Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 23:21
Medlem
Även Ni som är besvikna på SD...borde besinna Er och inse hur enormt hatat SD är av hela kultureliten och Vänster till Vänsterliberala etablissemanget.

Det är dom jag vill näpsa och därför röstar jag på SD och förbereder att kunna njuta under valnatten då jag tror och hoppas att SD når över 20%. Blir det bara 19,7% kommer ändå detta etablissemang att vara helchockat över att "folket röstar så fel".

Nu gäller ju tråden AfS och detta nya parti har kanske en lite bättre politik än SD men tveksamt. Jag tror det blir en massa dividerande om vilka grupper som skall utvisas och till slut blir det samma politik som SD för eftersom den krassa verligheten visar problemen. Även SD talar om Återvandringsverk och har fått in en hel del bra politiker, blivit bredare.

AfS gör avtryck endast HÄR och kanske gullar några journalister med partiet men jag har följt "övriga partier" och tycker att AfS inte går framåt. Jag gillar partiet men dom får röster av endast "dom närmast sörjande" vilket torde ge 1,5%---2,0". Totalt betydelselösa alltså.
Citera
2018-04-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även Ni som är besvikna på SD...borde besinna Er och inse hur enormt hatat SD är av hela kultureliten och Vänster till Vänsterliberala etablissemanget.

Det är dom jag vill näpsa och därför röstar jag på SD och förbereder att kunna njuta under valnatten då jag tror och hoppas att SD når över 20%. Blir det bara 19,7% kommer ändå detta etablissemang att vara helchockat över att "folket röstar så fel".

Jösses. Det här är ju i princip det sämsta argumentet som finns för att rösta SD. Ett AFS på 4%, eller t om 2-3%, skulle shocka det politiska landskapet betydligt mer än vad ett SD på 20-25% skulle få.

Citat:
Nu gäller ju tråden AfS och detta nya parti har kanske en lite bättre politik än SD men tveksamt. Jag tror det blir en massa dividerande om vilka grupper som skall utvisas och till slut blir det samma politik som SD för eftersom den krassa verligheten visar problemen. Även SD talar om Återvandringsverk och har fått in en hel del bra politiker, blivit bredare.

AfS gör avtryck endast HÄR och kanske gullar några journalister med partiet men jag har följt "övriga partier" och tycker att AfS inte går framåt. Jag gillar partiet men dom får röster av endast "dom närmast sörjande" vilket torde ge 1,5%---2,0". Totalt betydelselösa alltså.

Du tror att det kommer bli massa dividerande om vilka grupper som ska utvisas? Det tror inte jag. Är inte så svårt att lista ut hur det kommer bli, speciellt med tanke på att du kan läsa det på AFS's hemsida. Förutom att AFS's invandring/återvandrings-politik går längre än vad SD gör så finns det ju andra punkter som skiljer partierna åt, till exempel inställningen till NATO, ut ur EU osv.

Nej jag tycker definitivt att man helt enkelt ska rösta på det parti som representerar ens åsikter bäst.
Citera
2018-04-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jösses. Det här är ju i princip det sämsta argumentet som finns för att rösta SD. Ett AFS på 4%, eller t om 2-3%, skulle shocka det politiska landskapet betydligt mer än vad ett SD på 20-25% skulle få.

Du tror att det kommer bli massa dividerande om vilka grupper som ska utvisas? Det tror inte jag. Är inte så svårt att lista ut hur det kommer bli, speciellt med tanke på att du kan läsa det på AFS's hemsida. Förutom att AFS's invandring/återvandrings-politik går längre än vad SD gör så finns det ju andra punkter som skiljer partierna åt, till exempel inställningen till NATO, ut ur EU osv.

Nej jag tycker definitivt att man helt enkelt ska rösta på det parti som representerar ens åsikter bäst.

Du förstår kanske att jag proteströstar? Jag vill att protesten skall ta hårt. En spark i ändan. Jag säger inte att du på något sätt har fel.
Citera
2018-04-22, 23:51
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Du förstår kanske att jag proteströstar? Jag vill att protesten skall ta hårt. En spark i ändan. Jag säger inte att du på något sätt har fel.

