2018-04-22, 21:38
Medlem
NygammalValss avatar
Avicii’s Cause of Death Either Substance-Related or Suicide, Authorities Reveal.

The brief report points to a drug- or alcohol-related death, with suicide also a possibility.

https://www.digitalmusicnews.com/2018/04/22/aviciis-cause-death-foul-play/
Citera
2018-04-22, 21:39
Avslutad
Väldigt intressant och samtidigt obehagligt att läsa tidiga inlägg i denna tråden och följa utvecklingen fram tills nutid.

Flera användare spekulerade i om Avicii kommer dö snart redan 2016. Undra hur det är med hans hälsa. Påpeka att han ser helt "död" ut m.m.

Sjukt att människor i hans närhet tillät det gå så långt när totalt främmande människor på ett forum redan för två år sedan kunde förutspå hans kommande död genom ett fåtal intervjuer och bilder på Tim, så jävla uppenbart var det.
Citera
2018-04-22, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Äh, jag kan också försvara Ash även om jag är så långt ifrån honom man komma vad gäller kön, etnicitet, yrke, ålder... De gjorde varumärket Avicii tillsammans, inte fan funkar det att ge managern skulden för att Tim Bergling tragiskt har gått bort. Tim må ha varit en känslig konstnärssjäl (vilket dokumentären porträtterar) men han var ingen förståndshandikappad person. Tim själv, med hjälp av släkt och vänner, skulle sagt stopp långt tidigare.
Försvarar du hans beteende i dokumentären? Tycker du att han framstår som reko?

Tillsammans är väl lite väl att ta i eller? Ash kan väl inte ens ta ett C-dur på piano?
Citera
2018-04-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Hur går det med brudarna för hans del? Kan tänka mig att han har fullt upp nu när hans musik slagit så bra. Har han lägrat någon snygging än?

Hmm...bara jag som tycker han ser ut som en smal gris i ansiktet? Nog näsan som gör det.

http://imaginow.com/photos/celebrities/tim-berg/tim-berg-33375.jpg
Allvar....hur F.. e du funtad? En människa ung älskad kille av sina föräldrar syskon vänner fans osv.. du har mage att sitta och uttrycka dig om utseende på ett fruktansvärd omoget elakt sätt. Ta en titt i spegeln å inse att vi ser alla olika vackra ut. Tänk hädanefter på hur du sårar och kränker folk, vi e alla människor med olika gener och anlag. Han var en världsartist och älskad av många mer än du kan föreställa dig!
Vila i frid Tim <3
Citera
2018-04-22, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Försvarar du hans beteende i dokumentären? Tycker du att han framstår som reko?

Tillsammans är väl lite väl att ta i eller? Ash kan väl inte ens ta ett C-dur på piano?

En manager skall lotsa dig fram..med tanke på artistens bästa..inte på vad som är bäst för managern..Managern Arash lotsade Tim till döden..och visar att han är en psykopatisk nolla..och har inget i branschen att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Tims kompis Carl Fohlin som också ses i dokumentären var ju försvunnen under nyår och framåt. Till efterlyste honom bland annat i sociala medier.

Någon som vet hur det gick? Får lite suicidförsöksvibbar. Annars försvinner man väl inte bara sådär i LA...?
Vet inte om du har fått svar, men han har uppdaterat sin facebook nyligen.
Citera
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Du ser min avatar. Du ser mina tidigare inlägg. Du väljer att förolämpa mig istället för att angripa min åsikt.

Din åsikt är korkad.Astronomiskt korkad tom.Du har ingen vetskap om hans förhållande till alkohol men väljer att säga att han är alkoholiserad.Vad vet vi om det efter 2016 där han började anpassa sitt liv efter sin sjukdom och sitt psykiska mående?
Snabb att dra slutsatser för jag har inte researchat dig alls och dina tidigare inlägg jag har viktigare saker att göra.
Citera
2018-04-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allinug26
Allvar....hur F.. e du funtad? En människa ung älskad kille av sina föräldrar syskon vänner fans osv.. du har mage att sitta och uttrycka dig om utseende på ett fruktansvärd omoget elakt sätt. Ta en titt i spegeln å inse att vi ser alla olika vackra ut. Tänk hädanefter på hur du sårar och kränker folk, vi e alla människor med olika gener och anlag. Han var en världsartist och älskad av många mer än du kan föreställa dig!
Vila i frid Tim <3

Inlägget är 6 år gammalt....
Citera
2018-04-22, 21:50
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Med tanke på att hans skivbolag styrs av David Geffen skulle det kunna vara hans lakejer som dödat honom för att boosta nästa skivas försäljning. Geffen har många, många liv på sitt samvete. En sjuk, sjuk människa. Förhoppningsvis inte.

