-22, 20:21
Medlem
Låt hatarna hata, låt deras disharmoni komma fram och låt dem få utlopp för sin bitterhet. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas folk som mår såpass dåligt att de ska vräka ut sig i en andras olycka. Då, just då, ska träda fram och tro att de liksom är rebelliska.

Men låt dem hata, det är dem själva det tär på.

En normal, stabil, någorlunda harmonisk människa har inget intresse i att spotta på folk som gått bort, i synnerhet på sådana de inte ens kände.

Så även hatarna ska ha sin plats men de kanske inte förtjänar att tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in