Som jag skrev i ett inlägg lite över detta: Om du kan rakryggat och stolt lägga en röst på ett parti som du inte tycker har den politiken utan bara för det är häftigt att dom får så högt valresultat som möjligt så gör det.

Som jag sa tidigare så personligen är mina principer viktigare än hur häftigt det är med höga valresultat.

Sen kan man även argumentera för att en röst på SD är bortkastad då deras politik inte kan rädda Sverige och även att, visst wow vilken knäpp på näsan men i slutändan så stor SD närmare etablissemanget (man är ju nästan en del av det idag) än AfS. Så om man vill ge en knäpp på näsan vilken knäpp är hårdast?

Tänker inte gå igenom varför det är så i det här i lägget då det har redan blivit förklarat många gånger i tråden, av mig och andra, och då du ändå är en aktiv medlem här så utgår jag från att du har följt tråden.
Citera
2018-04-22, 23:52
Medlem
Citat:

Åkesson och SD är beredda att stödja en Alliansregering med enda kravet att det är Moderaternas invandringspolitik som ska gälla. Med Kristersson som statsminister som mer eller mindre är en kopia av Reinfeldt.
Fattar du hur jäkla sjukt det låter. Jag är uppriktigt förvånad att det inte finns något som helst motstånd mot detta bland er SDare.

Sen har ni mage att påstå att en röst på AfS är bortkastad.
Citera
2018-04-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Åkesson och SD är beredda att stödja en Alliansregering med enda kravet att det är Moderaternas invandringspolitik som ska gälla. Med Kristersson som statsminister som mer eller mindre är en kopia av Reinfeldt.
Fattar du hur jäkla sjukt det låter. Jag är uppriktigt förvånad att det inte finns något som helst motstånd mot detta bland er SDare.

Sen har ni mage att påstå att en röst på AfS är bortkastad.
Det ska tilläggas att SD kommer att ha makten att förhindra att en sådan Alliansregering överhuvudtaget bildas. Om Åkesson röstar nej till Kristersson som statsminister så blir det nej.

Ändå tänker Åkesson inte utnyttja denna påverkansmöjlighet utan istället släppa fram en Alliansregering helt kravlöst om han ”bedömer” att den driver en hårdare invandringspolitik än något annat alternativ.

Åkesson är upplurad på läktaren av den politiske räven Kristersson.
Citera
2018-04-23, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det ska tilläggas att SD kommer att ha makten att förhindra att en sådan Alliansregering överhuvudtaget bildas. Om Åkesson röstar nej till Kristersson som statsminister så blir det nej.

Ändå tänker Åkesson inte utnyttja denna påverkansmöjlighet utan istället släppa fram en Alliansregering helt kravlöst om han ”bedömer” att den driver en hårdare invandringspolitik än något annat alternativ.

Åkesson är upplurad på läktaren av den politiske räven Kristersson.

Så går det när man är en svag idiot som trånar efter att få klappar på axeln av samma makt som hatar en. Patetiskt. För Åkesson vill ju inte "skapa kaos" eller "obstruera" så därför kommer han ställa sig på alla fyra och ta emot som den duktiga och skötsamme partiledaren han är. Och massinvandringen fortsätter, men åtminstone blir det inget "kaos" right? Hellre att massinvandringen fortsätter än att det blir lite obekväm stämning i riksdagen eller hur?

Förtydligande: Jag riktar naturligtvis inte inlägget till dig, utan jag utvecklar det bara.

Kristersson är för övrigt ingen politisk räv. Han är en stor (liten) idiot, men eftersom Åkesson och han ungefär befinner sig på samma nivå så kanske han kan betecknas som en räv. Jag vet inte? Många anser ju att Åkesson är smart, så kanske du har rätt ändå.
Senast redigerad av IKN 2018-04-23 kl. 02:17.
Citera
2018-04-23, 08:05
Medlem
Jag vet att man inte ska stirra sig blind på väljarbarometrar då dessa oftast har fel, men tyvärr ser det inte ut som att AfS har något större stöd, övriga partier ligger på drygt 3% och här ingår även FI, jag tror att AfS på sin höjd ligger på 0,5%. Vi kan bara hoppas att dem i alla fall överstiger 1% i valet så dem får gratis valsedlar till nästa val. Riksdagen känns tyvärr väldigt långt borta just nu!

