2018-04-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriIIe
Anledningen till att Foppa inte titulerades som Sveriges kanske bäste idrottsman är såklart för att han inte är det. Han är inte ens nära. Aldrig varit nära, kommer aldrig komma nära. Foppa har inte erövrat sin sport som Ingemar gjorde. Han har inte påverkat svenska folket som Ingemar gjorde. Jag tycker det är lite gulligt att Foppas största mål är att besegra Ingemar. Lillebror-komplex kanske. Sen att det är 20 års skillnad, till Foppas fördel, märks ju knappast på fys-grenarna.

Nej det förstår jag men frågan handlade väl mer om varför Ingmar plötsligt förvandlades från skidåkare till Sveriges största idrottsperson.

Jag tycker det är löjligt att göra jämförelser till foppas nackdel. Han visade enorm respekt och en ödmjuk inställning inför Ingmar.

Båda är giganter och otroligt fina och bra representanter för idrotten och vårt land.
Citera
2018-04-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jesper Blomqvists fotbollsmiljoner är slut så nu måste han baka pizza. Hur lyckas man med det?
De tjänade inte lika mycket då som nu. Hysén har det likadant och många fler. Beror ju på hur man lever också. Jag tror ju dock att dessa fd idrottsmän och kvinnor har det betydligt bättre än de flesta. De har nog betalt sitt boende och fått en ordentlig pensionsförsäkring. Sen vill de nog inte bara sitta och rulla tummarna, t.o.m. Stenis jobbar emellanåt. Att vara med i programmet MM är även det ett jobb!
Citera
2018-04-23, 01:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Märkligt att höra då Björn Borg har röstats fram till den största idrottsmannen någonsin i Sverige. Tydligen är inte SVT överens med svenska folket!

Det var inte svenska folket som stod bakom den omröstningen utan Svenska Idrottsakademin.
Citera
2018-04-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det var inte svenska folket som stod bakom den omröstningen utan Svenska Idrottsakademin.
det där är inte helt lätt att bedöma heller. generellt är det mycket lättare att synas som ensamidrottare än i ett lag med 20 spelare. I Foppas fall var hans storhetstid när han spelade i NHL där få kunde se hans matcher och de oftast spelades klockan 02:00.
Citera
2018-04-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriIIe
Anledningen till att Foppa inte titulerades som Sveriges kanske bäste idrottsman är såklart för att han inte är det. Han är inte ens nära. Aldrig varit nära, kommer aldrig komma nära. Foppa har inte erövrat sin sport som Ingemar gjorde. Han har inte påverkat svenska folket som Ingemar gjorde. Jag tycker det är lite gulligt att Foppas största mål är att besegra Ingemar. Lillebror-komplex kanske. Sen att det är 20 års skillnad, till Foppas fördel, märks ju knappast på fys-grenarna.

Haha.. Ursäkta men slalom är en minoritetssport utan dess like och var så än mer på Ingemars tid, i princip bara i Sverige det var så megastort.
Citera
2018-04-23, 16:49
Medlem
Jag tror att Foppa tar det. Han är yngre och mer motiverad att vinna över Stenmark. Stenmark såg lite nervös och pressad ut när han gick upp mot Foppa tyckte jag. Foppa är en av mina största idoler, större än Stenmark. Men hoppas ändå att Stenmark tar det pga att jag gillar hans lag mer. Men tror som sagt att Foppa tar det. Spännande blir det i vilket fall. Vem tror ni tar hem denna superduell?
Citera
2018-04-23, 17:40
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan1975
Jag tror att Foppa tar det. Han är yngre och mer motiverad att vinna över Stenmark. Stenmark såg lite nervös och pressad ut när han gick upp mot Foppa tyckte jag. Foppa är en av mina största idoler, större än Stenmark. Men hoppas ändå att Stenmark tar det pga att jag gillar hans lag mer. Men tror som sagt att Foppa tar det. Spännande blir det i vilket fall. Vem tror ni tar hem denna superduell?

Jag hoppas o tror på "stenis" .

Jag tycker att Peter är en fin och bra idrotts person, men hoppas som sagt mer på Ingemar.
Citera
2018-04-23, 17:41
Medlem
Vill SVT att Stenmark skall vinna låter de lampan lysa på hans högra sida. Om Foppa istället skall få fördelen är det på dennes högersida lampan skall tändas. Men jag utgår nog ändå ifrån att man låter den mittersta lampan tändas för att det skall bli rättvist.
Citera
2018-04-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan1975

Gillar Foppa och är MoDo- It. Men Stenis är ju GUD så jag hoppas han tar det. Har själv tippat att Skidlaget ska ta det och tycker de varit genomgående bäst hittills. Så jag får väl sätta en slant på Stenis.
Citera
2018-04-23, 18:25
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vill SVT att Stenmark skall vinna låter de lampan lysa på hans högra sida. Om Foppa istället skall få fördelen är det på dennes högersida lampan skall tändas. Men jag utgår nog ändå ifrån att man låter den mittersta lampan tändas för att det skall bli rättvist.
Definitivt är det så ja. Man har sett att det är en enorm fördel att få den på sin högra sida (vänstra om man är vänsterhänt). Jag skulle tro att den som får den på ”rätt” sida vinner 4 gånger av 5 mellan två jämna motståndare. När det är bäst av 3 kan de sprida ut det lite genom att variera mellan höger, vänster och mitten. Nu när det endast är en direkt avgörande mellan Stenis och Foppa borde de som du säger se till att det är den i mitten som tänds upp.
Citera
2018-04-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Haha.. Ursäkta men slalom är en minoritetssport utan dess like och var så än mer på Ingemars tid, i princip bara i Sverige det var så megastort.
Hört talas om Österrike och Schweiz?
Citera
2018-04-23, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Hört talas om Österrike och Schweiz?

Två pytteländer. Mindre än Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto