2018-04-22, 15:32
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flanderius
Han var inte bara en "dansmusiksmusiker", utan som sagt en celebritet vars namn spred sig över hela vår värld. Det är bara att söka på hans namn här på forumet så ser du vilket inflytande han hade, väl innan sin död. Flertalet trådar som efterfrågar vilka kläder han hade. Det tyder på att han var något mer än en simpel "dansmusikmusiker". Det är inget konstigt att erkänna honom till att vara en stor symbol och kulturgestalt.

Vad är din poäng?

Ska vi inte gå efter meriter för att välja våra förebilder så är Kardashians lika viktiga som DaVinci.

Inte i min värld.

Låt fåren ha sina får-förebilder men bli inte förvånade över att andra styr världen åt er.
Citera
2018-04-22, 15:36
Medlem
Gloriosos avatar
Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att om Avicii haft inflytande över ditt liv så är du subnormalt begåvad.

Bevisa gärna motsatsen.
Citera
2018-04-22, 15:44
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Att jämföra Avicii med Kurt Cobain är sinnessjukt. Avicii var så generiskt det kan bli. Kurt Cobain hade iaf talang.

Du är fan på riktigt helt jävla dum i huvudet om du inte anser att Avicii besatt talang..
Citera
2018-04-22, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Du framstår som ett tvättäkta geni. Istället för att svara på det jag egentligen säger så kommer du med nonsens?

Herregud alltså...
okej vi tar det ifrån början. nej avicii är inget geni, ett rikemansbarn ifrån östermalm som vet hur man snurrar på lite knobbar i fruit loop och spelar cd skivor.

är vi sams?
Citera
2018-04-22, 16:01
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-118
okej vi tar det ifrån början. nej avicii är inget geni, ett rikemansbarn ifrån östermalm som vet hur man snurrar på lite knobbar i fruit loop och spelar cd skivor.

är vi sams?

Vad har "rikemansbarn från Östermalm" att göra med hans talang?

Många har försökt "snurra på lite knobbar i FL" men misslyckats fatalt. Är det verkligen en barnlek? Nej, krävs fortfarande talang och hårt jobbande för att komma dit han var.

Dina argument existerar inte.... Känns bara som avund blandat med klasshat när du yttrar dig.

Sams? Klart jag är sams men du försöker vara en översittare men din brist på intelligens genomsyrar dina inlägg. En personlighet som äcklar mig med andra ord.
Citera
2018-04-22, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Vad har "rikemansbarn från Östermalm" att göra med hans talang?

Många har försökt "snurra på lite knobbar i FL" men misslyckats fatalt. Är det verkligen en barnlek? Nej, krävs fortfarande talang och hårt jobbande för att komma dit han var.

Dina argument existerar inte.... Känns bara som avund blandat med klasshat när du yttrar dig.

Sams? Klart jag är sams men du försöker vara en översittare men din brist på intelligens genomsyrar dina inlägg.
huvudvärk, nej är ingen översittare. deadmau5 är ett geni....kolla hans studio så ser du...
Citera
2018-04-22, 16:08
Medlem
deyys avatar
Citat:
huvudvärk, nej är ingen översittare. deadmau5 är ett geni....kolla hans studio så ser du...

Vad har deadmau5 med Avicii och göra?

Jag får huvudvärk av att du saknar förmågan att kunna diskutera något öht.

Vad har hans studio med att vara ett geni? Studion är materiella saker, intelligens är något helt annat.

Börja svara på mina frågor och mina inlägg istället för att komma med - återigen nonsens.
Citera
2018-04-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Allt görs på en dator idag, din mupp.
Och det är därför alla "musiker" låter så förvillande lika varandra.

Du med gitarren runt halsen, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Citera
2018-04-22, 16:24
Avslutad
Citat:

är vi sams?
På nåt lustigt sätt känns det som att din karriär som knapprattare i Fruity Loops aldrig tog fart och nu tar du ut din bitterhet på Tim. Korrekt?
Citera
2018-04-22, 16:29
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Att jämföra Avicii med Kurt Cobain är sinnessjukt. Avicii var så generiskt det kan bli. Kurt Cobain hade iaf talang.

Sinnessjukt är det väl knappast. Det handlar bara om en annan generation. Det ansågs sinnessjukt att jämföra Kurt Cobain med Elvis och John Lennon. Det är svårt att se sin samtid med samma glasögon som det förgångna.
Citera
2018-04-22, 17:05
Medlem
ChiliPepperss avatar
För det första så kommer han inte att glömmas bort, han kommer inte ensamt ha den där statusen som Kurt Cobian (det var et jävla tjat förresten), Jimi Hendrix, 2pac, Blind Owl, Ian Curtis har för deras musikstilar. Jag upplever att jag ofta får läsa om unga musiker som dör som snabbt blivit kända genom just sociala medier, han kommer helt enkelt vara en av de. Minns någon Lil Peep om vi ska hålla på? Jag hörde inte talas om honom först han dog. Det kan hända att vissa av de som dött tidigt hade blivit bortglömda om de fortfarande levt, men det vet vi inte.

Det är en sak som alla dessa (och många till) har gemensamt, de dog för tidigt och det är alltid onödigt. Sedan är jantelagen i tråden så påtaglig så man skäms.

Men för att svara på trådskaparens rubrik så tror jag han har en viss betydelse, jag sitter inte och tror att alla i min generation lyssnade på honom medan de rökte eller knullade som någon uttryckte det, men tror att de flesta av oss åtminstone dansat till hans musik eller hört det på någon fest. Han slog i genom lite innan jag började bli intresserad av elektroniskt musik, men redan då tyckte jag det var supertöntigt att höra "jag kan också klicka på play och vifta med händerna" precis som de vore Win Butler som bagatelliserar hela den digitala samtiden utan att inse fördelarna med det.
Citera
2018-04-22, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
På nåt lustigt sätt känns det som att din karriär som knapprattare i Fruity Loops aldrig tog fart och nu tar du ut din bitterhet på Tim. Korrekt?
varför tror du att jag är bitter? klart det är synd som fan att grabben gick bort! men måste man gilla hans musik bara för att man är svensk? jag lyssnar inte på sån musik och jag är inte intresserad av folk som står i folkmassor och viftar med händerna och tar droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in