2018-04-16, 06:18
Medlem
Angående tvinningen är det ju så att bollaget använder tiden före tävlingen till att inspektera banan och resonera kring hur momenten skall klaras på bästa sätt. Någon kommer på lösningen redan då för det är osannolikt att alla tre från bollaget skulle improvisera fram rätt lösning självständigt under själva stafetten.
Citera
2018-04-16, 07:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Mycket konstigt att inte friidrottslaget efter stoppet när det blev godkänt att slita upp repet istället för att tvinna upp det som tävlingsledningen hade tänkt sig.
Att inte också dom gjorde på samma vis när det nu var godkänt att göra så.
Då hade dom ju vunnit överlägset.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Haha, ja det bevisar ju ännu mer att de är korkade Samt dåliga förlorare. Eller, ja den där jävla pajasen Sunnerborn iaf.

Jag håller så hårt på skidlaget nu. Foppa är övertaggad, och det var roligt att höra hans trams om tröjorna. Stenmark bara: "vi kan ta vitt". Han vet att de kan slå dom iaf
Jag skulle tippa på att de bröt tävlingen vid det sista momenetet - "släden". Det är ju bara det momentet som går att pausa, och återuppta, rakt av.
Citera
2018-04-16, 08:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Tomas Johansson är en fuskare, som ALDRIG borde blivit bjuden. Han är ingen mästare, han är en fuskare.
Dessutom sänkte han sitt lag ännu en gång... Vilken mupp alltså.
Citera
2018-04-16, 09:57
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag skulle tippa på att de bröt tävlingen vid det sista momenetet - "släden". Det är ju bara det momentet som går att pausa, och återuppta, rakt av.
Nej enligt Expressen artikel så "Tävlingsproducenten, som under denna utmaning även var domare, avbröt tävlingen mitt i dramatiken. Det skedde medan Magnus Wislander och Mattias Sunneborn kämpade mot varandra på banan.
https://www.expressen.se/noje/svt-avbrot-tavlingen--grep-in-efter-fuskbraket/
Citera
2018-04-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Nej enligt Expressen artikel så "Tävlingsproducenten, som under denna utmaning även var domare, avbröt tävlingen mitt i dramatiken. Det skedde medan Magnus Wislander och Mattias Sunneborn kämpade mot varandra på banan.
https://www.expressen.se/noje/svt-avbrot-tavlingen--grep-in-efter-fuskbraket/

Ja det ställer saken i annat läge. Visst man kan missa i instruktionen och bara gå på det som förevisades, tvinna nedifrån. Men då finns det ingen ursäkt för Everlöf att klanta sig på samma moment, de hade ju haft en dragning om reglerna mitt under matchen. Det hade räckt med att hon hade levererat och gjort så som det uttryckligen sagts var ok så hade friidrottarna vunnit. Sedan att Sunneborn fick spelet är en annan sak, det var underhållande även om det var på hans bekostnad snarare än något han bjöd på.

Fotbollskillarna är verkligen en behållning, verkar så djävla random och flabbigt oseriösa, sedan får de till det bra gång på gång. Tror dock att skidgänget har detta, mest för att de har en jämn nivå. Roth och Fosshaug drar ned Foppa (som är den stora vinnarskallen) jämfört med den jämna höga nivån skidgänget har.
Citera
2018-04-16, 14:00
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Visst är det delvis en lek. Men rätt tråkigt att så många deltagare har en lekinställning till precis allting. Det är ju så att man funderar om de verkligen pressar sig till max för att prestera bra, eller nöjer sig med att lattja lite och få bonuspoäng för sitt "varumärke" för att de är så "lekfullt sköna". Tror inte jag är ensam om att vilja se idrottare på svensk toppnivå mäta sig med idrottare från andra discipliner . Sedan är det såklart att det är svårt att anpassa tävlingar och åldern för att det ska bli riktigt bra förutsättningar. Men att någon som Sunneborn är dålig förlorare, i ett program som annars mestadels bara har obrydda förlorare, det är riktigt uppfriskande faktiskt.

Alltså programmet behandlar ju före detta aktiva, det du efterfrågar har vi ju redan bevittnat under deras karriär. Sedan var ju mitt inlägg inte att ses som någon större kritik till Sunneborn, det är ju kul att han bryr sig så pass mycket att han nästan gråter när han åker ut. Det ger ju färg till programmet, mixen med idrottare är mycket det som gör programmet så även en mix med olika personligheter.

Men jag är mycket mer i Bollagets hörna som tar en öl och äter chips efter avslutad tävling. Det var ju för övrigt uppenbart att människor som har varit i lagsport under sina liv har bättre förutsättningar i år när det handlar om ett lagarbete.
Citera
2018-04-17, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Däremot är han nog den sämste förloraren som skådats i programmets historia.

