2018-04-22, 21:03
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Jag tror inte han är död. Det här är bara det senaste kändisar kommer ägna sig åt. Dom gör en Tupac fullt ut. Varför skall Avicii inte döda sig själv och sen flytta till en varm och producera musik. Givetvis är han inte död. Konspiration jag tror Avicii lever. Precis som Bowie inte heller är död även om hans dagar är räknade.
Du är ganska dum i huvudet va?
Citera
2018-04-22, 21:03
Medlem
Självmord, nej det tror jag knappast. Han var i full färd med massa projekt. Däremot en blandning (en cocktail) med diverse farliga substanser som tillsammans orsakat andningsdepression eller hjärtstillestånd. Det är mig veterligen inte bra blanda mediciner, piller med alkohol

Sen hade han förvisso ett ganska farligt tillstånd tidigare som han blivit behandlad mot när han var på turné. Men nej, jag förväntar mig obduktionens resultat kalla dödsorsaken för medicin i kombination med alkohol = hjärtstillestånd, möjligen andningsdepression.

Jag såg på dokumentären om allt turnerande och den här mannen gav intryck av att inte ha stoppknapp på varken drickande eller spelande. Tyvärr tror jag han festade järnet när han gjorde det och då är dödsfall inte så otroligt ovanliga. Då tänker jag det inte är så vanligt med ett förmodat pillermissbruk. Jag tror inte alls att alkoholen i sig enbart dödade han. Kombinationen däremot...
Citera
2018-04-22, 21:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Inte upprörd, endast nyfiken på vad du tror att du gör världen för tjänst

Nej nej, jag är inte här för att göra världen en tjänst. Kanske för a hitta rätt sammanhang på Avicii, kanske för att försöka skapa mig en bild på ett för mig obegripligt kulturfenomen. Gissningsvis blir folk upprörda mest för att det är så kort tid sedan han dog.
Citera
2018-04-22, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det har jag aldrig påstått.

Nej därför jag behövde fråga, så vad är svaret?
Citera
2018-04-22, 21:06
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Familjen kommer väl ärva vs 50 mille.men Tim var värd 100 miljoner hjärtan..varför

Betydligt mer skulle jag tro. Ca 1,2 miljarder kronor drog han in totalt, den gode Tim. I alla fall enligt den här källan:

During his career, Avicii could regularly earn as much as $500 thousand per gig. He regularly earned $15 – $20 million per year. Between June 2014 and June 2015 alone, he earned $30 million. We estimate that during his career Avicii grossed approximately $140 million.

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/richest-djs/avicii-net-worth/
Citera
2018-04-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dee0715
Vilka trådar? Skicka gärna pm om man inte kan skriva ut nick i flödet.
Sök på Google så kommer det upp en Reddittråd där med länkar
Citera
2018-04-22, 21:08
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapkonto
Självmord, nej det tror jag knappast. Han var i full färd med massa projekt. Däremot en blandning (en cocktail) med diverse farliga substanser som tillsammans orsakat andningsdepression eller hjärtstillestånd. Det är mig veterligen inte bra blanda mediciner, piller med alkohol

Ibland är det svårt att dra gränsen mellan medicinmissbruk och självmord.
Citera
2018-04-22, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Du beskrev just en kolossal majoritet av alla männsiskor i världen.

Därför en kolossal majoritet inte bör uttrycka sig utan erfarenhet, perspektivet på musik och förståelsen för den förändras enormt om man pysslat med det själv
Citera
2018-04-22, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
För det första polisen sa var ju "vi vet vad som hänt, vi har alla svaren, men vi går inte ut med det i media." och som jag förstod det obducerade man Efter detta uttalande? Är detta ett normalt sätt att gå tillväga?

Det enda som kan få polisen helt säkra i en så tidig fas är om han lämnade kvar ett avskedsbrev?
Citera
2018-04-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article16352580.ab

Magproblem? Leversvikt eller?
nej bukspottkörtelinflammation inflammation, man kan dö av det. Fick också brusten blindtarm och gallblpsa som borde ge bukhinneinflammation. Just bukspottkörteln är allvarlig min morbror som var alkis dog av att den brast och han spyddebupp allt blod han hade i kroppen vi hitta han i en enorm blodpöl. Även om man kommer till sjukhus finns inget att göra. Ska nog inte supa om man haft inflammation i den.
Citera
2018-04-22, 21:13
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskekatt
Det enda som kan få polisen helt säkra i en så tidig fas är om han lämnade kvar ett avskedsbrev?
Japp samt att plocka ner honom från repet.
Citera
2018-04-22, 21:14
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Väldigt få som skriver vettiga inlägg men detta är ett av de.

Laidback Luke slår huvudet på spiken i denna radiointervju om ALLT, och säger ganska exakt det jag personligen också tänker kring ALLT.

https://www.youtube.com/watch?v=F3hfC6F8yjE

Han nämner det i intervjun ovan, men denna artikel är ju så jävla läskig som han själv skrev efter att Avicii lade av turnerandet; https://www.billboard.com/articles/news/dance/7325262/laidback-luke-avicii-op-ed-retirement

Speciellt:
Tim and his team have been kind enough to book me at his Ushuaïa Hotel parties in Ibiza, most recently in August 2015. He looked terrible. He gave me a very sincere but oh-so-tired smile when he saw me. Soon after, he was onstage playing his amazing music — and that’s when it dawned on me. This wonderful and talented kid might not overcome his struggles.

At that moment, I envisioned my friend, now 26, joining the infamous “27 club” of music and film stars who died at that age. It sounds horrible but it’s the truth, and I can’t take back the *overwhelming sense of frustration I felt. It was like *watching Amy, the recent Amy Winehouse *documentary, and suddenly realizing that you too were laughingly *belting out her lyrics — “They tried to make me go to rehab/I said no no no” — while we all watched the spectacle, seeing tragedy unfold and not doing a damn thing.

Det här är så jävla sorgligt. Jag tror inte folk inser hur jävla sorgligt det här är. Tim var verkligen inte bland bra vänner. Han hade bara behövt massa kvalitetstid med sin mamma & pappa, typ.

Jag har själv följt honom från dag 1....dvs från tiden när han började skriva kommentarer & lägga ut sina låtar på dessa forum. Detta gör att jag tycker det är förjävligt eftersom man har följt hela resan. Jag har aldrig brytt mig när en kändis har dött eller blivit berörd. Men jag grät både igår & idag.

Med hans paus såg jag fram emot hans Avicii-sound som också kom fram i Lonely Together & Without You och där han även sa att han skulle tillbaka till sina rötter. Jag såg fram mot ännu mer ny musik i det gamla stuket. Fan Tim, du dog verkligen för ung.

Tycker hans död påminner så mycket om Heath Ledger. Så jävla synd. Önskar att någon kunde ha varit där. Räddat hans liv. En defibrilator. En spruta med adrenalin. HLR. Hållt honom vaken så han kanske somnat lite senare och vaknat lite tidigare. Vad som helst.

Så jävla tragiskt!
Väldigt fint skrivet, håller med om vartenda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in