Novus för april 2018: https://novus.se/valjaropinionen/svtnovus-valjarbarometer/2018-2/novus-svt-april-socialdemokraterna-och-moderaterna-fortsatter-tappa/
Senast redigerad av Bodybjorn 2018-04-23 kl. 08:34.
Citera
2018-04-23, 08:50
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

Är du på riktigt? Detta är ju helt snurrigt. Lyssna nu på drängen:

1. Efter valet kommer Sverige få en minoritetsregering ur 7-klövern. Precis som vi haft denna mandatperiod och mandatperioden före det. Huruvid SD får 18% eller 22% ändrar inte detta faktum.

2. Betrakta riksdagskandidatlistan för SD. Den röda tråden är att frispråkiga sluggers blir allt färre. Ut med Kent Ekeroth, in med i partiet anställda tjänstemän och tillika försiktiga generaler som Michael Rubbestad. För att inte tala om Stefan Jakobssons pet project Ghazal, halvkurden Sara Seppälä eller diagnosen Johnny Skalin. o.S.V. Poäng: efter valrörelsen och efter valet, när SD som vanligt och förutsebart, sitter i opposition, så blir det jävligt tyst. Vem skall driva opposition? Stora delar av riksdagslistan består av folk som gjort karriär internt och helt utan externa meriter i det sammanhanget. I kommunerna är det ännu värre.

3. Afs kommer inte att vara tysta. Det kommer i sin tur att tvinga SD till en uppskruvad retorik. Terrorbalans och uprustningskrig, vilket kommer fortsätta att tilta spelplanen i en nationalistisk riktning.
Citera
2018-04-23, 09:09
Medlem
Varför hjälper Kasslern och Hahne en organisation som har en väldigt sjuk värdegrund?

Är de två homosexuella? För det är väl det man gör i Försvaret, suger kuk.
Citera
2018-04-23, 09:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X7.
Varför hjälper Kasslern och Hahne en organisation som har en väldigt sjuk värdegrund?

Är de två homosexuella? För det är väl det man gör i Försvaret, suger kuk.
Utåt kanske vissa aktivister ger en sådan bild av försvaret. Men min erfarenhet av hemvärnet är en helt annan.
Citera
2018-04-23, 10:50
Medlem
Till SD-lojalisterna: Vad tycker ni om återvandringsutspelen från Åkesson o Co com händelsevis kom i nära samband med AfS-lanseringen? Inte 2013, när jag skrev den här tråden, inte 2014, inte 2015, 2016 eller 2017. Utan nu, när det finns konkurrenter som pratar om det.

Och då räknar jag inte utspel om att verkställa utvisningar av människor utan uppehållstillstånd - utan just diskussionen att det är bättre för alla inblandade om försörjning av sker i hemländerna hellre än i utanförskapsområdena - oavsett medborgarskap. Ett paradigmskifte är ju att sluta ösa pengar på satsningar HÄR - utan styra människor med ekonomiska incitament att vara DÄR. Migrationsströmmarna ska inte bara dämpas, utan vändas med visionen om att INGA utanförskapsområden ska finnas kvar.

Karlssons drömda kulturimperialism i förorten kommer enligt alla historiska förlagor bli ett kostsamt fiasko, medan varje återvandring leder till samhällsvinster från dag ett. Växla in biståndsbudgeten och vi kan bokstavligen talat anställa hundratusentals familjeförsörjare att förbättra sina hemländer. Så enkelt är det.

Tror ni att denna "radikalisering" av SD är negativ? Kommer det skrämma bort väljare om Jimmie spånar om att ge varje somalier en miljon för att flytta hem?

Om inte - varför var SD för tröga och slöa tidigare? Kan det rentav vara ert fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in