Varför då? För att han protesterade mot något som var uppenbart fel?

Det var ju en hinderbana dom skulle tävla i inte vem som var bäst på knyppling.

Klart som fan han med all rätt lackar när han kunde springa åttor runt dom andra fyllona.

Skandal av programledningen att ha med ett moment som är föremål för tolkning/diskussion.

Sen om det blev lite för mastigt för dig att någon visade lite äkta känslor så är ju i princip hela övriga svt tablån fylld till bredden med PK som du kan titta på.
Citera
2018-04-17, 10:49
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Friidrottarna förlorade helt enkelt för att de är korkade. Så fort det gällde att använda huvudet ballade de ur varje gång.
Citera
2018-04-17, 20:00
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför då? För att han protesterade mot något som var uppenbart fel?

Det var ju en hinderbana dom skulle tävla i inte vem som var bäst på knyppling.

Klart som fan han med all rätt lackar när han kunde springa åttor runt dom andra fyllona.

Skandal av programledningen att ha med ett moment som är föremål för tolkning/diskussion.

Sen om det blev lite för mastigt för dig att någon visade lite äkta känslor så är ju i princip hela övriga svt tablån fylld till bredden med PK som du kan titta på.
Hur är det då att kasta vikten extra långt som fjanten gjorde? Kastade den ända fram till klätterställningen.
Citera
2018-04-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Hur är det då att kasta vikten extra långt som fjanten gjorde? Kastade den ända fram till klätterställningen.

Lika dumt det. Det tillför absolut ingenting, snarare tvärtom, att lägga in massa lekmoment.

Det är respektlöst både mot oss tittare och framförallt idrottsmännen.

Det är ett hån att samla landets nationalhjältar, kasta till dom dagisbarns uppgifter och köra hem dom pga otydliga instruktioner.

Den stora behållningen för oss som är seriöst intresserade ligger i att se hur dom presterar i sina rätta element och där har idrottsmännen själva möjlighet att stärka sina varumärken och visa vad dom går för.

Kan inte bli löjligare Sunneborn sprang dubbelt så fort men ska åka ut pga att han fått otydliga instruktioner för hur man tvinnar ett jävla rep.

Hade dom varit intresserade av flams och fånerier hade dom väl valt farmen vip eller stjärnkusken men nu ville dom inte leka fönedrande barnlekar med camilla henemark, ola-conny och motörheads fd trummis och då tycker jag man ska respektera det.

Och så jävla svårt kan det väl inte vara att lägga in enkla tävlingsmoment med tydliga regler som inte går att kringå

Jag ger mig fan på att det är någon Moa med blått hår på 23 år som har lagt in reptvinningsmomentet bara för att vara obstinat.

Hela tjusningen med MM var att man gjorde tävlingsmomenten seriöst och att man hedrade våra idrottsmän. I sista avsnittet var i stället tävlingmomentet oseriöst och man hånade mattias, malin och erika.

Vad kommer i nästa avsnitt Stenmark blir hemskickad för att han dansade "små-grodorna" regelvidrigt och inte gjorde "ej svansar hava de" med båda händerna?
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-04-18 kl. 03:56.
Citera
2018-04-18, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hela tjusningen med MM var att man gjorde tävlingsmomenten seriöst och att man hedrade våra idrottsmän. I sista avsnittet var i stället tävlingmomentet oseriöst och man hånade mattias, malin och erika.

När exakt var detta? För redan i andra säsongen kom ju den omdiskuterade "pulstävlingen" som i princip bara bygger på förutsättningar man inte kan påverka. Om du andas lugnt ett tag kommer du kanske inse att Mästarnas Mästare är, och alltid har varit, ett lekprogram och ingen idrottstävling.
Citera
2018-04-18, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
När exakt var detta? För redan i andra säsongen kom ju den omdiskuterade "pulstävlingen" som i princip bara bygger på förutsättningar man inte kan påverka. Om du andas lugnt ett tag kommer du kanske inse att Mästarnas Mästare är, och alltid har varit, ett lekprogram och ingen idrottstävling.

Det gick ju nu i Söndags. Hur det är med publiken och tittarna vet jag inte men det går inte att ta miste på att foppa, stenis, skidtjejerna mfl är där för att tävla och inte för att leka.

Men för att ge jubleumsfinalen lite extra knorr speciellt i dessa tidwvarv där det udda och defekta är det unika och eftersträvansvärda kan man väl dela ut lotter till finalisterna, ju sämre man kommer i deltävlingarna desto fler lotter får man och sen lottar man en totalvinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in