2018-04-18, 23:28
Medlem
Wermlands avatar
Eftersom tävlingen, enligt tidningarna, tvärt avbröts mitt under pågående tävling för granskning och tillvägagångssätt kan jag inte tolka det på annat sätt än att friidrottarna antingen var korkade eller vrånga på ett sätt som gjorde att de förlorade. Jag är inte helt hundra på hur vikterna satt fast då de pratar om ett tredje rep, men grunden måste väl ändå ha varit att repet var trätt igenom handtaget och sedan tvinnat runt sig själv. Viker man ett rep på mitten och tvinnar det måste man tvinna upp det på samma sätt om man tar tag i repändarna. Börjar man däremot från "öglan" lossar man repet ganska enkelt. Detta räknade bollaget ut till skillnad mot friidrottslaget. Tävlingen stoppades och domaren konstaterade att bollkillarna inte bröt mot reglerna. Tävlingen bröts när Wislander slet upp sitt rep, för då började Sunneborn gapa och domdera, och då fick de stanna där de var. När tävlingen återupptogs fortsatte Sunneborn med sitt tvinnande trots att han nu visste att man fick öppna repet från andra hållet, och Malin, som hade haft tid att tänka efter innan det var hennes tur, gjorde likadant. Varför? Dumhet eller vrånghet (det är minsann så här man SKA göra) skaffade dem en biljett hem.
Citera
2018-04-19, 14:40
Medlem
Banan i den sista tävlingen var anpassad till friidrottarnas fördel med långa sträckor att löpa och med en släde som var 30 kg lättare att dra men ändå lyckades de förlora. Det kändes orättvist när man såg upplägget men arrangörerna hade inte räknat med att friidrottarna skulle vara helt hjälplösa när det gällde att använda hjärnan.
Citera
2018-04-19, 15:15
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ser nu på reprisen att både Sunneborn och Ewerlöf lyckades förstöra sina kettlebells genom att kasta dem så hårt i marken att handtaget lossnade. Det visades inte i bild, men Ewerlöf måste ha tvingats arbeta med ett tudelat redskap på de avslutande hindren p g a det.

Kanske en liten miss av arrangörerna om de trodde att en kettlebell inte kan gå sönder och därför kan kastas hur som helst.

Edit: Fanns det kanske någon regel kring det? dvs. att man måste gå i mål med ett helt redskap eller – om nu Ewerlöf inte kastade även handtaget över de sista hindren – att hela redskapet måste färdas rätt väg.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-04-19 kl. 15:18.
Citera
2018-04-20, 00:51
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lika dumt det. Det tillför absolut ingenting, snarare tvärtom, att lägga in massa lekmoment.

Det är respektlöst både mot oss tittare och framförallt idrottsmännen.

Det är ett hån att samla landets nationalhjältar, kasta till dom dagisbarns uppgifter och köra hem dom pga otydliga instruktioner.

Den stora behållningen för oss som är seriöst intresserade ligger i att se hur dom presterar i sina rätta element och där har idrottsmännen själva möjlighet att stärka sina varumärken och visa vad dom går för.

Kan inte bli löjligare Sunneborn sprang dubbelt så fort men ska åka ut pga att han fått otydliga instruktioner för hur man tvinnar ett jävla rep.

Hade dom varit intresserade av flams och fånerier hade dom väl valt farmen vip eller stjärnkusken men nu ville dom inte leka fönedrande barnlekar med camilla henemark, ola-conny och motörheads fd trummis och då tycker jag man ska respektera det.

Och så jävla svårt kan det väl inte vara att lägga in enkla tävlingsmoment med tydliga regler som inte går att kringå

Jag ger mig fan på att det är någon Moa med blått hår på 23 år som har lagt in reptvinningsmomentet bara för att vara obstinat.

Hela tjusningen med MM var att man gjorde tävlingsmomenten seriöst och att man hedrade våra idrottsmän. I sista avsnittet var i stället tävlingmomentet oseriöst och man hånade mattias, malin och erika.

Vad kommer i nästa avsnitt Stenmark blir hemskickad för att han dansade "små-grodorna" regelvidrigt och inte gjorde "ej svansar hava de" med båda händerna?
Därför är det bättre att se på Superstars i stället där är det bara äkta idrottsgrenar med.
Men det verkar som att bara för att det går på kanal 5 så hittar inte folk dit.
Citera
2018-04-20, 11:44
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Friidrottarna förlorade helt enkelt för att de är korkade. Så fort det gällde att använda huvudet ballade de ur varje gång.

Det är ju något fel på de flesta friidrottarna som har varit med i "MM", det verkar vara ett speciellt släkte som söker sig till den sporten. Egotrippade och tjuriga som få, och blir de kritiserade sparkar de bakut direkt. Psykfall hela bunten.
Citera
2018-04-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Därför är det bättre att se på Superstars i stället där är det bara äkta idrottsgrenar med.
Men det verkar som att bara för att det går på kanal 5 så hittar inte folk dit.

Hade Sunneborn varit med i Superstars hade han nog exploderat när Ravelli fuskade i finalen. Instruktionerna var att sitta med armarna rakt framför sig men Ravelli böjde och sänkte armarna ganska snabbt. Rätt mycket lättare att sitta med böjda armar.
Citera
2018-04-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Hade Sunneborn varit med i Superstars hade han nog exploderat när Ravelli fuskade i finalen. Instruktionerna var att sitta med armarna rakt framför sig men Ravelli böjde och sänkte armarna ganska snabbt. Rätt mycket lättare att sitta med böjda armar.
Vad är det för "äkta idrottsgren" undrar då jag?

Jag kan jag tycka att allt var upplagt för friidrottarna. Den första grenen var löpning. I nästa var det förvisso kastade av boll, men störst chans att tjäna meter var för friidrottarna som säkerligen kastat en hel del spjut.

Så att boll-laget ens var i ledning var en skräll. Sedan kommer en helt avgörande stafett där friidrottarna har alla trumf på hand.

Det är bara att hålla med. Total avsaknad av taktik och bristande intelligens fällde laget som nästan kunna promenera hem segern.
Citera
2018-04-22, 20:25
Moderator
Dr Kings avatar
Magdödaren känns som en riktigt bra tävling och som något de borde ha i nattduellen snarare än stavarna o.s.v. inte oväntat var Magda bäst. Hon är ju grym även i jägarvilan.
Citera
2018-04-22, 20:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Nån annan än jag som stör sig på Kvisslanders fula näsa, det går inte att höra vad han säger
utan operation eller bandagering

Foppa & dom andra flickorna skrek av grisstängel-strömmen, Pilla var mest manlig
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-22 kl. 20:32.
Citera
2018-04-22, 20:41
Medlem
Hunden007s avatar
okej Bollaget leder liten skräll ändå.
Citera
2018-04-22, 20:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nån annan än jag som stör sig på Kvisslanders fula näsa, det går inte att höra vad han säger
utan operation eller bandagering

Foppa & dom andra flickorna skrek av grisstängel-strömmen, Pilla var mest manlig
Du kanske borde skaffa hörapparat om du hör så dåligt?
Citera
2018-04-22, 20:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du kanske borde skaffa hörapparat om du hör så dåligt?
Jag menar kanske rentav att jag inte orkar lyssna när han är så ful orkar inte lyssna på Pillan Wiberg heller för hon är för snygg
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-22 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in