Nämn någon/några han har på sitt samvete?
Citera
2018-04-22, 21:52
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
En manager skall lotsa dig fram..med tanke på artistens bästa..inte på vad som är bäst för managern..Managern Arash lotsade Tim till döden..och visar att han är en psykopatisk nolla..och har inget i branschen att göra.
Håller helt med. trAsh körde honom bortom bristningsgränsen. Men av vad man kan se i dokumentären så fanns det ett par personer till i hans omgivning som pressade honom när han försökte säga stopp.
Citera
2018-04-22, 21:52
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin61
nej bukspottkörtelinflammation inflammation, man kan dö av det. Fick också brusten blindtarm och gallblpsa som borde ge bukhinneinflammation. Just bukspottkörteln är allvarlig min morbror som var alkis dog av att den brast och han spyddebupp allt blod han hade i kroppen vi hitta han i en enorm blodpöl. Även om man kommer till sjukhus finns inget att göra. Ska nog inte supa om man haft inflammation i den.
Nu tror jag du menar något annat - esofagusvaricer,åderbråck i matstrupen
Citera
2018-04-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Väldigt få som skriver vettiga inlägg men detta är ett av de.

Laidback Luke slår huvudet på spiken i denna radiointervju om ALLT, och säger ganska exakt det jag personligen också tänker kring ALLT.

https://www.youtube.com/watch?v=F3hfC6F8yjE

Han nämner det i intervjun ovan, men denna artikel är ju så jävla läskig som han själv skrev efter att Avicii lade av turnerandet; https://www.billboard.com/articles/news/dance/7325262/laidback-luke-avicii-op-ed-retirement

Speciellt:
Tim and his team have been kind enough to book me at his Ushuaïa Hotel parties in Ibiza, most recently in August 2015. He looked terrible. He gave me a very sincere but oh-so-tired smile when he saw me. Soon after, he was onstage playing his amazing music — and that’s when it dawned on me. This wonderful and talented kid might not overcome his struggles.

At that moment, I envisioned my friend, now 26, joining the infamous “27 club” of music and film stars who died at that age. It sounds horrible but it’s the truth, and I can’t take back the *overwhelming sense of frustration I felt. It was like *watching Amy, the recent Amy Winehouse *documentary, and suddenly realizing that you too were laughingly *belting out her lyrics — “They tried to make me go to rehab/I said no no no” — while we all watched the spectacle, seeing tragedy unfold and not doing a damn thing.

Det här är så jävla sorgligt. Jag tror inte folk inser hur jävla sorgligt det här är. Tim var verkligen inte bland bra vänner. Han hade bara behövt massa kvalitetstid med sin mamma & pappa, typ.

Jag har själv följt honom från dag 1....dvs från tiden när han började skriva kommentarer & lägga ut sina låtar på dessa forum. Detta gör att jag tycker det är förjävligt eftersom man har följt hela resan. Jag har aldrig brytt mig när en kändis har dött eller blivit berörd. Men jag grät både igår & idag.

Med hans paus såg jag fram emot hans Avicii-sound som också kom fram i Lonely Together & Without You och där han även sa att han skulle tillbaka till sina rötter. Jag såg fram mot ännu mer ny musik i det gamla stuket. Fan Tim, du dog verkligen för ung.

Tycker hans död påminner så mycket om Heath Ledger. Så jävla synd. Önskar att någon kunde ha varit där. Räddat hans liv. En defibrilator. En spruta med adrenalin. HLR. Hållt honom vaken så han kanske somnat lite senare och vaknat lite tidigare. Vad som helst.

Så jävla tragiskt!

Tack! Du sammanfattade allt.

Bland kända personer är det nog Tim och Heath död man mest blivit påverkad av. Att inte få höra musik han hade hade gett oss i många år framåt är väldigt tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in